X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסיבה: הסיוע אינו ניתן בצורה דיפרנציאלית; התוצאה: אובדן הכנסות ממיסים מזהירה מפני התגברות פעילותם של גורמי פשיעה בשוק האפור בשל מצוקת האשראי
▪  ▪  ▪
וגמן-רטנר. גם העבריינים עובדים מהבית [צילום: שחר שחר]

מודל הפיצוי שניתן על נזקי הקורונה מעודד עבודה בשחור - מתריעה (יום ג', 1.12.20) ראש הרשות לאיסור הלבנת הון, שלומית וגמן-רטנר. היא גם מצביעה על מספר דפוסים עברייניים שנוצרו על-רקע הקורונה ותוך ניצול המצוקה הכלכלית שהיא גורמת. וגמן-רטנר דיברה בכנס השנתי של הרשות, וקראה לשנות את מודל התמרוץ כך שיינתן באופן דיפרנציאלי.
וגמן-רטנר אמרה: "התמיכות מוענקות באופן שמותאם לציבור הישראלי ומצריך הרבה מסמכים, וקשה לרמות. אבל אנו רואים סימנים לכך ששיטת התמרוץ הישראלי גורמת לכך שהרבה מאוד אנשים עברו לעבוד בשחור. מודל קבלת המענקים לעסקים ומודל החל"ת גורמים לכך שאין פיצוי או תמיכה דיפרנציאליים, ואם כעובד עבדתי עשר שעות בחודש, או כעצמאי עברתי את הרף שנקבע - אני מאבדת את כל זכאותי לתמיכה. הדבר הוביל לכך שגורמים רבים מבצעים שיקול כלכלי קר ומעדיפים לעבוד בשחור.
"הדבר פוגע בכלכלה הישראלית מספר פעמים. השינוי התרבותי, עליו עמלנו רבות בחוק צמצום השימוש במזומן והוספת עבירות מס כעבירות מקור, על-מנת לתת תווית חמורה לפעילות בתחומים אלו - נפרץ. אזרחים שלא ביצעו פעולות בשחור בעבר, עברו לבצע זאת - וזה שינוי תרבותי חמור. שנית, המדינה מאבדת כספי מיסים בגין פעילות כלכלית לגיטימית שמניעה את הכלכלה".
וגמן-רטנר הוסיפה: "גם העבריינים עובדים מהבית, ובמובן זה נגיף הקורונה מייצר 'הזדמנויות עסקיות' לגורמי הפשיעה. אנו חווים גידול ניכר בהיקפן של עבירות הונאה, בעיקר בשימוש בתווך האינטרנטי. ישנו ניצול לרעה של ההתחזות מרחוק, עוקצים מקוונים, עוקצי מענקים. יזמים עבריינים זריזים הספיקו לבצע מכירת ציוד רפואי מזויף בהיקפי ענק בישראל ובעולם ועוד". כמו-כן, אותרה רשת פשיעה שגנבה מידע פיננסי מקשישים ולאחר מכן גנבה מהם מאות אלפי שקלים, תוך ניצול העובדה שהללו ניגשים לסניף הבנק כדי לבדוק את המתרחש בחשבונם - אפשרות שנמנעה מהם בשל מגבלות הקורונה.
עוד התריעה וגמן-רטנר מהתחזקות של גורמי פשיעה הפעילים בשוק האפור, כאשר מצד אחד עסקים קטנים ובינוניים זקוקים ליותר אשראי, ומצד שני - הבנקים מחמירים את התנאים להענקתו. "דבר זה מלבה ומזין את גורמי הפשיעה, יוביל לצמיחת ארגוני הפשיעה, ובעל השלכות חברתיות שליליות במיוחד, דוגמת אלימות בגבייה, מרמות מס, הלבנת הון, כאשר חלק מהלווים יתקשו לפרוע חובותיהם נוכח ריבית הנשך הנהוגה בהם". וגמן-רטנר קראה להסדיר בדחיפות את תחום הצ'יינג'ים (נותני שירותי מטבע - נש"מים), לפקח בצורה הדוקה על השוק האפור ולפעול בצורה משמעותית לאיתור גורמי הפשיעה הנכנסים אליו.

תאריך:  01/12/2020   |   עודכן:  01/12/2020
+משרד הבריאות: 1,182 נדבקים חדשים בקורונה
08:08 02/12/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן (יום ד') כי 1,182 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו ביממה האחרונה. שיעור הבדיקות החיוביות - 1.9%. 266 חולים שמצבם מוגדר קשה. 94 מונשמים. 2,877 בני אדם נפטרו מאז פרוץ המגפה.

+חורף קודר בדרך להתאוששות
08:01 02/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הכלכלה האמריקנית אמורה להתחיל להתאושש בשנה הבאה, כאשר החיסונים יופצו בצורה נרחבת. השאלה היא מי ישרוד עד אז ומה יהיו ההשלכות לאחר מכן

מצב הקורונה בארה"ב, 30.11.20 / Global News
[צילום: ביל סייקס, AP]
+לפתוח את מערכת החינוך גם בגל השלישי
00:41 02/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנהל מחלקת החינוך בארגון הבינ"ל: "המדינות הבינו כי הסיכון שילדים לא הולכים למסגרת החינוך הוא גדול מבחינת הפערים החברתיים, הרבה יותר מאשר להפסיד חומר לימוד"  ▪  "הלמידה מרחוק לא מצמצמת את הפערים אלא מרחיבה אותם"

אנדריאס שלייכר מציג את הנתונים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
חברי הוועדה צופים במצגת [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+1,244 מאומתים חדשים; שיעור המאומתים - 2.2%
19:41 01/12/20  |  עידן יוסף

1,244 מאומתים חדשים אתמול (30.11) מתוך 57,709 תוצאות בדיקות - 2.2% חיוביים. כעת ישנם 264 חולים שמצבם מוגדר קשה ומהם 84 מונשמים. 2,877 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.

+שימו לב לאבטלה, האינפלציה וסין
18:18 01/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חוסר הוודאות הוא חסר תקדים: מה יקרה בשוק העבודה האמריקני? האם תהיה התפרצות אינפלציות? ולהיכן הולכת מלחמת הסחר ארה"ב-סין?

האם המשרות יחזרו [צילום: ג'ף צ'יו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיוע הקורונה מעודד לעבוד בשחור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
המלון התחייב לפעול על בסיס צוות חלופי, החזרת העובדים האחרים לאחר קבלת תוצאות שליליות בבדיקות חוזרות והפרדת ההסעות של עובדי כלל המלונות
ד"ר רון בריימן
הלועזית בכלל והאנגלית בפרט, לרבות אנגלית באותיות עבריות, מכות מזה זמן רב בשפה העברית, שהפכה לאסקופה הנדרסת תחת רגליהם של תקשורת ושל ציבור שאינם מכבדים את שפתם    מגמה זו, trend בפיהם, התפשטה כאש בשדה קורונה, במקביל להתפשטות המגיפה    דוגמאות אינן חסרות
אמיר רוזנבלום
במדינת ישראל חסרים מקדמת דנא רבבות חדרים של בתי מלון עירוניים ברמת תיירות    מחסור זה העיק כל העת על התפתחות תקינה של שוק התיירות, ואילץ תיירים רבים, ובמיוחד הצעירים, שהיה ברשותם תקציב מוגבל, לשלם שלא לצורך על שהות יקרה במלונות ארבעה וחמישה כוכבים דה לוקס
מירב ארד
סגן השר קיש: שיא במספר המאומתים - מעל 1,200 מאומתים ביממה האחרונה    פרופ' גרוטו: אם נלך לסגר נוסף, זה יקרה בסוף ינואר
שאול מנשה
לו נתניהו היה ממלא את חובתו כאחד העם ונכנס לבידוד כמתחייב, איזה אסון היה קורה והאם השמיים היו סוגרים על האדמה? הלא כולם ממשיכים לתפקד כרגיל מהבידוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il