X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשרד להגנת הסביבה פנה לראשי הרשויות בישראל לריענון ההנחיות למניעה ולטיפול בהתפשטות נמלת האש הקטנה בשטחים הציבוריים; "אם לא יבוצע טיפול להדברה או מניעת התבססותה, הרשות עלולה לחשוף את הציבור למפגע בניגוד לחוק"
▪  ▪  ▪
נמלת האש [צילום: אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה]

בבדיקות שערך המשרד להגנת הסביבה לאור הצטברות דיווחים על עקיצות מנמלת האש הקטנה בשטחים ציבוריים, התברר כי מקור משמעותי להפצת המפגע הוא משתלות עירוניות הנגועות בנמלים או שתילים נגועים שנרכשו על-ידי הרשות המקומית והפיצו את המזיק.
הדבר מחייב את הרשות המקומית להשקיע כספים ומאמצים רבים בהדברת נמלת האש הקטנה בשטחים הציבוריים.
אגף מזיקים והדברה של המשרד להגנת הסביבה פנה לראשי הרשויות לצורך ריענון הנחיות טיפול, ניטור ומניעה של מפגעי נמלת האש הקטנה ברשויות המקומיות. מחלקות התברואה וההדברה ברשויות התבקשו לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשי מחלקת הגינון של הרשות לשם זיהוי המפגע ולשם ביצוע פעולות למניעת הפצתו לשטחים הציבוריים. כך ניתן יהיה למנוע סבל מתושבי הרשות במהלך שהותם במרחב הציבורי, ואף לחסוך משאבים עתידיים מהרשות.
שיתוף הפעולה של הרשויות המקומיות במניעת הפצת והתפשטות נמלת האש הקטנה חשוב ביותר לטובת בריאות הציבור ובריאות עובדי הרשות. המשרד ימשיך לעקוב אחר הטיפול שמבצעות הרשויות כדי שלא לחשוף את הציבור למפגעים.
על נמלת האש הקטנה:
נמלת האש הקטנה מוגדרת בעולם כאחד מ-100 המינים הפולשים המסוכנים לסביבה. הנמלה אינה מעבירה מחלות, אולם היא מהווה מפגע תברואי, ועקיצותיה כואבות מאוד ויוצרות מעין כוויה.
רשימת תכשירי הדברה בציון מיוחד שהם מיועדים להדברת נמלת האש הקטנה, נמצאת במערכת חיפוש תכשירי הדברה באתר המשרד להגנת הסביבה. כל התכשירים הללו הם פיתיון רעיל שהנמלים אוספות לקן וכך נפגעת גם המלכה - לא רק הפועלות.
כטיפול ראשוני מומלץ להדביר את נמלת האש הקטנה בעזרת פיתיונות גרגריים מחוץ לבית בכל שטח הגינה והחצר. אם טיפול זה לא פתר את הבעיה, אפשר לפזר פיתיונות גרגריים או פיתיון ג'ל גם בתוך הבית, לפי ההנחיות. השימוש בחלק מהתכשירים מותר לקהל הרחב, אולם אפשר להזמין איש מקצוע - מדביר מוסמך בעל רישיון הדברה בתוקף מהמשרד להגנת הסביבה. במקרים של נגיעּות קשה מומלץ להזמין מדביר מוסמך שיעשה ניטור מקיף ויטפל בכל השטח.
המשרד להגנת הסביבה מעניק תו איכות, בשיתוף מכון התקנים, למשתלות אשר פועלות להגנת על הסביבה בתחום שמירת המגוון הביולוגי המקומי ונמנעות מהחדרת מינים פולשים ומטפלות במוקדי מזיקים באופן יעיל וסביבתי.

בקישור זה ניתן לעקוב אחר רשימת המשתלות הנגועות, אשר קיבלו מכתב מהמשרד להגנת הסביבה בנדון
תיאור הנמלה וההנחיות לטיפול במפגע מפורטים בקישור הבא באתר המשרד להגנת הסביבה
תאריך:  23/11/2020   |   עודכן:  23/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצמצמים את מפגעי נמלת האש הקטנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר שס: ״חשבתי שממשלת אחדות תהיה טובה בגלל הקורונה והמשבר הכלכלי. לאור ההתנהלות לאחרונה אני בספק אם יש הצדקה להמשיך בשותפות הזאת״    גנץ: לא רוצה בחירות, אך לא חושש מהן
עידן יוסף
הפרופסור אמיר ירון ממליץ לוועדת הכספים: בשנים הבאות יש להתכנס למסגרות פיסקליות רב-שנתיות שייצבו את יחס החוב לתוצר    בתרחיש הפסימי תעמוד האבטלה בשנה הבאה על 13.9%: "אם לא נדאג דרך הכשרות להחזיר אותם לעבודה, אנחנו מאבדים 20 שנות עבודה פוטנציאליות", וקרא לעבור למודל גמיש לחזרה לעבודה
עידן יוסף
עידן יוסף
ראש האופוזיציה קורא לכל סיעות הבית ולהצביע ברביעי הבא בעד פיזור ומצהיר שהפעם לא ימשוך את הצעת החוק    "הגיע הזמן לבחירות. מהממשלה הזו לא ייצא כלום. מדובר באוסף פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם. בג'ובים שלהם. במריבות העלובות שלהם"
מירב ארד
במכתב הפנייה נמסר כי "אין אפשרות להצדיק מתן היתר לקיום הופעות באילת, מבלי להתיר קיום הופעות גם במתקני האירוח לאורחי מתקן האירוח בלבד, שמצבם עדיף מבחינת הצורך במניעת הדבקה בנגיף הקורונה בקרב הציבור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il