X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחייב את בית המשפט העליון לקיים דיון, ולא להסתפק בטיעונים בכתב, בערעורים של נהגים על דחיית בקשותיהם לעכב את ריצויו של עונש שלילת רישיון
▪  ▪  ▪
100 עבירות וממשיך לנהוג [צילום אילוסטרציה: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

13 שנים לאחר שבית המשפט העליון העיר על סעיף ישן בחוק הגורם לבזבוז זמן ומשאבים, סעיף זה עודנו בתוקפו - על הבזבוז שהוא גורם. כך מציין (יום א', 22.11.20) השופט נעם סולברג. החלטתו של סולברג גם מגלה, כי נהג משאית שלחובתו למעלה מ-100 עבירות תעבורה ממשיך לנהוג.
החוק מחייב את בית המשפט לקיים דיון במעמד הצדדים, כאשר מוגש ערעור על החלטה לדחות בקשה לעיכוב ביצוע של פסילת רשיון נהיגה. כלומר: בית המשפט לתעבורה הורה לפסול רישיון, בית המשפט המחוזי דחה בקשה לעכב את הפסילה עד להכרעה בערעור - והנהג מערער לבית המשפט העליון.
מצב זה, אומר סולברג, "אינו יעיל מבחינת המשאבים שהוא מצריך; גם לא מועיל לצדדים. הדעת נותנת כי אין מניעה לנהל ערעור על כגון דא באמצעות טיעונים בכתב בלבד. החוק אפוא טעון תיקון". סולברג מצטט דברים שכתב בשנת 2007 השופט אליקים רובינשטיין: "בחוק המצוי עסקינן לעת הזאת, והרצוי טרם נחקק". והוא מוסיף: "עינינו הרואות: כ-13 שנים חלפו מאז ועד היום, 'והרצוי טרם נחקק'!"
הדברים נאמרו בהחלטתו של סולברג לדחות את בקשתו של נהג המשאית יוסף מטר לעכב את שלילת רשיונו לארבעה חודשים, לאחר שנתפס נוהג במהירות מופרזת. הבקשה כבר נדחתה בידי בית המשפט המחוזי בירושלים (השופט מרדכי כדורי), בין היתר משום שלחובתו של מטר למעלה מ-100 עבירות תעבורה. בדחותו את הבקשה אומר סולברג, כי סיכויי הערעור אינם גבוהים, לא ניתן להתעלם מעברו הבעייתי של מטר והוא יכול לבקש מן המחוזי להקדים את הדיון בערעורו כך שיתקיים לפני תום תקופת הפסילה. את מטר ייצגו עוה"ד תומר גונן וחליל נעמי, ואת המדינה - עו"ד ענת בן-סידי.

תאריך:  23/11/2020   |   עודכן:  23/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
יוסף קנדלקר
שבנו שאולי בגלל הקורונה, היינו צפויים לירידה משמעותית במספר ההרוגים בתאונות דרכים, אבל מסתבר שדווקא להפך    הן בשל הכבישים הריקים שהיו פנויים, ובעיקר בגלל מעורבות של אופנועים בתאונות
איתמר לוין
המחפרון הזעיר מיועד בעיקר לעבודות עפר ולא להעברת מטענים, ולכן לא חל עליו חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים    המשמעות: האחראי לתאונה הוא שיצטרך לפצות את הנפגע
עידן יוסף
יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים: לא ייתכן שאין תקציב לטיפול במוקדי סיכון – מישהו צריך לקחת אחריות    מנכ"ל הרלב"ד הציגה את החשיבות של התוכנית שתפחית את מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2030: "תקצובה ושותפות כלל המשרדים נחוצים להוצאתה לפועל"    האוצר: תקציב משרד התחבורה גדל השנה ב-5 מיליארד שקל – המשרד הוא שמתעדף מיזמים
עידן יוסף
השרה לבטיחות בדרכים הציגה בישיבת הממשלה את המדיניות שתטפל במוקדי הקטל בדרכים: התמקדות במרחב העירוני, רוכבי האופנועים והמגזר הערבי    לצורך מימוש המדיניות יוקם צוות מנכ"לים בינמשרדי בראשות משרד רה"מ ומשרד התחבורה לגיבוש תוכנית פעולה בהתאם ליעדים שנקבעו
עידן יוסף
מחשש לסרבול משרד התחבורה החליט לתת פטור מעמידה בתקן הישראלי המחמיר והסתפק בהוראות כלליות למערכת    הסעת ילד עד גיל 5 ברכב ללא מערכת התראה תהווה עבירה פלילית שבחובה שש נקודות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il