X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ציד של התור המצוי והשליו הנודד ייאסר ע"י המשרד להגנת הסביבה למשך שנה בשל סכנת ההכחדה הנשקפת למינים אלה
▪  ▪  ▪
תור מצוי. ניצלה זמנית [צילום: חיים שוחט/פלאש 90]

בהוראת השעה, התור המצוי והשליו הנודד הוסרו מרשימת חיות הציד, ומעתה ועד 31 באוגוסט 2021, הן יוגדרו כחיות בר מוגנות שאסור לצוד אותן. לפי עמדת המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, המתבססת על מחקרים ונתונים שנאספו על-ידי רשות הטבע והגנים, אין להתיר ציד של התור המצוי - מין הנמצא בסיכון ברמה העולמית, וגם לא של השליו הנודד - ועל כן פעלו הגופים להוריד את שניהם מהרשימה. הוראת השעה תיכנס לתוקף עם פרסומה ברשומות בימים הקרובים.
טיוטת התקנות התפרסמה להערות הציבור, ובעקבותיה התקבלו במשרד להגנת הסביבה יותר מ-1,500 הודעות תמיכה בצעד. חלק מן התומכים אף הציעו להאריך את הוראת השעה או לקבוע אותה באופן קבוע, והמשרד ישקול את האפשרות הזאת במהלך השנה.
המשרד בחן גם טענות של המתנגדים לטיוטת התקנות, אך סבור כי קיים בסיס עובדתי ומקצועי מספיק על-מנת להתקין את הוראת השעה בדחיפות.
התור המצוי והשליו הנודד מוכרזים כיום יחד עם מינים נוספים - כחיות שניתן לצוד אותן ברישיון ציד מכוח החוק להגנת חיית הבר, תשט"ו-1955.
ישראל היא מדינה קטנה עם צורכי פיתוח גדולים וגידול אוכלוסייה מהיר. על-פי דוח מצב הטבע האחרון של ישראל, קצב אובדן השטחים הפתוחים בישראל הוא הגבוה ביותר מזה 20 שנה, והוא נובע מצורכי הפיתוח, דבר הגורם להידרדרות המגוון הביולוגי בישראל. מעבר לאובדן השטחים הפתוחים ובתי הגידול הטבעיים בישראל, הציד הוא גורם משמעותי נוסף לפגיעה במגוון הביולוגי בישראל ובעולם.
על-פי העידכונים האחרונים בספר האדום של החולייתנים, 30% מבין 213 מיני העופות המקננים בישראל מוגדרים בסיכון. נתון זה נובע מתוספת של כ-20 מינים חדשים לרשימה מאז ההערכה האחרונה שנעשתה בשנת 2002. מדינת ישראל מחויבת לשמירה על המגוון ביולוגי במסגרת חתימתה על אמנת המגוון הביולוגי (CBD) ועל אוכלוסיות ציפורים נודדות במסגרת חתימתה אמנת המינים הנודדים (CMS).
בשל הירידה הדרסטית של מיני חיות הבר בישראל, המקומיים והנודדים, ולאור משבר המגוון הביולוגי העולמי, כמו גם בשל חובתה של ישראל על-פי האמנות הבינלאומיות, יש לעשות את המרב על-מנת להגן על אוכלוסיות ומינים בסיכון.
ממחקר שיזמה רשות הטבע והגנים לעניין השליו הנודד, עולה כי צפיפות הקינון של מין זה בישראל נמוכה וגודל האוכלוסייה קטן ביותר. כמו-כן, לאור מידע מצטבר בדבר ירידה חדה, משמעותית ועקבית של אוכלוסיית המין תור מצוי בשני העשורים האחרונים, מוצע לאסור את הציד של מין זה במהלך עונת הציד בשנה זו. זאת, על-מנת לבחון את האפשרות להתאוששות המין.
הנתונים העדכניים מצביעים על ירידה של כ-30% במספרם של התורים המקננים בישראל, ובאוכלוסייה הנודדת הירידה במספרם היא משמעותית אף יותר.

תאריך:  16/09/2020   |   עודכן:  16/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ תמר זנדברג: אמליץ ליו"ר ועדת הכלכלה ליזום תיקון חקיקה לשיפור הנגשת שידורי הטלוויזיה לכבדי שמיעה    נציגי ארגוני כבדי השמיעה: אי-אפשר להבין את מה שקורה בטלוויזיה רק מהבעת הפנים של המתורגמן - החוק להנגשת השידורים לא עודכן מאז 2005
עידן יוסף
ח"כ תומא סלימאן: חייבים למצוא איזון בין הורדת יוקר המחיה לשמירה על בטיחות הצרכנים    הממונה על התקינה: הרפורמה תחסוך למשק 420 מיליון שקל בשנה - נצטרך להגביר את הפיקוח    ח"כ פינדרוס: לשקול להקדים את יישום הפעימה האחרונה ברפורמת התקינה
איציק וולף
ענפי המסחר והשירותים נוספו לקידום הפחת המואץ שעליו הוחלט בחודש שעבר    קוצרה תקופת הזכאות עד ליוני 2021
איציק וולף
הנפקת המניות תתבצע לפי מחיר מינימום של 67.1 אגורות למניה    במסגרת ההנפקה תציע אל-על 753 מיליון מניות בשיטת מכרז    איש העסקים החרדי אלי רוזנברג הודיע על כוונתו לרכוש חלק מהותי מהמניות המוצעות בהנפקה
עידן יוסף
שישה בני אדם נפגעו באשדוד, בהם אחד במצב בינוני-קשה שנפצע במהלך חלוקת מזון למשפחות נזקקות    רקטה יורטה מדרום לאשקלון    נזק סביבתי למכוניות ולזגוגיות חנויות ובתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il