X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 276 אלף שקל על מפעיל תחנת הדלק בכפר ג'ת בגליל התחנה פעלה בניגוד להוראות חוק אוויר וגרמה לפליטות אדי דלק ולזיהום אוויר
▪  ▪  ▪
התחנה המזהמת [צילום: המשרד להגנת הסביבה]

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך כ-276 אלף שקל על מפעיל תחנת דלק בכפר ג'ת שבגליל, לאחר שהתחנה פעלה בניגוד להוראות חוק אוויר נקי ותקנות אוויר נקי (מניעת זיהום אוויר וריח מתחנות דלק), תשע"ז -2017.
תחנת הדלק, השוכנת במרחק של מטרים ספורים מבתי מגורים ואתרים ציבוריים ופועלת בלב הכפר, ניפקה במשך יותר משנתיים דלק בנזין לכלי-רכב ללא התקנה של מערכות מישוב אדים שלב 1 ושלב 2, ומערכת בקרה כפי שנדרש בתקנות. במשך כל אותו זמן, מפעיל התחנה גרם לפליטה של אדי דלק לאוויר.
אדי דלק מכילים חומרים מזהמים שונים, בהם חומרים בעלי השפעה ישירה על בריאות האדם. חלקם ידועים כמסרטנים, ואחרים אף כחומרים רעילים אשר מסכנים את השוהים בתחנת הדלק ובסמוך לה. בשל הפרות אלה, הטיל מנהל אגף תחבורה במשרד להגנת הסביבה, אמיר זלצברג, את העיצום על המפעיל.
אדי הדלק נפלטים לאוויר בתחנת דלק, בין היתר, בעת ביצוע פעולת פריקת בנזין ממכלית תדלוק למכל התת-קרקעי של התחנה, וכן בעת תדלוק כלי-רכב בבנזין. מערכות להשבת אדי דלק בעלות יעילות גבוהה בהפחתת פליטות אדי הדלק המזהמים לאוויר. מערכת מישוב אדים שלב 1 מפחיתה כ-95% מפליטת אדי הדלק לסביבה בעת פריקת בנזין לתחנה, שכן היא אוספת את אדי הדלק ומשיבה אותם למכלית. מערכת להשבת אדים שלב 2 מפחיתה כ-85% מפליטות אדי דלק בעת תדלוק כלי-רכב בבנזין, שכן היא יונקת את אדי הדלק ומשיבה אותם למכל הבנזין של תחנת הדלק.
מילוי, אחסון וניפוק דלק בנזין ללא מערכות להשבת אדי דלק במשך יותר משנתיים ממועד כניסת התקנות לתוקף, גרם לזיהום אוויר מיותר ומסוכן, ולחשיפת התושבים המתגוררים והשוהים בסמוך לתחנה לחומרים מסרטנים ורעילים.

תאריך:  09/11/2020   |   עודכן:  09/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המזהם משלם: 267 אלף שקל קנס לתחנת דלק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת הפנים והגנת הסביבה קוראת לעצור את התהליך התכנוני של שש המרינות החדשות ולהמתין להכרעה ולגיבוש עמדה מסוכמת של הממשלה    ארבל: "תפקידנו לפקח אם מוסדות תכנון יטאטאו התנגדויות"
איציק וולף
השר אדלשטיין הסביר כי הצעת החוק לאיי תיירות לא תקודם כל עוד חברי כנסת פופוליסטיים ינסו להעמיס עליה היתרי הפעלה באזורים נוספים מלבד אילת וים המלח    "כל אחד נהיה אפדימיולוג ומומחה בריאות מטעם עצמו"
איתמר לוין
מארק אספר חלק בגלוי על כוונתו של טראמפ להשתמש בצבא נגד מפגינים בחודש יוני    על הכוונת של טראמפ עשויים להיות הרופא אנתוני פאוצ'י ומנהל ה-FBI כריסטופר ריי
איתמר לוין
המטרה: לנצל את הקורונה כדי לחתור תחת ממשלות המערב    חוסר אמון בחיסון לקורונה עלול לפגוע בהדברת הנגיף, אם מספר משמעותי של תושבים יסרבו לקבל אותו
איתמר לוין
השיחה התנהלה בחדר החקירות והצד של פרקליטת המחוז לשעבר הוקלט    למרות שהחוקרים ידעו שמדובר בשיחה חסויה, הם האזינו להקלטה ותמללו אותה    ראש צוות החקירה: תקלה שאסור שתקרה, תקלות כאלו קורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il