X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחשש לסרבול משרד התחבורה החליט לתת פטור מעמידה בתקן הישראלי המחמיר והסתפק בהוראות כלליות למערכת הסעת ילד עד גיל 5 ברכב ללא מערכת התראה תהווה עבירה פלילית שבחובה שש נקודות
▪  ▪  ▪
טיפול רפואי בילד שנשכח ברכב [צילום: דודי גרינשפן/פלאש 90]

משנת 2008 ועד אפריל 2018 דווחו בתקשורת 661 מקרים של השארת ילדים ברכב, כאשר 30 מן המקרים בעשור האמור הסתיימו במוות. כך עולה מנתוני ארגון בטרם. אחרי חודשים ארוכים של דיונים בכנסת ובממשלה, מפרסם (יום א', 1.11.20) משרד התחבורה להערות הצבור תזכיר חוק למניעת שכחת ילדים ברכב.
על-פי המוצע, החל ב-1 במרס 2021 ייאסר להסיע ילד עד גיל 5 ברכב ללא מערכת המתריעה על שכחת ילדים, באופן קולי ובאופן חזותי, בתוך שתי דקות (120 שניות) מרגע כיבוי הרכב. באשר לטיב המערכת, החליט משרד התחבורה להתפשר ולא לחייב עמידה בתקן הישראלי. במסגרת קול קורא שהופץ בנושא ע"י משרד התחבורה, התקבלו מעל 20 פניות של חברות ויזמים המציעים מגוון רחב של מערכות המסוגלות לטענתם לזהות מצב של השארת ילד ברכב ולספק התרעה בהתאם.
התקן הישראלי ת"י 6400 מגדיר את הדרישות ממערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב פרטי. מתוך התשובות שהתקבלו במסגרת הקול קורא והשימוע הציבורי עולה שדרישות התקן מחמירות מאוד ביחס למערכות אחרות ברכב, אינן בנות בדיקה ואינן תואמות את האפשרויות הטכנולוגיות הקיימות. לכן נכון להיום אין אף מערכת אחת שעומדת בדרישות התקן. נמצא, כי התאמה של המערכות הקיימות בשוק לדרישות התקן תחייב השקעה רבה של משאבים מצד המפתחים, תייקר את המערכות, תצמצם את סוגי המערכות הזמינות ותעכב באופן משמעותי את זמינות המערכות בשוק.
למרות שמדובר בתופעה בינלאומית, בדיקות שנערכו לא איתרו קיומו של תקן או תקינה מתאימה בעולם. באיטליה, שהיא המדינה היחידה שנמצא כי הנושא הוסדר בחקיקה, הוגדרו דרישות כלליות למערכות התרעה להבטחת בטיחותן ולכך שלא יפגעו במערכות הרכב האחרות.
על-מנת לא לעכב את תהליך החקיקה, הוחלט על קביעת מעטפת הגדרות, בדומה להגדרות החוק באיטליה, המגדירה את הדרישות הכלליות של המערכת, ורשימת תקני בטיחות כלליים המספקים רמת בטיחות נאותה.
הסעת ילד ברכב ללא מערכת התרעה תהווה עבירה פלילית. העונש יהיה 6 נקודות בדומה לעבירת הסעת ילד שאינו רתום בהתקן ריסון. העבירה תחול על רכב מנועי למעט אוטובוס שאינו אוטובוס זעיר פרטי, רכב להסעת תלמידים, מונית, רכב אספנות או אופנוע. באוטובוסים לא תחול חובת התקנה, שכן מערכות ההתרעה הקיימות בשוק אינן מתאימות לגביהם; רכבים להסעת תלמידים מחויבים כבר כיום בהתקנת מערכות התרעה; מוניות - המשמשות לנסיעות מסחריות; וברכבי אספנות קיימים קשיי התקנה מפאת גילם.
המועד שנקבע לתחילת יישום החוק, תחילת חודש מארס, נקבע על-מנת לאפשר לשוק כמה חודשים להערך אליו ומנגד לאפשר את תחילתה של התקנה לפני תקופת הקיץ בישראל, שבה הסיכון הנובע מהתופעה בשיאו מאחר שהרכב הנעול מתחמם מהר ויכול להגיע לטמפרטורות קטלניות בתוך דקות ספורות.

תאריך:  01/11/2020   |   עודכן:  01/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: חובת מערכת התראה לשכחת ילד ברכב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בטח עוד פעם מוביל איי עם תרגיל
אזולאי  |  1/11/20 14:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
ההכשרה אינה מספקת, קיים מחסור בנהגים, קיימת בעיה בעמידה בכללי שעות הנהיגה והמנוחה, מכשור מתקדם לא הותקן במשאיות, לא הוסדר הפיקוח על הובלת חומרים מסוכנים
איתמר לוין
המשמעות: רוכבי האופניים יקבלו פיצוי אם ייפגעו בידי כלי רכב - ולא יחויבו לרכוש ביטוח כדי לפצות הולכי רגל בהם יפגעו    העליון: רק 10% מהנפגעים הם הולכי רגל
עידן יוסף
מנכ"ל הרלב"ד: מאז אמצע 2019 אין תקציב למיגן מעקות הבטיחות    יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: 52 רוכבי אופנוע נהרגו מאז תחילת השנה - זה מצב חירום שחייבים לטפל בו    זינוק של כ-40% במספר רוכבי האופנוע שנהרגו מתחילת השנה
עידן יוסף
נסיעה באוטובוס לפתח תקוה שכללה ירידה לשוליים, נסיעה על שני נתיבים, מהירות מוגברת ועצירות פתאומיות הפחידה את הנוסעים שגילו כי הנהג מנמנם    נסיונותיהם לבקש ממנו לעצור נענו ביחס מזלזל    חברת אפיקים: הנהג הושעה עד לבירור
עידן יוסף
ב-43% מבתי הספר מצב המדרכות אינו מאפשר הליכה בטוחה לביה"ס    ב-52% מבתי הספר לא הוצבו מעקות הולכה כנדרש למניעת התפרצות הולכי רגל    32% ממעברי החצייה סביב בתי הספר אינם צבועים ומסומנים כנדרש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il