X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הזוכות - עמנואל שרפנטיר וג'ניפר דאודנה זכו השנה גם בפרס וולף לרפואה, אך עקב התפשטות הקורונה הטקס נדחה והן צפויות להגיע לישראל ביוני 2021 לקבלת הפרס בכנסת
▪  ▪  ▪
עמנואל צ׳רפנטייר (משמאל) וג׳ניפר דודנה (מימין) [צילום: סוזן וולש/AP]

פרס נובל בכימיה הוענק (יום ד', 7.10.20) השנה לשתי המדעניות ג׳ניפר דודנה ועמנואל צ׳רפנטייר שפיתחו שיטה לעריכת הגנום. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריית פרס נובל, בה הוענק הפרס לשתי נשים.
שתי המדעניות, פרופ' דודנה מאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה, ארצות הברית, ופרופ' צ'רפנטייר ממכון מקס פלאנק בגרמניה, קיבלו את הפרס על שפיתחו שיטה בתחום העריכה הגנטית.
הן הדגימו בשנת 2012 את השימוש במערכת הקריספר (CRISPR) לחיתוך דנ"א מחוץ לחיידק. פיתוח נוסף של השתיים הוא הוא השימוש בחלבון cas אחד שכולל בתוכו את כל האזורים הנחוצים לקשירה ופתיחה של דנ"א. השימוש באנזים יחיד ורצף יחיד הפך את השימוש במנגנון להרבה יותר פשוט ובכך הנגיש אותו לשימוש ככלי בהנדסה גנטית.
שרפנטיר ודאודנה זכו השנה גם בפרס וולף לרפואה, אך עקב התפשטות הקורונה הטקס נדחה והן צפויות להגיע לישראל ביוני 2021 לקבלת הפרס בכנסת.
על זכייתן, והעובדה שהיותן שתי נשים החולקות את הפרס אמרה שרפנטייה כי היא מקווה שהדבר יעביר מסר חיובי לבנות ולנשים צעירות בעולם המדע. לדבריה, הזכייה מראה שנשים מסוגלות להשפיע רבות ולקבל הערכה על עבודתן.
אתמול הוכרזו זוכי הפרס בתחום הרפואה והפיזיולוגיה. הזוכים הם שלושה חוקרים שגילו את נגיף הפטיטיס C - הארווי אלטר וצ'רלס רייס מארה"ב ומייקל האוטון מבריטניה.

תאריך:  07/10/2020   |   עודכן:  07/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס נובל
יפעת גדות
הזוכים בפרס נובל לפיזיולוגיה ורפואה לשנת 2020 הם הארווי אלטר, מייקל האוטון, צ'ארלס רייס מארה"ב וקנדה שגילו את נגיף הפסטיטיס C    הפטיטיס C היא סוג של צהבת נגיפית שעלולה לגרום נזק נרחב לכבד    בזכות מחקרם, מעל 95% מחולי ההפטיטיס C בעולם, יכולים להירפא כיום
עו"ד אברהם הללי
משה שם את הדגש אל אחדות ישראל, כי באחדותו ירוה לו ויוכל לעמוד מול כל צרה וצוקה    האמור בפרשת השבוע נשמע אקטואלי אל מול המתרחש בימינו בארץ ובעולם
אלי אלון
ארכיון אלברט איינשטיין באוניברסיטה העברית בירושלים אינו ידוע ולא מוכר לרוב רובו של הציבור, ולא רבים זכו לבקר בו    במסגרת אירועי "בתים מבפנים" בירושלים התאפשרה לקהל הצצה לארכיון שבו שמורים כתבי יד של אלברט איינשטיין, ובהם המסמכים המקוריים של "תורת היחסות"
עידן יוסף
זוכי פרס נובל לכלכלה הם מייקל קרמר, אבהיג'יט בנרג'י ואסתר דופלו    בהודעת האקדמיה בשוודיה נכתב כי הם "הציגו גישה חדשה להשגת תשובות מהימנות על הדרכים הטובות ביותר להילחם בעוני העולמי"
איתמר לוין
אביי אחמד בן ה-43 מקבל את הפרס על תרומתו המכרעת לסיום המלחמה בין ארצו לבין אריתריאה    גבר על 300 מועמדים אחרים - 222 אנשים ו-78 ארגונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il