X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכך חותם הרבעון השני שלושה רבעונים רצופים של ירידה במספר העסקות הירידה בעסקות בולטת במיוחד באזורי הביקוש במרכז הארץ, ובמידה פחותה בפריפריה רמת שפל היסטורי נרשמה גם ברכישות המשקיעים ברבעון השני
▪  ▪  ▪
[צילום: גילי יערי/פלאש 90]

ברבעון השני של 2020 נרכשו כ-17 אלף דירות בלבד בשוק החופשי, ירידה חדה של 27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והרמה הנמוכה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2003 שעמד בצל המיתון במשק והאינתיפאדה השנייה - כך עולה מסקירת נדל"ן של משרד האוצר לרבעון השני של השנה.
בהשוואה לרבעון הקודם, אשר רק בשליש האחרון שלו הושפע ממגפת הקורונה, נרשמה ירידה של 25%. בכך חותם הרבעון השני שלושה רבעונים רצופים של ירידה במספר העסקות (בשוק החופשי ובכלל), הן בהשוואת כל רבעון לעומת קודמו והן בהשוואה לרבעונים המקבילים בשנה הקודמת.
בפילוח גאוגרפי נמצא כי הירידה החדה בעסקות בשוק החופשי הקיפה את כל האזורים, כאשר היא בולטת במיוחד באזורי הביקוש במרכז הארץ, ובמידה פחותה בפריפריה. כך, באזורי נתניה, ת"א והמרכז נרשמה ירידה בשיעורים שבין 35%-32%, כאשר באזור ת"א הגיעה רמת העסקות לרמתה הנמוכה ביותר לפחות מאז תחילת שנות האלפיים (הנתונים המוקדמים ביותר המצויים ברשותינו). דהיינו, רמת העסקות באזור ת"א ברבעון השני השנה הייתה נמוכה אף מזו שנרשמה בתקופת האינתיפאדה השנייה (נמוכה ב-14% מרמת העסקות ברבעון הראשון של 2003).
רכישות "דירה ראשונה" (בדר"כ זוגות צעירים) בשוק החופשי ירדו ב-24% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אל רמתם הנמוכה ביותר לפחות מאז תחילת העשור האחרון. בהשוואה לרבעון הקודם זוהי ירידה של 19%.
רכישות המשקיעים ברבעון השני הסתכמו ב-2.3 אלף דירות בלבד, רמת שפל היסטורי ברכישות אלו וירידה של 32% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כשיעור מסך העסקות ריכזו המשקיעים כ-12% מהן, גם כן הרמה הנמוכה ביותר של פרמטר זה לפחות מאז תחילת העשור הקודם. מכירות המשקיעים ברבעון השני הסתכמו ב-3.9 אלף דירות, ירידה חדה של 26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בדומה לשיעור הירידה שנרשם בסך העסקות בדירות יד שנייה.
בפילוח גאוגרפי נמצא כי הירידה החדה במכירות המשקיעים הקיפה את כל האזורים, למעט אזור נצרת ששמר על יציבות. יש לציין כי היציבות במכירות המשקיעים באזור זה הושגה בין היתר על-רקע התקצרות משמעותית בזמן ההחזקה בנכס, כאשר במקביל אזור זה מוביל בשיעור הדירות הנמכרות בהפסד הון ריאלי.
במהלך הרבעון נמשכה העלייה בשיעור הדירות הנמכרות בהפסד הון ריאלי, כאשר אלו היוו כבר 14% מסך מכירות המשקיעים ברבעון, כמעט כפליים בהשוואה לשיעור זה אשתקד. באזור ב"ש כחמישית מהמכירות היו בהפסד.
"מלאי" הדירות המוחזק על-ידי משקיעים הוסיף לרדת גם ברבעון השני השנה, כאשר במהלך הרבעון נגרעו מ"מלאי" זה 1.6 אלף דירות. מאז החל לרדת "מלאי" זה ברבעון השני של 2016 נגרעו ממנו כ-25 אלף דירות.

תאריך:  04/10/2020   |   עודכן:  04/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רבעון שני של השנה: ירידה חדה של 27% ברכישת דירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
סיגניצ'ר ספיר, המקימה מעונות סטודנטים בנגב, תובעת את עו"ד אביבה סויסה בטענה לקמפיין הכפשות נגדה הגורם לה לנזקים במיליוני שקלים
איציק וולף
ממלא-מקום מפכ"ל המשטרה דוחה את הטענות להתנהלות אלימה ולאפליה באכיפת תקנות הקורונה    "תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור וגם כשאינם לטעמם או לרוחם של מפריו"    הדגלים השחורים: מ"מ המפכ"ל נכנע באופן מוחלט לדרג הפוליטי
איציק וולף
משרד האוצר, משרד הכלכלה ורשות החדשנות השיקו תוכנית להגדלת מספר המועסקים בתעשיה ובהייטק    התוכנית כוללת מענקי השמה בגובה של בין 25 ל-40 אלף שקלים
אביתר בן-צדף
השינוי הוא חלק ממאמץ לעדכן את פקודות הלבוש וההופעה בחיל-האוויר, כדי ליצור בו אווירה נעימה ושוויונית, תוך שמירה על הופעה נאותה ומכובדת

איציק וולף
קבלת הרישיון המורחב תאפשר להרחיב את הפעילות ולהיות שחקן משמעותי בתחום האשראי החוץ הבנקאי בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il