X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבהיר לנתניהו וגנץ שהם חייבים לקדם את איוש המשרות הבכירות, ובהן מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה אומר שהימנעות מן המינויים יוצרת קושי רב להגן על הממשלה בבג"ץ
▪  ▪  ▪
בגלל חילוקי הדעות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, רומז שהוא עשוי שלא להגן על הממשלה בבג"ץ בנוגע להימנעות ממינוי בעלי תפקידים בכירים ובראשם מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה. הדברים עולים ממכתב ששיגר מנדלבליט (יום ג', 3.11.20) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולראש הממשלה החליפי, בני גנץ.
מנדלבליט מציין, כי חצי שנה לאחר הקמת הממשלה - וכאשר שוב אין מניעה לאייש תפקידים בכירים בשל מערכת בחירות - לא אוישו משרות רבות: מנכ"לים של משרדי ממשלה, המפכ"ל, נציב שירות בתי הסוהר, פרקליט המדינה, החשב הכללי, מנהלי רשויות ממשלתיות משמעותיות, מדענים ראשיים של משרדי ממשלה ועוד. "לא הוצגה כל הצדקה עניינית להימנעותה של הממשלה מאיוש משרות בכירות אלו", הוא מוסיף. יצוין, כי המשרות אינן מאוישות בשל חילוקי דעות קשים בין הליכוד לבין כחול-לבן.
לדברי מנדלבליט, ההימנעות מאיוש המשרות נוגדת את החוק ועלולה לפגוע ביציבותו ובתפקודו התקין של שירות המדינה כולו. הוא גם מזכיר, כי הליכוד וכחול-לבן הבהירו בשעתו בבג"ץ, כי יבצעו את המינויים 100 ימים לאחר הקמת הממשלה - תקופה שחלפה זה מכבר. הוא מבקש מנתניהו וגנץ לקדם במהירות את המינויים, ולעדכנו האם יש טעם ענייני לעיכובים אלו.
בסיום מכתבו מזכיר מנדלבליט, כי לבג"ץ הוגשו מספר עתירות נגד ההימנעות מן המינויים, המדינה אמורה להגיב עליהן בקרוב ובאחת מהן יתקיים דיון בשבוע הבא (12.11.20). המצב הנוכחי "מעורר קושי משפטי משמעותי [אשר] הולך ומתעצם לנוכח ריבוי התפקידים שאינם מאוישים דרך קבע, מהותם של תפקידים אלה, חשיבותם ופרק הזמן שחלף מאז הקמת הממשלה", מדגיש מנדלבליט. "ככל שלא יחול שינוי במצב הדברים המתואר, יקום קושי רב להגן על התנהלות הממשלה בהליכים המשפטיים האמורים".

גנץ הנחה את ניסנקורן להאיץ מינוי פרקליט המדינה

בעקבות פרסום ההבהרה מצד היועץ המשפטי לממשלה, הנחה שר הביטחון, בני גנץ, את שר המשפטים, אבי ניסנקורן, להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה במסגרת ועדת האיתור ולהביא אותו בהקדם לאישור הממשלה.
"גנץ קורא גם לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות בהקדם מפכ״ל למשטרה ולקדם את כל המינויים התקועים הבכירים בשירות המדינה. המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא. אסור לעכב מינויים באופן שיפגע במתן המענה לאזרחי ישראל", נמסר בהודעת שר הביטחון.

תאריך:  03/11/2020   |   עודכן:  03/11/2020
+חיות מאותתת: ייתכן ביטול החוק המגביל הפגנות בסגר
20:51 03/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

החליטה להרחיב לתשעה שופטים את ההרכב הדן בעתירות נגד ההוראות בחוק הקורונה הגדול המאפשרות להגביל הפגנות  ▪  בג"ץ דן בתשעה שופטים כאשר הוא שוקל לבטל חקיקה ראשית

ההגבלה לא הוארכה [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+"ניגוד העניינים של ניסנקורן זועק - מתעקש למנות מקורבים"
15:19 03/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נמסר: "ניסנקורן רוצה להמשיך בשיטה הישנה שבה המערכת ממנה את אנשיה, כביכול "באובייקטיביות", רק כדי להמשיך לסגור תיקים אחד לשני"  ▪  ניסנקורן הכריז על החלטת כחול לבן שלא לפעול בהתאם להסכמים הקואליציוניים להקמת ועדה מייעצת למינוי בכירים

ניסנקורן. האשמות הדדיות בין המפלגות [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט רומז: לא אגן על הימנעות ממינויים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
עידן יוסף
הצעת החוק שאישר קבינט הקורונה אושרה בהתנגדות השר דרעי ותובא לאישור בכנסת, אך לא היום    יהדות התורה הודיעה שתתנגד להעלאת הקנסות וגם שס הביעה מחאה חריפה, מה שמעמיד את אישורן בספק
עידן יוסף
המסמכים בלי אבא ואימא שייכים לתחומי הירושה, ברית הזוגיות, העמותות ורכוש נעדרים    ניסנקורן: "אמירה ערכית חשובה"    הפורום לאקטיביזם יהודי: "בדמוקרטיה ייצוגית במדינה ליברלית אמור להיות ערך לקולו של האזרח בקלפי, אך יש שרים ומשרדי ממשלה שחושבים שהם מעל החוק"
איציק וולף
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון תוקף את התנהלות ראש הממשלה ושר האוצר וטוען כי הם פוגעים בכלכלת ישראל בהימנעותם מתכנון והעברת תקציב 2021    "להקים ועדת חקירה על התנהלות האוצר. תקציב 2020 איננו רלוונטי, זה תקציב לשבוע, מדינת ישראל היא לא חנות מכולת"
עידן יוסף
שר המשפטים מכחול לבן האשים את הליכוד ואת נתניהו בכך שאין תקציב ושהממשלה תקועה: "הוא לא מבין את גודל האירוע"    שר האוצר כ"ץ: "כחול לבן מעכבים את התקציב כי הם רוצים לקשור אותו לנושא הרוטציה, אין קשר בין הדברים"
עידן יוסף
דיון קבינט ראשון בהשתתפות נחמן אש    גמזו: מקדם ההדבקה הוא 0.69. הסגר על מג'דל שמס יוארך ועל בועיינה-נוג'ידאת יוטל סגר    פרופ' אדרקה: "כדי להמשיך להוריד את התחלואה צריך ש-80% בציבור ישמרו על מסכות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il