X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נדב ארגמן, ראש השב"כ [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
המפכ"ל לשעבר אלשיך [צילום: פלאש 90]
ראש השב"כ מנע מבכיר בארגונו להעיד במח"ש, בניגוד לעמדת אלשיך, שאל-קיעאן אינו מחבל אלשיך - סגן ראש השב"כ לשעבר גורם המעורה בפרטים: "הזוי, השב"כ מגן על חברו" שב"כ: העברנו הכל למח"ש
▪  ▪  ▪

חשיפה: ראש השב"כ נדב ארגמן אסר על האחראי מטעם השב"כ לחקירת אירוע אום אל־חיראן להעיד בפני מח"ש. זאת, על-רקע מסקנתו הנחרצת כי יעקוב אבו אל־קיעאן לא היה מחבל וכי אירוע הדריסה שבו מת השוטר ארז (עמדי) לוי, לא היה פיגוע. בכך, נפגעה חקירת מח"ש בנושא באופן משמעותי, היות שהגורם המקצועי הבלעדי מטעם השב"כ - דמות בכירה שהייתה אחראית על כל מחוז הנגב, בדרגה המקבילה לתת־אלוף - לא הופיע בפניהם ולא מסר את המידע שברשותו.
כזכור, בדצמבר 2017, כשנה לאחר האירוע באום אל־חיראן, שבו נהרגו השוטר ארז (עמדי) לוי ותושב המקום יעקוב אבו אל־קיעאן, פרסמנו בישראל היום על-פי מידע פנימי שהגיע לידינו, כי עוד בליל האירוע עצמו עמדת השב"כ שהוצגה למפכ"ל קבעה כי אבו אל־קיעאן לא היה מחבל וכי יש לסווג את האירוע כתאונה מבצעית.
גורמי השב"כ הבכירים שהוקפצו לאירוע חקרו בשטח את השוטרים, את בני המשפחה וכן גורמים אחרים בזירה. מסקנתם הייתה חד־משמעית: אין אינדיקציה לכוונות טרור ולא לקשר עם דאעש. מסקנות אלו נמסרו בזמן אמת למשטרה.
כפי שפרסמנו, לאחר שנמסרו המסקנות למשטרה, הגיעה קריאה בהולה לגורמים בשב"כ מהמפכ"ל אלשיך: בואו בדחיפות למטה הארצי. מדובר היה בשעות הבוקר של 18 בינואר, שעות רבות לפני הלווית השוטר ארז עמדי לוי ז"ל, שבה הכריז אלשיך על קשר כביכול בין הדורס יעקב אבו אל־קיעאן לדאעש.
כשהגיעו הגורמים למפכ"ל, ציפתה להם הפתעה: צמרת המשטרה התכנסה כדי לקבוע כיצד להתייחס לאירוע. המפכ"ל, כך נודע לישראל היום, אמר במעמד כולם לגורמי השב"כ כי האירוע היה פיגוע שמאחוריו עומד דאעש. הגורמים נותרו בשלהם: מה שדיווחנו הוא האמת, מדובר בתאונה. "מותר להגיד 'מצטערים, טעינו', אמרו למפכ"ל, 'לא מתים מזה'".
אבל אלשיך נשאר בשלו. מעט לאחר מכן כבר מסר סגן מפקד מחוז הדרום במשטרה, תת־ניצב פרץ עמר, כי "מדובר במפגע שפגע בשוטרים שבאו לבצע את פעולתם החוקית". מאוחר יותר, בהלוויתו של רס"מ לוי, אמר המפכ"ל עצמו כי "המחבל לימד בבית ספר שבו נעצרו שישה מורים בחשד להשתייכות למדינה האיסלאמית. הוא מחבל בן עוולה שניצל שעת כושר".
עתה, נודע כי לא רק שעמדת הגורם המקצועי בשטח שערך את החקירה נדחתה על-ידי המפכ"ל אלשיך, אלא שבכירי השב"כ, ובראשם ראש השירות נדב ארגמן עצמו, מנעו ממנו בהמשך להופיע ולהעיד בפני מח"ש.
יתרה מכך, כפי שנודע לנו, דוח האירוע שקבע שלא מדובר בפיגוע הגיע לשולחנו של ראש המרחב, שהיה אז מאיר בן שבת, המכהן היום כראש המל"ל. בן שבת לא חתם על הדוח, והוא נותר מוגדר כ"אירוע בבדיקה", אף על-פי שלא נמשכו הבדיקות בנושא. בן שבת שמע גורמים אחרים בשירות, ובסופו של דבר העביר דוח שבו סיכם כי אין בידיו לקבוע מסמרות בנושא.
בהחלטה המסכמת של מח"ש בפרשה, במאי 2018, שבה הוחלט לא להעמיד לדין את השוטרים שירו באבו אל־קיעאן, הוזכרה עמדתו: "שירות הביטחון הכללי, אשר בין היתר, תחקר את הזירה בשעות הראשונות שלאחר האירוע, החליט שלא להמשיך בחקירת האירוע, תוך שהבהיר, על-פי החומר שהיה בפניו באותה עת, כי אין ביכולתו לקבוע אם האירוע האמור היה פיגוע אם לאו".
כזכור, בטרם מונה למפכ"ל המשטרה, כיהן רוני אלשיך כסגן ראש השב"כ. "זה פשוט הזוי", אומר לנו גורם המכיר את הנעשה, "בכירי השב"כ מגינים על החבר שלהם. כמו בפרשת קו 300. העלימו את חוות הדעת שקבעה שזה לא פיגוע. מח"ש לא היו מודעים לקיומו! אני לא יודע איך הם יכולים לישון בלילה".
מהשב"כ נמסר: "כפי שנמסר כבר בעבר, שב"כ שיתף פעולה באופן מלא והעביר למח"ש את כלל החומרים של שב"כ הנוגעים לחקירת האירוע".
תגובת אלשיך לא הושגה עד למועד סגירת הגיליון.

לידיעה בישראל היום
תאריך:  09/09/2020   |   עודכן:  09/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכיר שב"כ לא העיד על אל-קיעאן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
טיוחים קטנים או מתנות גדול
חולד   |  9/09/20 11:50
2
צמרת מושחתת !!!!!!!!!!!! ל"ת
רק ניקוי אורוות  |  9/09/20 14:07
3
השב'כ שכולו מחלקה יהודית משתפי
בבר  |  9/09/20 14:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ההסתדרות החלה להודיע למעסיקים על כוונתה להשבית את המשק מיום חמישי הבא, 17 בספטמבר, בשל הכוונה להפחית משכר עובדי המגזר הציבורי ובשל דרישתה להסדרת תשלום לעובדים הנדרשים לשהות בבידוד
איתמר לוין
בית המשפט בנצרת קבע: תובעים נגד Hotels.com ישלמו הוצאות בסך 6,000 שקל, משום שהגישו תביעה מופרכת בניסיון להתעשר שלא כדין על חשבון הכיס העמוק של האתר
איתמר לוין
38% מן העצורים המיוצגים בידי הסניגוריה הציבורית אינם זוכים לממש את זכות ההיוועצות לפני חקירתם במשטרה    מח"ש סגרה ללא חקירה ממשית 89% מהתלונות; רק שני שוטרים הועמדו לדין משמעתי - ואף לא תיק פלילי אחד    הסניגוריה מתריעה מפני קנסות וחיובים כספיים אחרים המכשילים שיקום עבריינים
עידן יוסף
קיצרה את תוקף התקנות לשבוע בלבד כדי לאפשר לממשלה לתקן את המתווה בהתאם לדרישות הוועדה    היו"ר ח"כ אשר: "אנחנו נותנים לממשלה לתקן את הדברים הדורשים תיקון עד יום שלישי בחצות; תבואו עם תשובות כך שהדברים יהיו נכונים מתוקנים ושקופים"
עידן יוסף
משרד הבריאות סקר בוועדת הקורונה בכנסת את מערך ההסברה של המגפה: בשלל שפות, ברדיו, בטלוויזיה, באינסטגרם ובעיתונות, להתנהגות בריאותית נכונה    יו"ר הוועדה: שיח בגובה העיניים עם הציבור הכרחי להתמודד עם המגפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il