X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המאפייה הוותיקה פנתה לבית המשפט

ברמן: קשיים כלכליים אדירים

המשרד להגנת הסביבה הטיל על המאפייה עיצומים של 1.2 מיליון שקל מבקשת לבטלם בשל קשייה הכלכליים ומשום שפעלה במהירות לתיקון הליקויים
▪  ▪  ▪
החליפה 26 משאיות [צילום: ניר ודל]

מאפיית ברמן טוענת כי היא מצויה ב"קשיים כלכליים אדירים" כחלק מ"קשיים כלכליים חמורים בענף בו היא מצויה". הטענה מועלית כחלק מנימוקיה של ברמן בעתירתה נגד עיצומים בסך 1.24 מיליון שקל שהטיל עליה המשרד לאיכות הסביבה בשל זיהום אוויר ממשאיות החלוקה שלה.
ברמן הוקמה לפני 145 שנה בעיר העתיקה בירושלים והיא אחת החברות הוותיקות ביותר בארץ. יצוין, כי כבר בפברואר 2018 אמר המנכ"ל שלה, איציק ברמן, בדיון בוועדת הכספים על מחיר הלחם, כי "אנחנו סוחבים את העול הזה במשך שנים ומוכרים רכוש למימון הפסדים. העסק הוא לפני קריסה וזה אחרי שעשינו את כל ההתייעלות הנדרשת. בסוף נאלץ לפטר עובדים, כ-1,000 עובדים".
ההפרות בגינן הוטלו העיצומים התרחשו בשנת 2017, ובשלהי אותה שנה ובתחילת 2018 השקיעה החברה סכומים ניכרים בהחלפת למעלה מצי הרכב שלה. לטענתה, ההפרות שביצעה של החוק למניעה וצמצום של זיהום אוויר היו טכניות במהותן ומינוריות בהיקפן, באופן שאינו מצדיק הטלת עיצומים בסדרי גודל שכאלה, ובוודאי בהתחשב בצעדים המיידיים שנקטה לתיקון הליקויים.
לדברי מאפיית ברמן, היא פעלה ליישומן של ההוראות החדשות והמורכבות למניעה וצמצום של זיהום אוויר מיד לאחר שאלה הובאו לידיעתה. היא החליפה בתוך חודשים ספורים 26 משאיות המהוות למעלה ממחצית מצי הרכב שלה (משאיות מעל עשר טונות) בעלויות של מיליוני שקלים. המאפייה מציינת, כי הסכום המקורי של העיצומים היה שני מיליון שקל, והוא הופחת בשל העדר הפרות קומות והפעולות בהן נקטה. החברה מעלה שורה של טענות נוספות, ובהן: ההודעה על ההפרות לא נמסרה לה כחוק והעיצומים הוטלו עליה לאחר זמן ניכר.
לטענתה, ההחלטה על הטלת העיצומים הייתה שגויה עובדתית ומשפטית כאחד, נגועה בחוסר סבירות קיצוני, ואינה מידתית בעיקר בשים לב לאופי הטכני של ההפרות הנטענות ולשיעורו הניכר של העיצום הכספי. לדבריה, הטלת עיצום כספי כה משמעותי, בייחוד בתקופה זו של משבר כלכלי ובריאותי חמור כל כך, תחריף ללא הצדקה את עוצמת הפגיעה בה ובעובדיה. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד קובי בר-לב ודורית בר, וטרם הוגשה תגובת המשרד.

תאריך:  23/10/2020   |   עודכן:  23/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אומר בעקבות שני מעשי הרצח השבוע של נשים בידי בעליהן: על בתי המשפט להימנע מלשחרר נאשמים באלימות במשפחה לחלופת מעצר מבלי לוודא את בטחונן של קורבנות העבירה
איתמר לוין, יצחק דנון
ההלוואה הוענקה בידי אופיס לחברת הום סנטר, שהייתה גם היא בשליטתו של פישמן, בתחילת 2015 - כאשר מצבה היה חמור מאוד ופישמן עמד בפני סכנה של אובדן השליטה בה
איתמר לוין
טראמפ: ביידן רוצה לסגור את כל המדינה; אי-אפשר להתחבא במרתף כמותו    ביידן: אני רוצה לסגור את הנגיף; צריך לתת את האמצעים לפתיחה מחדש בצורה בטוחה    טראמפ: שילמתי מקדמות מס בעשרות מיליוני דולרים    ביידן: רוסיה וסין משלמות לך הרבה
מחלקה ראשונה
האדמו"ר שנשאר עם בני קהילתו ולא נמלט מציפורני הנאצים
עידן יוסף
משתמשי פייסבוק ואינסטגרם יוכלו להגיש ערעור למועצה המפקחת לניטור התכנים המועלים לפייסבוק    פייסבוק תוכל אף היא לבקש את הנחיות המועצה    החלטות המועצה יחייבו את פייסבוק    "זכויות האדם וחופש הביטוי יהיו הליבה של כל החלטה שנקבל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il