X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רמי לוי. 50% מכספי הערבות חולטו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
התחייבות למחיר זול, מחיר יקר ב-67% בפועל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
קיבל ייבוא בזול ומכר לצרכן ביוקר

רמי לוי נקנס ב-2.6 מיליון שקלים

רשת השיווק של רמי לוי הפרה את הוראות ההליך התחרותי לייבוא בשר ומכרה מוצרי בשר במחיר גבוה ב-67% מן המחיר שאליו התחייבה בחלק מן הסניפים התעלמה מהתראות שהועברו לה על-ידי משרד הכלכלה על הפרות המחיר בסניפי הרשת
▪  ▪  ▪

משרד הכלכלה קנס מספר חברות המייבאות לישראל בשר וגבינות, לאחר שנקבע כי הפרו את התחרות בענף. החברות שנקנסו הן רשת השיווק רמי לוי, חברת גולדפרוסט, וחברת נטו מלינדה.
על-פי הודעת משרד הכלכלה, חברת רמי לוי הפרה את הוראות ההליך התחרותי ליבוא בשר, ביחס למכירת בשר טחון מוזל לצרכן. בשל כך, הורתה ועדת המכסות במשרד הכלכלה על חילוט 50% מהערבויות שהפקידה החברה, בסך של כ-2.6 מיליון שקל (הערבות המלאה בסך 5.2 מלש"ח). הוועדה החליטה על חילוט הערבויות לאחר שחברת רמי לוי קיבלה התראות על הפרות מחיר בסניפיה, אולם לא תיקנה את ההפרות כנדרש.
בפני ועדת המכסות הוצגו ביקורות שביצעו נציגי יחידת האכיפה של המשרד, בסניפי רמי לוי, מהם עלה כי בחלק מהסניפים, מכרה הרשת בשר טחון שיובא במסגרת ההליך במחיר הגבוה בכ-67% מהמחיר לו התחייבה כתנאי להקצאת המכסה. בחלק מהסניפים לא הוצג לצרכנים בשר טחון טרי במחיר של 29 שקלים ולא הוצג שילוט כנדרש, כפי שהתחייבה כתנאי להקצאת המכסה.
עוד החליטה הוועדה לשלול מחברת גולדפרוסט מכסת גבינה בהיקף של 164 טון, אותה הייתה זכאית לקבל השנה במסגרת חלוקה נוספת לזוכים במכסות ההליך התחרותי ליבוא גבינות, זאת בשל ליקויים בדיווח לוועדה על נקודות המכירה בהן נמכרים הטובין שיובאו, למטרת פיקוח ובקרה של הוועדה.
ביחס לתלונות שהתקבלו במשרד הכלכלה, שלפיהן הגבינה שיובאה על-ידי חברת גולדפרוסט במכסות לא נמכרה לצרכנים, מבדיקה שערכה ועדת המכסות, לרבות בדוחות החברה שאומתו על-ידי רואה חשבון חיצוני עבור החברה, נמצא כי החברה מכרה כ-1,200 טון גבינה לערוצים קמעונאיים, כפי שהתחייבה.
חברת נטו מלינדה קיבלה התראה בעקבות הפרות בנקודות מכירה ספורות, בהן לא נמכר בשר במחירים אליהן התחייבה נטו מלינדה, כתנאי להקצאת המכסה במסגרת ההליך התחרותי בקצביות פרטיות. החברה תיקנה את הליקויים.
הוועדה החליטה ביחס לכלל היבואנים, כי אם יתגלו ליקויים והפרות נוספות, תישקל האפשרות לנקוט בסנקציות נוספות, ובהן חילוט ערבויות נוספות, מניעת מכסות עתידיות בהליכים תחרותיים ואף שלילת מכסות קיימות, בהן זכו היבואנים במסגרת הליכים תחרותיים.

תאריך:  14/09/2020   |   עודכן:  14/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת העלייה והקליטה של הכנסת פנתה למשרד האוצר בבקשה שיקבע כי 40 תקנים מתוך 600 המיועדים להתמחות רופאים ולשילובם במערכי הטיפול בקורונה יוקצו עבור רופאים עולים חדשים
עידן יוסף
עידן יוסף
משרד הבריאות ומשרד הביטחון טרם השלימו הקמת מערך מתואם    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "התנהגות הציבור זה הכלי הראשון במלחמה בקורונה - צוות הסברה לאומי חייב לקום וללוות את כל העברת המידע לציבור"
עידן יוסף
עידן יוסף
הרבנות הצבאית הראשית הפיקה סרטון הסברה באשר לאופן התקיעה בשופר, תוך התאמה מיוחדת לימי הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il