X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איתן סטיבה, טייס קרב בעברו, צפוי להמריא בסוף שנת 2021 למשימה מדעית היסטורית בתחנת החלל הבינלאומית סטיבה עתיד לשהות בתחנה 200 שעות במהלכן יבצע שורת ניסויים
▪  ▪  ▪
איתן סטיבה

האסטרונאוט הישראלי השני בדרך לחלל: איתן סטיבה, טייס קרב בעברו, ייקח חלק במשימה לאומית, היסטורית ומדעית שעתידה להתקיים בסוף שנת 2021. באירוע ההכרזה שנערך (יום ב', 16.11.20) בבית הנשיא השתתפו שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, מנכ"ל קרן רמון רן לבנה, איתן סטיבה, יו"ר הוועדה המדעית ענבל קרייס, וטל רמון בנם של אילן ורונה רמון ז״ל.
סטיבה צפוי להמריא לחלל בסוף שנת 2021 מטעם קרן רמון ובשיתוף מדינת ישראל למשימה מדעית היסטורית בתחנת החלל הבינלאומית ויהיה לאחד מחלוצי תעשיית החלל הפרטית בעולם. סטיבה עתיד לשהות בתחנה 200 שעות במהלכן יבצע שורת ניסויים חסרי תקדים בהיקפם בטכנולוגיות ובפיתוחים מדעיים ישראלים של חוקרים וסטארט-אפים שייקח עמו לחלל, וכן צפוי לקיים פעילויות להנגשת עולם החלל לילדי ישראל. בחודשים הקרובים יחל את הכשרתו לקראת הנסיעה לחלל, כאשר בשלושת החודשים שלפני הנסיעה יעבור סדרת אימונים מרוכזת בארה"ב, גרמניה ורוסיה. מעבורת החלל תשוגר מפלורידה בסוף שנת 2021.
קרן רמון תוביל את המשימה הישראלית על כל גזרותיה - המדעית והחינוכית - בשיתוף עם משרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל הישראלית שיובילו את שותפות משרדי הממשלה בפרויקט. יחד יפעלו לבחור את הניסויים והטכנולוגיות שיגיעו לחלל ולבניית התוכנית החינוכית עבור ילדי ישראל. בראש המשימה יעמוד מנכ"ל קרן רמון, רן לבנה.
את המשימה הבינלאומית יזמה ומובילה חברת Axiom Space. בהגיעם לחלל הנוסעים ישהו בתחנת החלל הבינלאומית (International Space Station - ISS) כפוף לאישור נאסא. לצד איתן סטיבה, ייקחו חלק במשימה שני אסטרונאוטים פרטיים נוספים. מפקד המשימה מטעם Axiom Space הוא האסטרונאוט האמריקני הוותיק וסגן נשיא Axiom Space, מייקל לופז אלגריה. ללופז-אלגריה יותר מ-40 שנות ניסיון בעולמות התעופה והחלל; לופז טס לחלל ארבע פעמים ופיקד על המשימה ה-14 לתחנת החלל הבינלאומית.
"זהו יום של שמחה לאומית, וגאווה אדירה", פתח הנשיא את דבריו ואמר: "לא בכל יום אנחנו מכריזים על אסטרונאוט ישראלי שיוצא לחלל. בקרוב, תמריא מכדור-הארץ מעבורת חלל ובאחד ההגאים שלה יאחוז, שוב, "אחד משלנו״. טייס ישראלי שעל כתפו רקום דגל כחול-לבן, שיוכיח פעם נוספת, כמו שאנחנו מוכיחים כאן כבר 72 שנה, שאפילו השמיים אינם גבול."
הנשיא ביקש להזכיר במעמד זה את אילן, רונה ואסף ז"ל והדגיש עד כמה: "היעדרם היום מהדהד בחלל. היעדר כבד כל כך, מוחשי כל כך, כמעט נוכח. זכיתי להכיר אישית את רונה היקרה, לוויתי אותה במחלתה, וכאבתי איתה את כאבה העצום על אילן שנפל במשימה למען האנושות, ועל אסף שנפל כטייס בחיל-האוויר הישראלי. כשרונה הייתה איתנו היא כל הזמן דחפה אותנו קדימה. וגם היום אנחנו נעים קדימה. אתם משתייכים למשפחה שהיא סמל ומופת. משפחה שהיא מקור להשראה ולגאווה ישראלית אמתית. משפחה שלא הפסיקה לדבר אל הכוכבים, גם כשהללו נפלו מן השמים. אני גאה לעמוד כאן לצדכם ביום מרגש זה." הנשיא הוסיף ופנה לאיתן: "במסע שלך, אתה ממשיך ומגשים את המורשת שלהם. היום, אתה הופך להיות השליח של כולנו. אנחנו מעניקים לך את ברכת הדרך, ומאחלים לך הצלחה רבה. צא לשלום ותחזור בשלום ואל תשכח לנופף לנו לשלום שם מלמעלה. אנחנו מחכים לך בבית."

תאריך:  16/11/2020   |   עודכן:  16/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישראלי השני בדרך לחלל: ישוגר בסוף 2021
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
תמר חיצוב מתקדם תובעת 1.8 מיליון שקל, בטענה להפרת הסכם לפינוי עודפי חומר נפץ - וזאת לאחר שאלביט רכשה את תעש, הפועלת גם היא בתחום
יצחק דנון
שלוש מנהלות של בית בושת בתל אביב ויועץ המס שסייע להן מואשמים בהעלמת הכנסות בסך 4 מיליון שקל בשנים 2019-2017
מירב ארד
הוסיף: "קיבלת מה שרצית, אתה לא יכול לכרסם מבפנים"    על בנט אמר: "מזכיר לי את שמעון פרס: חזק בסקרים, חלש בשדה הקרב"
מירב ארד
משרד הבריאות: בעיה בממשק המחשובי    המל"ל: מחודש מאי לא דנו בכך    פקע"ר: לא עוסקים בכך; האוצר: לא הוגשה בקשה לתקצב כזה מערך    ח"כ שלח: "למה לדון בפתרון מעולה וזול כשאפשר לשבת שבע שעות על סגירת חנויות ולא להחליט? ככה לא מנהלים מדינה!"
איתמר לוין
אסעד זידאן, טכנאי וסייר פיקוח אלקטרוני בחברת G1, מואשם ששחרר ארבעה נאשמים מאיזוק אלקטרוני תמורת שוחד של אלפי שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il