X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קטי ברדה הסכימה לייצג אישה בפני שופטת משפחה, למרות שהיא ידעה שאינה יכולה להופיע בפניה בשל היכרות בית המשפט הורה לאישה להחליף את ייצוגה
▪  ▪  ▪
שילה. למנוע "בחירת שופט"

עו"ד קטי ברדה נטלה על עצמה שלא כראוי לייצג צד בפני שופטת בית המשפט למשפחה בתל אביב, איריס אילוטוביץ-סגל, למרות שהיא מצויה ברשימת המניעויות של השופטת. כך קובע (8.11.20) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, נפתלי שילה.
אילוטוביץ-סגל אישרה בנובמבר 2019 הסכם גירושין בין בני זוג. ביולי השנה הגישה האישה, באמצעות ברדה, תביעה למזונות ובקשה למזונות זמניים. אילוטוביץ-סגל פסלה את עצמה בשל היכרות אישית עם ברדה. סגנית נשיא בית המשפט, מירה דהן, שהתבקשה למנות שופט אחר, קבעה: "בהינתן כי כבוד השופטת איריס אילוטוביץ-סגל מנועה מלדון בתיקים בהם מייצגת עוה"ד קטי ברדה – תבהיר עו"ד ברדה הכיצד נטלה הייצוג בתיק זה עת כבוד השופטת אילוטוביץ-אישרה את ההסכם שבין הצדדים וידוע הכלל 'משפחה אחת – שופט אחד'".
ברדה השיבה: "הח"מ מבקשת כי כבוד ביהמ"ש יפעל בהתאם לשיקול דעתו, תחת מניעת פגיעה בפרנסתה של הח"מ ובמיוחד בתקופת המשבר הכלכלי המצוי במשק. ברי כי אין עסקינן בתיק דנן אשר נוהל ונבחן ע"י המותב הנוכחי, ושוב תדגיש הח"מ כי אינה רואה מבחינתה מניעה כיום ולאחר שנים של אי-קשר עם כבוד המותב של השופטת אילוטוביץ מלייצג בפניה". הבעל ביקש שאילוטוביץ-סגל תדון בכל זאת בבקשת האישה, דהן דחתה את הבקשה והוא ערער למחוזי.
שילה קיבל את הערעור בכך שהורה לאישה להחליף את ייצוגה, תוך ביקורת הן על ברדה והן על אילוטוביץ-סגל: "אין מחלוקת שעו"ד ברדה הייתה רשומה ברשימת המניעויות של המותב הדן בתיק. לכן, היה אסור לה לקבל על עצמה את הייצוג. היא לא ייצגה את האישה בהליך הקודם ואף לא הגישה בקשה לאפשר לה את הייצוג בתיק. בא-כוח המשיבה [ברדה] בתשובתה כלל לא התמודדה עם סעיף 53 [לחוק לשכת עורכי הדין] ולא הסבירה כיצד התנהלותה מתיישבת עם הקבוע בו. כמו-כן, העובדה שעו"ד ברדה סבורה שאין הצדקה למניעות מאחר שכבר חלפו שלוש שנים מאז שהיה לה קשר עם המותב אינה רלוונטית, היות שהגורם המחליט על מניעות הוא השופט ולא עורך הדין".
סעיף 53 קובע: "התבקש עורך דין לקבל על עצמו לייצג צד בהליך בבית המשפט, ויש לו יסוד להניח כי קבלת הייצוג תביא לכך שהשופט שנקבע לדיון באותו הליך לא ישב בדין בשל התקיימות עילה מעילות הפסלות המפורטות להלן, לא יקבל על עצמו את הייצוג אלא אם כן ההליך הוא הליך קשור להליך קודם שבו ייצג עורך הדין את אותו צד או שבית המשפט התיר את הייצוג לפי בקשה שהגיש עורך הדין".
שילה מוסיף: "המבקש צודק גם בטענתו, שלא ניתן היה לקבל את ההחלטה על העברת התיק למותב אחר מבלי לקבל את תגובתו. היה על ביהמ"ש קמא, בטרם שנתן את ההחלטה, לבקש את תגובת האיש מאחר שהוא עלול להיפגע מההחלטה על החלפת המותב ואין לתת החלטה מסוג זה במעמד צד אחד בלבד". הוא אומר: "אין להמעיט בחשיבות זכותה של עו"ד ברדה להתפרנס ולעבוד במקצועה. ברם, במקרה דנן, האינטרס הציבורי גובר. ככל שההחלטה תעמוד על-כנה, הדבר יאפשר לבעלי דין לגרום לפסילת ההרכב שדן בעניינם וזאת באמצעות שכירת שירותיו של עורך דין שמנוע מלהופיע אצל אותו שופט. אין לתת יד לתופעה חמורה זו.
"הדבר נכון שבעתיים, שעה שמדובר בתביעה לביטול הסכם שאושר על-ידי אותו מותב. בצדק טוען המבקש שקיימת חשיבות שדווקא אותו מותב שאישר את ההסכם, ידון בתביעה לביטולו וזאת במיוחד היות שההסכם אושר לפני כשנה והמותב יוכל אולי לזכור את התרשמותו מהצדדים במעמד אישור ההסכם. לא ניתן לאפשר מסלול של 'בחירת שופט' על-ידי בעל דין באמצעות שכירת שירותי עו"ד המנוע מלהופיע בפני אותו מותב. מדובר בפגיעה קשה ביותר באמון הציבור במערכת המשפט והדבר אף עלול לגרום לפגיעה קשה בצד שכנגד, במיוחד לאור העיקרון של 'שופט אחד למשפחה אחת'. לא ניתן לאפשר מצב בו ניתן יהיה להחליף שופט שמכיר את המשפחה היטב מהליכים קודמים שנדונו בפניו, באמצעות שכירת שירותיו של עו"ד אחר המנוע להופיע בפני אותו שופט". האישה חויבה בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. את הגבר ייצג עו"ד שלומי באשי.

תאריך:  15/11/2020   |   עודכן:  15/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד נטלה ייצוג בניגוד לחוק הלשכה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הפעלת המצלמה בכיתה תאפשר, בין השאר, לתלמידים בסיכון בריאותי, לתלמידים מבודדים ולתלמידים חולים ללמוד מהבית, יחד עם חבריהם הלומדים בכיתת הלימוד
איתמר לוין
פרקליטיהם של בני הזוג אלוביץ טוענים, כי אם לשיטת המדינה הסיקור האוהד של וואלה היה שוחד - ישועה מילא תפקיד מרכזי    יטענו להגנה מן הצדק בטענה לטכניקות חקירה פסולות כלפי עדי המדינה, אך רק בשלב הסיכומים של המשפט    בן-ארי: הבקשות מהווה פריצה של כל גבול
מירב ארד
עלייה של כ-37% ברווח הנקי לכ-112 מיליון דולר - הרווח הנקי הגבוה ביותר ב-9 החודשים הראשונים בתולדות החברה    המכירות עלו ב-2.3%    צבר ההזמנות עומד על סך של 12.7 מיליארד דולר המייצגים כ-3.2 שנות פעילות
מירב ארד
לפלר: ככל שישנם פתרונות שמעמידה המדינה לטובת הבנקים, נבקש לבחון את העמדת אותם פתרונות האשראי גם לטובת הגופים החוץ בנקאיים, כך שיפתחו בפני העסקים עוד אפשרויות לקבלת הלוואות"
מירב ארד
יתר ימי הבידוד תחולק עלות הבידוד שווה בשווה בין המדינה למעסיק    למעסיקים עד 20 עובדים, המדינה תממן 75% מעלות ימי הבידוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il