X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רמ"י נגד גרושתו של דני דנקנר:

אחוזת דנקנר - בלתי חוקית

טוענת שאחוזת המשפחה בעתלית הוקמה שלא כדין על קרקע תעשייתית: מבנה פועלים בן 90 מ"ר הפך לבית פאר על פני חמישה דונמים
▪  ▪  ▪
דני דנקנר. 1,500 מ"ר בנוי [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

רשות מקרקעי ישראל תובעת 4.7 מיליון שקל משושנה ויזן, גרושתו של דני דנקנר (לשעבר יו"ר בנק הפועלים) - דמי שימוש תמורת אחוזת משפחת דנקנר בעתלית, הניצבת על קרקעות של מתחם מפעל חברת מלח הארץ עתלית. המתחם כולל 1,700 מ"ר בנויים (כולל מבני שירות, סככות, מגרש טניס, בריכה ויקב) על פני חמישה דונמים מוקפי חומה.
בתביעה, שהוגשה (13.9.20) לבית המשפט המחוזי בחיפה, נאמר כי רמ"י לא נתנה את הסכמתה להסכם שנחתם שנת 1991 בין בני משפחת דנקנר לבין חברת המלח, להעברת זכויות בחלק מ-1,000 הדונמים שהוחכרו לחברה בספטמבר 1954, מאחר שחברת המלח לא שילמה את דמי ההסכמה כפי שנדרש ממנה. עסקה זו לא הושלמה וממילא לא נכנסה לתוקף, וזכויות החכירה לא הועברו לבני משפחת דנקנר.
לדברי הרשות, גם אם היו משולמים דמי ההסכמה והייתה ניתנת הסכמתה להעברת הזכויות, היה על בני משפחת דנקנר לפעול במקרקעין בדיוק בהתאם לחוזה החכירה, לפיו ניתן לעשות במקרקעין שימוש תעשייתי בלבד, ובהחלט לא שימוש למגורי קבע, במנותק מכל שימוש לתעשיית המלח, כפי שנעשה בפועל שלא כדין. בתביעה נטען, כי בני הזוג דנקנר הפכו במרוצת השנים מבנה קטן בשטח של 90 מ"ר, ששימש למגורי הפועלים במפעל המלח, לאחוזת מגורים ענקית אשר אינה מוסדרת כדין לא מבחינה תכנונית-רישויית ולא מבחינה קניינית-חוזית.
לדברי רמ"י, אין תוכנית מפורטת תקפה שמכוחה ניתן היה להתיר את בניית האחוזה. השימוש העברייני למגורי קבע שנעשה כיום באחוזה, מנוגד לדיני התכנון והבנייה מאחר שאינו מיוסד על תוכנית תקפה או על היתר כחוק. לטענתה, דנקנר עשו בקרקע ציבורית בגודל עצום שימוש ככל העולה על רוחם, תוך הפרה בוטה של חוקי התכנון והבנייה. בני הזוג התגרשו לפני 14 שנים, וחמש שנים מאוחר יותר העביר דנקנר את זכויותיו הנטענות לידי ויזן, ומאז 2006 הוא אינו מתגורר במקום.
לדברי הרשות, ויזן דחתה את דרישתו לתשלום דמי שימוש ראויים בנימוק שאין בסיס חוקי ומשפטי לדרישת התשלום. בנוסף לחיובה של ויזן בתשלום דמי שימוש ראויים בגין שבע השנים האחרונות (מטעמי התיישנות), מתבקש בית המשפט לחייב אותה בתשלום דמי שימוש ראויים נוספים החל ממועד הגשת התביעה ועד למועד פינוי המקרקעין. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אלעד חן ומאיה אשור, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  14/09/2020   |   עודכן:  14/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מחקר חדש שמסתמך בעיקר על נתוני ג'י-פי-אס בדק כמה מפגינים מגיעים בכל סוף שבוע לבלפור, מהיכן הם מגיעים - והאם המספרים תואמים את דיווחי המשטרה והמארגנים
עידן יוסף
פרס ביטחון ישראל לשנת תש"ף (2020) הוענק לשלושה מיזמים מצטיינים של המוסד, צה"ל, שב"כ, מפא"ת במשרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות    בנוסף, הוענק פרס על מפעל חיים לא' מהמוסד על יזום פתרונות טכנולוגיים
עידן יוסף
מיום שישי הקרוב, ערב ראש-השנה, תיכנס מדינת ישראל לסגר    נתניהו: "בשלושה שבועות עברנו מ-30 ל-70 ערים אדומות. זה לא החג שאנחנו רגילים לו - לא נוכל לחגוג עם המשפחה המורחבת‎‏"
יצחק דנון
ביג פאואר השקעות תובעת 2.2 מיליון שקל מחברת איסוף מיכלי המשקה, בטענה שסירבה שלא כדין לקבל ממנה בקבוקים מעוכים
יצחק דנון
אדלטק אחזקות תובעת 11 מיליון שקל מקבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, בעקבות פסק דין נגד דורי בנייה על עבודות בתחנת הכוח של דוראד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il