X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשמת ביהמ"ש העליון, שרית עבדיאן:

ערעור בייצוגית בניגוד לדעת התובע

דחתה בקשה למחוק על הסף ערעור שהגישה עו"ד ורד כהן בניגוד לדעתו של הלקוח, על דחיית בקשה לייצוגית נגד רשות המיסים - והותירה את ההכרעה בידי ההרכב שידון בערעור לגופו
▪  ▪  ▪
בקשה לייצוגית נגד רשות המיסים

רשמת בית המשפט העליון, שרית עבדיאן, מאפשרת לעורכת דין להגיש ערעור על דחיית בקשה לאישור תביעה ייצוגית - למרות שהלקוח אינו מעוניין בכך. עבדיאן דחתה (יום א', 4.10.20) את בקשתו של הלקוח למחוק על-הסף את הערעור והעבירה את ההכרעה לידי ההרכב שידון בו.
עו"ד ורד כהן (אין מדובר בעו"ד ורד כהן ממשרד בר-און, כהן, עורכי-דין, אלא בעורכת דין אחרת) ייצגה את אנטי טפיו בבקשה לתביעה ייצוגית נגד רשות המיסים, להשבת מס קנייה ומע"מ על ייבוא כלי שיט. הם הסכימו שכהן לא תגבה שכר טירחה, תשלם את האגרה ואף תכסה הוצאות אם יוטלו על טפיו. הבקשה נדחתה בידי בית המשפט המחוזי בירושלים וכהן הגישה ערעור לבית המשפט העליון. טפיו טען, כעת באמצעות עו"ד דקלה ברנס, כי הוא אינו מעוניין שהערעור יידון, ואף העלה טענות לפיהן כהן השיגה במרמה את חתימתו על הבקשה המקורית וביצעה עבירות אתיות בהתקשרות איתו.
כהן אישרה, כי טפיו ביקש ממנה שלא להגיש את הערעור, אך לדעתה יש מקום להגישו כדי שלא לפגוע ביתר חברי הקבוצה. היא דחתה את טענותיו של טפיו כלפיה והוסיפה, כי "התובענה הייצוגית נשלטת, הלכה למעשה, על-ידי עורך הדין המייצג ולכן אין בהסכמת המערער כדי להוות תנאי להגשת ערעור" (כלשונה של עבדיאן). לדבריה, האינטרס הציבורי מחייב את שמיעת הערעור לגופו, וגם ניתן להחליף את כפיו בתובע ייצוגי אחר.
בדחותה את בקשתו של טפיו אומרת עבדיאן, כי בהליך אזרחי רגיל - אכן אין מקום לשמיעת ערעור המוגש שלא על דעתו של הלקוח. אך הדברים שונה בתביעה ייצוגית: בהליך זה "אין להקנות למבקש המייצג 'זכות וטו' בשאלת הגשת ערעור על פסק דין הדוחה בקשה לאישור תובענה כייצוגית, ובמקרים שבהם מתגלעת מחלוקת בינו ובין בא-הכוח המייצג בשאלת הגשת הערעור, תועבר מחלוקת זו להכרעה בפני ההרכב שידון בערעור אשר יכריע בה בהתאם ליתר נסיבות העניין". זאת, בשל מעמדו החריג של עורך הדין בתביעה הייצוגית, שכן "הוא היזם והמנוע של ההליך הייצוגי וזה שלרוב יקבל את ההחלטות העיקריות במהלכו". לעומתו, התובע הייצוגי הוא רק "שחקן משני" הבא לשרת את האינטרסים של הקבוצה, ולכן גם יכול בית המשפט להורות על החלפתו.
עבדיאן מוסיפה: "במסגרת הלבטים הנוגעים לשאלת הגשת הליך ערעורי על פסק דין הדוחה בקשה לאישור תובענה כייצוגית, על בא-כוח המייצג להביא בין כלל שיקוליו, בראש ובראשונה, את טובת הקבוצה שכלפיה הוא חייב לפעול בנאמנות ולהציבה לפני טובתו האישית של המבקש המייצג. בניגוד לערעור אזרחי רגיל המביא לידי ביטוי את זכות הגישה לערכאות של בעל דין יחיד, הערעור על החלטה לדחות בקשה לאישור תובענה כייצוגית מביא לידי ביטוי את זכות הגישה לערכאות של הרבים".
קיימים שני פתרונות לבעיה שב"גרירת" המבקש להגשת ערעור בו אין הוא מעוניין, מציינת עבדיאן. האחד הוא הטלת הוצאות הערעור - אם יידחה - על עורך הדין במקום על הלקוח. השני הוא החלפת התובע הייצוגי בידי ההרכב הדן בערעור. היא מדגישה, כי מדובר בקווים כלליים וכי יש למצוא את הפתרון בכל מקרה לגופו.

תאריך:  05/10/2020   |   עודכן:  05/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערעור בייצוגית בניגוד לדעת התובע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עורך דין עם ביטחון עצמי גבוה
לא יאומן  |  6/10/20 08:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מטוס אל על התרסק לתוך שכונת ביילמר באמסטרדם בעקבות תקלה והביא למותם של 47 בני אדם
עידן יוסף
ראש עיריית ת"א תקף בחריפות את נתניהו והצהיר שכשיהיו בחירות - הוא מתכוון לרוץ לפוליטיקה הארצית: "המנהיג שלנו עוסק רק בעצמו"    התייחס להפגנות הסוערות אמש וטען לאלימות מצד השוטרים: "מישהו נתן הנחיה למשטרה להתחיל לעצור באלימות לא מוסברת"
עידן יוסף
משרד התקשורת מציע כי בזק והוט תוכלנה לספק שירות אינטרנט אחוד, במקביל להמשך ההפרדה המבנית בקבוצות, מה שיפגע בספקיות הקטנות    170 אלף מנויים משלמים לשתי ספקיות    במקביל מוצע לקבוע מנגנון ניודים כמו בסלולר
עידן יוסף
המשטרה מציגה סרטון שממנו עולה כי השוטר שהגיע לסוכת האדמו"ר מקרעטשניף בקריית גת כלל לא ביקש את ברכתו כפי שדווח, אלא פעל לפיזור ההתקהלות הלא חוקית    המשך ההפרות הבוקר עלה לחסידים בקנסות
עידן יוסף
מנתונים שהגיעו ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר: מאז ה-1 ביולי קרוב ל-1.5 מיליון אזרחים התבקשו להיכנס לבידוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il