X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת ביג המפעילה קניונים פתוחים מאיימת בעתירה לבג"ץ בטענה לאפליה אסורה אם קבינט הקורונה לא יפרסם עד השעה 12 בצהריים הודעה שלפיה יימנע מאפליה שכזו בהנחיה לפתיחת חנויות רחוב "אין כל סיבה מהותית לאסור פתיחת חנויות הנמצאות במתחמי ביג"
▪  ▪  ▪
[צילום: רשת ביג]

חברת מרכזי קניות ביג פנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולקבינט הקורונה בבקשה לאשר פתיחת מסחר גם בקניונים הפתוחים. זאת, לאחר שהקבינט אישר היום (יום ד', 4.11.20) פתיחה של חנויות הרחוב מיום ראשון הקרוב - תוך הימנעות מאישור מסחר בחנויות הממוקמות בקניונים הפתוחים.
במכתב, שנשלח על-ידי עורכי הדין אלון גלרט וינקי פפר, נכתב כי מדובר בהחלטה המהווה אפליה בוטה ואסורה. "ממשלת ישראל וכנסת ישראל אינם יכולים להוציא תחת ידם החלטה הפוגעת בזכויות יסוד של אלפי בעלי עסקים ושל מאות אלפי אזרחים באופן כה מפלה", טענו.
לדבריהם, מתחמי הקניות בקניוני ביג זהים באופן מוחלט להגדרת חנויות רחוב בכל הנוגע לצורך להימנע מהדבקה בנגיף הקורונה. יתרה מזאת, ציינו כי במתחמי הקניונים הפתוחים קיימים גם כמה מאפיינים המפחיתים את הסיכוי להידבקות יחסית לחנויות הרחוב.
"על כן, מבחינה אפידימיולוגית ומבחינת התאמת ההגבלות למטרת החוק - אין כל סיבה מהותית לאסור פתיחת חנויות הנמצאות במתחמי ביג, ככל שהתקנות המתוקנות יאפשרו את פתיחת חנויות הרחוב. הקביעה כי רק חנויות רחוב יוכלו להיפתח היא הפליה אסורה ועילה חד-משמעית להתערבות בית המשפט הגבוה לצדק", ציינו תוך איום בעתירה לבג"ץ בנושא.
עוד הוסיפו כי הדרישה מקבינט הקורונה היא לפרסם עד מחר בשעה 12:00 בצהריים הודעה אשר לפיה התקנות שיוגשו לוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת לא יכללו הוראות מפלות. "ככל שתקנות כאמור יוגשו לוועדת החוקה, תפנה מרשתנו, ולמיטב ידיעתה גם בעלי מרכזי קניות אחרים ובעלי חנויות רבים לבית המשפט הגבוה לצדק", לשון המכתב.

תאריך:  04/11/2020   |   עודכן:  04/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרכזי ביג: אפליה אסורה בהחלטת הקבינט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
טרם הובטח המשך העסקת 26 יוצאי אתיופיה בנמל אשדוד    האוצר מתעקש שלא לכלול בהסכם החדש עם הנמל את העובדים, שאמורים לקבל קביעות בעוד כשנה    מנכ"ל הנמל וועד העובדים מוכנים להמשך העסקתם    יו"ר ועדת עלייה וקליטה: לא יחתם הסכם כזה, אמנע אותו פוליטית
איציק וולף
אדוארדו אלשטיין הציע למחזיקי האג"ח הצעה חדשה לרכישת 70.4% מניות השליטה בדסק"ש, תמורת 1.028 מיליארד שקל    ההצעה כוללת אפשרות לרכישת 12% נוספים ממניות דסק"ש ב-85 שקלים ורכישה של ישראייר תמורת 90 מיליון שקלים
איציק וולף
הרמטכ"ל אימץ את המלצת ועדת מופז להענקת אות מערכה ללוחמים שהיו שותפים ללחימת צה"ל ברצועת הביטחון בלבנון בין 30 בספטמבר 1982 ועד 24 במאי 2000    ההכרה בלחימה ברצועת הביטחון באחת ממלחמות ישראל - בעקבות פועלם של לוחמים בעבר שהציפו את הרשת בזכרונות מהלחימה
איציק וולף
כ-80 אלף חנויות רחוב יוכלו להיפתח מחדש ביום ראשון הקרוב כפוף לתנאי התו הסגול    זאת - בניגוד לעמדה המקצועית של משרד הבריאות
איציק וולף
שר הביטחון פנה לשר לביטחון פנים וביקש ממנו להנחות את המשטרה לאפשר למפגינים להפגין סמוך לביתו הפרטי בראש העין    "זכות המחאה היא ערך יסוד ולאנשי ציבור יש חובה לשמש דוגמה ולאפשר את קיומן של הפגנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il