X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרי. לבדוק את היחסים עם המממנים [צילום: יח"צ]
גינדס. היתכנות והצדקה רבה [צילום: לשכת עוה"ד / מחוז ת"א]
הנאמנים, עוה"ד אהוד גינדס וגונן קסטנבאום:

אפשר לשקם את חברות אלדד פרי

אומרים שהחברות הן חדלות פרעון ויידרש תשלום נוסף של חברי קבוצות הרכישה כדי להשלים את הפרויקטים מצביעים על חשד להעדפת נושים בעשרות מיליוני שקלים ערב הקריסה פרי העניק לחלק מן הרוכשים "התחייבויות יתר" פסולות שלא ימומשו
▪  ▪  ▪

"עסקינן בקבוצת חברות שהינן חדלות פירעון, קבוצת החברות אינה יכולה לשלם את חובותיה השוטפים, ולא יכולה לשלם סכומי עתק שהוטלו עליה במסגרת פסקי דין ודרישות של מממנים (חברות אשראי חוץ-בנקאי) להעמיד את המימון לפירעון מיידי. למעשה אין בידי קבוצת החברות מזומנים אפילו למימון פעולות בסיסיות ביותר שכן כל תזרים המזומנים שלהם עוקל במסגרת תביעות תלויות ועומדות ותיקי הוצל"פ". כך אומרים (יום ב', 5.10.20) נאמני קבוצת אלדד פרי, עוה"ד אהוד גינדס וגונן קסטנבאום, בדוח ראשון שהגישו לבית המשפט המחוזי מרכז.
גינדס וקסטנבאום מתייחסים ל-15 חברות שבשליטת פרי - רובן חברות נדל"ן שהוקמו לפרויקטים ספציפיים (בעיקר בתחום קבוצות הרכישה), והאחרות חברות היי-טק, הסעדה וקבלנות. הדוח אינו עוסק בסיבות לקריסת הקבוצה, אלא מתמקד במצב הפרויקטים השונים, אך מספק כמה פרטים על שהתחולל בה לאורך השנים וערב פתיחת הליכי חדלות הפרעון בחודש שעבר. לצד זאת הם אומרים: "קיימת לכאורה היתכנות והצדקה רבה לפעול לשיקומה של קבוצת פרי, בדרך של ביצוע הפרויקטים או השלמתם ביחד עם תוכנית לשיקום כלכלי ו/או הסדר, שיסדירו את החוב לנושים".
לדברי גינדס וקסטנבאום, יהיה צורך לתפור תוכנית שיקום לכל פרויקט בפני עצמו, אך ברור שהרוכשים יצטרכו להוסיף תשלומים ולארגן מי שילווה להם את הכספים. מי שלא ירצה לשלם או שלא יקבל אישור מן הגורם המלווה, ייפלט מן הפרויקט בעל כורחו ויקבל בחזרה את הסכומים שכבר שילם. המשימה הראשונה, מציינים השניים, היא להשלים את רישום זכויותיהם של הרוכשים, אשר לא בוצע בחלק נכבד מן הפרויקטים. במקרה בו לא ניתן יהיה להשלים את הפרויקט, הקרקע תימכר והכסף יושב לרוכשים.
בין הנקודות המרכזיות המופיעות בדוח:
  • בשמונה פרויקטים של קבוצות רכישה העניק פרי "התחייבויות יתר" לחלק מן הרוכשים, למרות שחובתו הייתה להעניק את אותם תנאים לכל חברי הקבוצה. גינדס וקסטנבאום הבהירו בכל המקרים, כי לא ניתן יהיה לממש התחייבויות אלו, וכי מי שקיבלו אותם - יוכלו לתבוע את החברות, אם כי קלושים הסיכויים שיקבלו פיצוי (משום שמדובר בחוב רגיל).
  • ערב הקריסה העסיקו החברות 30 עובדים בעלות חודשית של 720,000 שקל [על-פי דיווח קודם, עלות שכרו של פרי עצמו הייתה כמחצית מסכום זה]. גינדס וקסטנבאום הותירו 11 עובדים בעלות של 230,000 שקל בלבד.
  • בפרויקט הגדול ביותר של הקבוצה, פרי פלייס ברחובות, נמכרו 680 מתוך 750 הדירות (מעונות סטודנטים). מן הדוח עולה, כי טרם נמכרו חלקים כלשהם משטחי המסחר (6,000 מ"ר) והמשרדים (25,000 מ"ר). הקרקע נרכשה תמורת 183 מיליון שקל, רובץ עליה שעבוד בסך 128 מיליון שקל לטובת קבוצת אקספו שהעמידה פרויקט למימון, ושווייה הסופי מוערך ב-370 מיליון שקל.
  • ברוב הפרויקטים לגביהם נמסרו נתונים, שווי הקרקע עולה על זה שבו נרכשה. יוצא דופן הוא ניצני פרי ברחובות, לבניית 90 דירות: הקרקע נרכשה ב-30.5 מיליון שקל ושווייה הנוכחי הוא 12 מיליון שקל בלבד.
  • מקור חשוב לפרעון החובות הוא שלושת הפרויקטים של פרי בתחום היזמות - פרי ריזורט באשדוד, פרי בסט בלוד ופינוי-בינוי ברמת-גן. גינדס וקסטנבאום אומרים, כי הם מתכוונים לממש במהירות נכסים אלו, "תוך שמירת הערך שעשוי לנבוע מהמשך הקידום של תהליכי ההשבחה והביצוע".
  • "מבדיקות ראשוניות שערכו הנאמנים עולים ממצאים המחייבים העמקה ובדיקה יסודית ביחסי חברות הקבוצה מול הגופים המממנים והסכמי ההלוואה". באחד מן ההסכמים עם קרן אקספו "מדובר בסממנים לכאורה לליווי פיננסי של פרויקט ייזום ולא קבוצת רכישה".
  • "בפרק זמן של כשלושה חודשים לפני שניתנו צווי פתיחת ההליכים, שילמו החברות בקבוצת פרי עבור חובות עבר לנושים סך של עשרות מיליוני שקלים ונושים שונים אף מימשו עיקולים במאות אלפי שקלים. מבדיקה ראשונית שביצעו הנאמנים עולה חשש שמא התשלומים (כולל העיקולים שמומשו ע"י נושים) שבוצעו או חלקם, נעשו תוך העדפת נושה אחד על פני האחר ונעשו מתוך שיקולים פסולים שיש בהם לפגוע בטובת כלל הנושים של הקבוצה".

תאריך:  05/10/2020   |   עודכן:  05/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד גינדס / Ehud Gindes
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא שברון לענייני המזרח התיכון, קליי ניף, שוחח עם שר האנרגיה, יובל שטייניץ, ועדכן אותו על ההשלמה הסופית של העסקה    שברון, ענקית אנרגיה אמריקנית, רכשה את נובל תמורת כ-4.1 מיליארד דולר
עידן יוסף
המשטרה ידעה על הלווית האדמו"ר מאשדוד ונערכה לסגור רחוב אחד, אך לבסוף אפשרה לאלפים להגיע למקום
איציק וולף
צוות חוקרים של האוניברסיטה העברית ממליץ להימנע מחזרה ללימודים פרונטליים של בני 10 ומעלה    לימודים בכיתות הנמוכות - רק בקפסולות עם הפרדה של סגל המורים    ממליץ להגביל אירועים רבי משתתפים עד סוף משבר הקורונה וקובע כי אם נגיע למקדם הכפלה של 0.9 ניתן יהיה לעבור את גל התחלואה הנוכחי תוך 3 שבועות
יצחק דנון
חברת עדן י.ד טוענת לכשלים קשים בעבודות תשתית שהזמין ממנה המשרד לבנייה באופקים, אשר גרמו להגדלת היקף העבודות שהוזמנו ממנה
עידן יוסף
השירות יסתיים בשעה 20:00 ומה שיתחדש הוא רק התדירות    ח"כ טופורובסקי: להחזיר גם קווים בלילה ובסופי-השבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il