X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"דירקטוריון פז חזר בו ללא הצדקה"

אינרום: לאכוף את מכירת פזקר

בעלת השליטה ובנירלט מבקשת מבית המשפט להורות לקבוצת פז לממש את ההסכם מינואר השנה, לפיו תרכוש ממנה את חברת-הבת העוסקת בחומרי איטום תמורת 135 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
התאמת מחיר לקורונה [צילום: פייסבוק]

קבוצת הבנייה אינרום טוענת, כי קבוצת פז חזרה בה ללא הצדקה מן העסקה למכירת חזרת פזקר תמורת 135 מיליון שקל. לדבריה, פז נתלתה בבקשה להפחית את המחיר בשל הקורונה - שלא הייתה אולטימטיבית - כדי לסגת מן העסקה כולה. אינרום מבקשת (26.8.20) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאכוף את ההסכם.
אינרום היא חברת-האם של יצרנית הבלוקים איטונג ויצרנית הצבעים נירלט, ואילו פזקר עוסקת בחומרי איטום לבית. אינרום נסחרת בשווי של 1.5 מיליארד שקל ואין בה גרעין שליטה; כל מניותיה מוחזקות בידי משקיעים מוסדיים, ובראשם אלטשולר-שחם (16.5%), מגדל (10.2%), הפניקס (9.4%) וכלל ביטוח (8.4%). מצב השליטה בחברת פז הוא דומה, תוך שחלק מבעלי המניות העיקריים חופפים לאלו של אינרום: מגדל (9.5%), מנורה (9.2%), הפניקס (8.1%), הראל (7.8%) וכלל ביטוח (7.5%).
לדברי אינרום, המו"מ לרכישת פזקר נוהל במעורבות פעילה של היו"רים והמנכ"לים משני הצדדים - ציון גינת ונועם שצ'לקה מצידה, אברהם ביגר וניר שטרן מצד פז. היא טוענת, כי הצדדים חתמו על מזכר הבנות, החוזה הסופי היה מוכן לחתימה והעסקה "עברה את נקודת האל-חזור". דירקטוריון פז אישר את העסקה בינואר השנה, בדיקת הנאותות הסתיימה בחודש יוני, שני הצדדים החלו בצעדים מעשיים למימוש ההסכם והוכנו כל המסמכים הדרושים לביצוע העסקה. אלא שאז, טוענת אינרום, חזר בו לפתע דירקטוריון פז מהסכמתו.
אינרום אומרת כי בחודש אפריל ביקשה מפז לבדוק את האפשרות להפחית את המחיר ל-120 מיליון שקל, בשל הקורונה שפגעה בצורה קשה בשוקי הדיור והשיפוצים שבהם עיקר פעילותה של פזקר. אינרום הבהירה שאין המדובר בדרישה אולטימטיבית, אלא בהתאמת החוזה לתנאים החדשים, ושהיא מוכנה לשקול הצעות חלופיות. לדבריה, ביגר ושטרן הסכימו להפחית את המחיר, אך דירקטוריון פז סירב לאשר זאת, ולפיכך גובשו מנגנוני התאמה אחרים שחייבו גם הם את אישור הדירקטוריון.
לאחר שדירקטוריון פז סירב לאשר גם מנגנונים אלו, הודיעה אינרום שהיא מוכנה לבצע את העסקה במתווה המקורי. אלא שאז החליט הדירקטוריון לסגת מהעסקה כולה, תוך שהוא משתמש בהסכמתם של ביגר ושטרן להפחית את המחיר כנימוק להחלטתו. אינרום טוענת, כי מדובר בצעד פסול, שאין מאחוריו נימוקים ענייניים, ודאי כאשר היא הסכימה כאמור לבצע את העסקה כפי שסוכמה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד איל רוזובסקי, ליויאן סגל ונחשון שוחט, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  27/08/2020   |   עודכן:  27/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ליאור שלומן צבר 76 הרשעות תעבורה מאז קיבל את רשיונו בשנת 1992 - אך הוא ממשיך לנהוג    בית המשפט לתעבורה הגדיר אותו כ"נהג מסוכן, המסכן את שלום הציבור באופן שגרתי" - אך שלל את רשיונו לחודשיים בלבד, לאחר שנתפס ארבע פעמים בתוך שלוש שעות מדבר בטלפון ללא דיבורית
עידן יוסף
השבוע נפסלו ל-30 יום רשיונותיהם של נהגים שביצעו עבירות חמורות, ו-40 כלי רכב הושבתו לתקופה זהה    סך הכל נרשמו השבוע כ-5,000 דוחות
עידן יוסף
יו"ר האיחוד הלאומי הגיש הצעת חוק המבקשת לצרף את שרי הפנים והבינוי לוועדת השרים הבוחנת מתן היתרים כללים בשבת    מסביר: "הרכב הוועדה הנוכחי מאפשר אישור כמעט אוטומטי של עבודה בשבת"
עידן יוסף
שר האוצר ושר הביטחון סיכמו על הקצאת הסכום שישמש לטובת פיתוח חיסון ונוגדן לקורונה
עידן יוסף
שבועות מספר לאחר החזרה לעבודה במספנה בסינגפור עדכנה חברת אנרג'יאן על הנחת המודול הראשון על סיפון ה-FPSO בסינגפור, וכן על הורדת העוגנים למעמקי הים בשדה כריש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il