X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פאואל. "מטרה נרחבת וכוללת" [צילום: ז'קלין מרטין, AP]
אבטלה בשיעור של 10.2% [צילום: פול סנקיה, AP]
שינוי דרמטי במדיניות הבנק המרכזי של ארה"ב

ה"פד": דגש על תעסוקה במקום אינפלציה

הנגיד ג'רום פאואל הכריז, כי הפדרל ריזרב יאפשר לאינפלציה לעלות מעבר ליעד של 2% בשנה כדי להתקרב לתעסוקה מירבית ההודעה באה כאשר הקורונה גרמה לשיעור האבטלה הגבוה ביותר בארה"ב מאז המשבר הפיננסי עלייה מתונה באינפלציה תאפשר גם להעלות את הריבית - וליצור מרווח להורדתה מחדש במקרה של משבר
▪  ▪  ▪

הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי של ארה"ב) משנה בצורה דרמטית את יסודות מדיניותו. מעתה יושם דגש משמעותי בהרבה על מניעת אבטלה, תוך שה"פד" יאפשר לאינפלציה לעלות במידה מסוימת במטרה לעודד את שוק התעסוקה. כך הודיע (יום ה', 27.8.20) נגיד הבנק, ג'רום פאואל. הוא צופה, כי האינפלציה אכן תעלה - אם כי בשיעור מתון.
בנקים מרכזיים בכל העולם רואים את מניעת האינפלציה כיעד המרכזי שלהם, בעוד מטרות אחרות - תעסוקה, איזון תקציבי, מאזן מסחרי וכדומה - הם יעדים שוליים יחסית. כעת הופך פאואל את סדרי העדיפות, כאשר ארה"ב מתמודדת בשל הקורונה עם שיעור האבטלה הגבוה ביותר מאז המשבר הפיננסי: 10.2% בחודש יולי. "המדיניות המתוקנת שלנו מדגישה שתעסוקה מירבית היא מטרה נרחבת וכוללת", אומר פאואל. "השינוי הזה משקף את הכרתנו ביתרונות הגלומים בשוק עבודה חזק, במיוחד בקהילות בהם רבים משתייכים לבעלי השכר הנמוך והממוצע".
ה"פד" נהג עד כה להעלות את הריבית כאשר האבטלה ירדה, כדי למנוע התחממות יתר של הכלכלה המובילה לאינפלציה. אולם בשנים האחרונות המחירים בארה"ב יציבים, והודעתו של פאואל מהווה הודאה בכך שהבעיה כעת איננה אינפלציה גבוהה מדי אלא נמוכה מדי. אינפלציה נמוכה מדי מלמדת על העדר פעילות במשק בכלל ועל מיתון בצריכה בפרט, שאינם מאפשרים העלאות מחירים כלשהן. בדומה לחום הגוף, גם האינפלציה צריכה להיות בשיעור ממוצע - לא גבוהה מדי ולא נמוכה מדי.
מדיניותו של ה"פד" מעתה תהיה שלא להעלות את הריבית כדי לצנן את שוק העבודה, אלא לאפשר לכמה שיותר אמריקנים למצוא משרות - גם אם המחיר יהיה אינפלציה מעט גבוהה יותר. טווח יציבות המחירים המקובל הוא אינפלציה של 3%-1% בשנה, כך שה"פד" יאפשר לה לעלות מעבר לרף זה. לדברי פאואל, השינוי משקף את ההערכה לפיה ניתן לחזק את שוק התעסוקה בלא לגרום להתפרצות אינפלציונית.
ה"פד" גם משנה את יעד האינפלציה שלו, מ-2% לשנה ל-2% לאורך זמן. בכך הוא מנסה לשכנע את הציבור ואת המשקיעים, שאכן יאפשר למחירים לעלות בקצב מעט מהיר יותר. יעד האינפלציה משליך גם על שיעורי הריבית, ופאואל אומר במפורש, שאם ציפיות האינפלציה יהיו מתחת ל-2% - יוכלו שיעורי הריבית לרדת. יצוין, כי הריבית בארה"ב היא כבר אפס, כך שברור שפאואל אינו מעריך שהאינפלציה או הציפיות לגביה אכן יירדו לרמה כה נמוכה. "אנחנו בהחלט ערים לעובדה שהתייקרות של מוצרי יסוד, כמו אוכל, בנזין ודיור, תוסיף לנטל שעל שכמן של משפחות רבות, במיוחד אלו הנאבקות עם אובדן משרות והכנסות", הוסיף פאואל. "עם זאת, אינפלציה נמוכה מדי מהווה סיכון משמעותי למשק".
אם האינפלציה אכן תעלה בשיעור מתון, יוכל ה"פד" גם להעלות במידה מסוימת את הריבית - וליצור לעצמו מרווח להורדתה בזמן משבר. הבנק המרכזי הוריד את הריבית בשנים האחרונות כדי להתמודד עם שינויים כלכליים ארוכי טווח, כמו הזדקנות האוכלוסייה בארה"ב וירידה ברווחים התפעוליים, וכך נותר ללא תחמושת של ממש כאשר נאלץ להתמודד עם משבר הקורונה. הורדת ריבית היא צעד מרכזי בהיחלצות ממיתון, שכן היא מורידה את עלויות המימון שמגייסים עסקים כדי להרחיב את פעילותם ולשכור עובדים נוספים - אך כעת כלי זה אינו עומד לרשות ה"פד".
ה"פד" הזרים טריליוני דולרים לשוק ההון האמריקני מאז החל משבר הקורונה, ואכן הצליח למנוע קריסה - במיוחד בשוק האג"ח, החיוני להמשך הגיוסים למימון הסיוע למשק. הקונגרס והממשל אישרו בחודש מארס תוכנית סיוע בסך 2.2 טריליון דולר, שלמעשה ממומנת בחלקה העיקרי על-ידי הדפסת כסף לאורך שנים. הדמוקרטים והרפובליקנים חלוקים לגבי תוכנית סיוע נוספת, כאשר הרפובליקנים מדברים על טריליון דולר, והדמוקרטים - על 3 טריליון דולר. בכל מקרה, אם תאושר עוד תוכנית - שוב משמעות הדבר היא הדפסת כסף. הודעתו של פאואל מהיום מלמדת, כי למרות הדפסות ענק אלו, הוא איננו חושש מהתפרצות אינפלציונית - בשל המיתון הכבד בו שרוי המשק האמריקני.

תאריך:  27/08/2020   |   עודכן:  27/08/2020
+האם שנגן ישרוד את הקורונה
23:54 27/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

26 מדינות "אזור שנגן" של האיחוד האירופי לא רק מאפשרות תנועה ללא דרכונים; הן מפגינות אמון הדדי - וזוהי חשיבותו העיקרית, מסביר אקונומיסט

הפקידים אוהבים את זה [צילום: וירג'יניה מאיו, AP]
+נבלמה כניסתם של כ-100 חסידים לאוקראינה
17:03 27/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מאה חסידי ברסלב עוכבו בשלושה שדות תעופה באוקראינה  ▪  באודסה נמנעה כניסת 30 חסידים נוספים שביקשו להגיע לעיר אומן לקראת ראש השנה וגם בקייב עוכבו כמה מן החסידות  ▪  יגורשו לישראל

[צילום ארכיון: אבי דישי, פלאש 90]
+קווי הקורונה מחו"ל לארץ: מטורקיה וצרפת
14:47 27/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות עדכן: נדבקים בלא פחות מ-17 טיסות מטורקיה ו-6 טיסות במפריז נחתו בנתב"ג בשבועיים האחרונים  ▪  פרופ' גמזו: "האפשרות של סגר בחגים לא ירדה מהשולחן"

חולים חדשים דרך נתב"ג [צילום: פלאש 90]
אדלשטיין. כמעט 2,000 נדבקים יום [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"פד": דגש על תעסוקה במקום אינפלציה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
מאה חסידי ברסלב עוכבו בשלושה שדות תעופה באוקראינה    באודסה נמנעה כניסת 30 חסידים נוספים שביקשו להגיע לעיר אומן לקראת ראש השנה וגם בקייב עוכבו כמה מן החסידות    יגורשו לישראל
מירב ארד
משרד הבריאות עדכן: נדבקים בלא פחות מ-17 טיסות מטורקיה ו-6 טיסות במפריז נחתו בנתב"ג בשבועיים האחרונים    פרופ' גמזו: "האפשרות של סגר בחגים לא ירדה מהשולחן"
עידן יוסף
שר האוצר ושר הביטחון סיכמו על הקצאת הסכום שישמש לטובת פיתוח חיסון ונוגדן לקורונה
עידן יוסף
נתונים מיוחדים של מחקר אורך ונתוני קורונה עדכניים שנערך באוניברסיטת חיפה: כ-70% מהציבור חושבים שביצועי הממשלה בהתמודדות עם הקורונה לא טובים; כ-80% חושבים שניהול היציאה מהסגר לא טופל באופן יעיל; 68% חושבים שמעורבות ראש הממשלה הייתה לא מועילה - ועדיין למעלה מ-80% ימלאו את הנחיות הממשלה ויהיו מוכנים לשלם קנסות
מירב ארד
מספר התיירים שיורשו לבקר ביוון יעמוד על 1,200 בשבוע ללא כל הגבלות תנועה במדינה    השרה רגב הנחתה את גורמי התעופה בישראל להיערך להגדלת מספר הנוסעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il