X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס התגלו לראשונה השנה באזור שבע תחנות שבנחל הירקון בחודש האחרון התגלו יתושים נגועים בנגיף גם בצפון הארץ ובדרומה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס התגלו בגוש-דן - על הגבול שבין תל אביב לרמת גן - בפעם הראשונה השנה. היתושים הנגועים התגלו באזור "שבע טחנות" במחצית השנייה של חודש אוגוסט באמצעות עבודה משותפת של המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות. בחודש האחרון התגלו יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס גם בצפון הארץ ובדרומה.
המשרד להגנת הסביבה התריע בפני הרשויות המקומיות שבהן נמצאו יתושים נגועים, והורה על הגברת הניטורים באזור הנגוע, ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי.
קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה זואונוטית, שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על-ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. תקופת הדגירה של מחלת קדחת מערב הנילוס (התקופה שחולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה) נמשכת כ-7 עד 14 ימים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. סימני המחלה: חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים.
בתקופה זו של התפרצות נגיף הקורונה, חולים המתגוררים באזורים שבהם נמצאו יתושים נגועים, צריכים להיות ערניים במיוחד לאפשרות של תחלואה בנגיף קדחת מערב הנילוס. מכיוון שלא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

תאריך:  03/09/2020   |   עודכן:  03/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יתושי קדחת מערב הנילוס - בגוש-דן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה את פניית פרקליטו של נתניהו, יוסי כהן: לא הוצגו נסיבות שיסתרו את החזקה לפיה מימון ההגנה נעשה בזיקה להיותו של נתניהו עובד ציבור ולכן הוא אסור לפי חוק המתנות
איתמר לוין
יו"ר הקואליציה דורש פסקת התגברות כתנאי לקיום הממשלה; שר המשפטים: זוהי התגברות על הדמוקרטיה    "אם לא ניזהר - חוקים שנועדו להגן עלינו מהקורונה, עלולים לשמש לפגיעה בזכויות האזרח"
איתמר לוין
"קמפיין מתמשך מבקש להציג את המשפט כמהלך המונע משיקולים זרים. זהו שקר וכזב. כתב האישום הוגש נגד האזרח בנימין נתניהו על מעשיו האישיים, ולא נגד ראש הממשלה בתור שכזה. הוא ודאי לא הוגש נגד מפלגה כלשהי"    יוצא נגד "טענות כזב, שמטרתן לערער את הלגיטימציה שלנו"
איתמר לוין
"בשנה החולפת נקבעו ונשברו שיאים של השחרה, דה-לגיטימציה ושיח מתלהם, אשר הטביעו חותם לא רק במרחב הציבורי ובתקשורת. הם חלחלו, לדאבוני, במידה מסוימת גם אל אולמות המשפט"
איציק וולף
הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, מבהיר שצעדי הסגר שאושרו בקבינט הקורונה הם קשים והיו קשים גם עליו, אך הם בלתי נמנעים בשל ההתפצות המעריכית של הנגיף    "אנחנו באירוע של מלחמה, כל מי שהולך בלי מסיכה כאילו יורק בפניו של איש צוות רפואי"    עקץ במרומז את שר החינוך: "אף על-פי שיש אנשים שאומרים שזה בסדר, אנחנו יודעים שמערכת החינוך יכולה לגרום להעלאת התחלואה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il