X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכניסה לסגר דחפה לרכישת דירות מוקדמת

7,700 דירות נמכרו בישראל באוקטובר

נתוני רכישת הדירות מציגים עלייה של 20% במכירת הדירות באוקטובר 2020 ביחס לאוקטובר אשתקד, וירידה של 19% ביחס למכירת הדירות בספטמבר 2020 ההסבר: הקדמה משמעותית של עסקות שנחתמו לקראת הכניסה לסגר השני
▪  ▪  ▪
[צילום: גילי יערי/פלאש 90]

בחודש אוקטובר 2020 נרכשו כ-7,700 דירות בישראל, כולל דירות בסבסוד ממשלתי. מדובר בירידה של 19% במכירת הדירות בישראל לעומת חודש ספטמבר 2020. עם זאת, מדובר בעלייה של 20% ברכישת הדירות לעומת אוקטובר אשתקד.
באוצר מסבירים את הירידה בנתוני המכירה של אוקטובר בחג הסוכות, למרות שגם אשתקד וגם השנה חל החג במהלך חודש אוקטובר. הסבר נוסף הוא בהקדמה משמעותית של עסקות מחודש אוקטובר לספטמבר על-רקע כניסת המשק לסגר באמצע ספטמבר.
בניכוי העסקות בסבסוד ממשלתי הסתכם מספר העסקות באוקטובר ב-6.7 אלף, עלייה של 33% בהשוואה לאוקטובר אשתקד וירידה של 21% בהשוואה לחודש הקודם.
באוצר מציינים כי כאשר בוחנים את הערים המובילות בסך העסקות בשוק החופשי בחודש אוקטובר בולטת העובדה לפיה הערים המדורגות גבוה בדרוג זה ביחס לגודלן היחסי (מבחינת מספר תושבים) הן ערים המאופיינות ברמות מחירים נמוכות מהממוצע הארצי.
מכירות הקבלנים בחודש אוקטובר הסתכמו בכ-3,000 דירות - אלף דירות מתוכן נמכרו בסבסוד ממשלתי. בהשוואה לאוקטובר אשתקד נרשמה עלייה של 11% בסך מכירות הקבלנים, כאשר מכירות אלו בשוק החופשי רשמו גידול חד עוד יותר, של 49%. עם זאת, בהשוואה לספטמבר ירדו מכירות הקבלנים בשיעור של 17%, ומכירות הקבלנים בשוק החופשי ירדו ב-22%.
רכישות המשקיעים בחודש אוקטובר הסתכמו ב-1.4 אלף דירות, גידול חריג של 83% בהשוואה לאוקטובר אשתקד, זאת על-רקע הורדת מס הרכישה על משקיעים בסוף יולי האחרון. עם זאת, בהשוואה לחודש ספטמבר האחרון ירדו רכישות המשקיעים ב-22%. משקל המשקיעים בסך העסקות עמד על 18%. במחצית הערים הבולטות ברכישות המשקיעים "מתחרים" הם על אותן הדירות הנרכשות ע"י הזוגות הצעירים או משפרי הדיור.
מכירות המשקיעים בחודש אוקטובר הסתכמו ב-1.5 אלף דירות, עליה חדה של 55% בהשוואה לאוקטובר אשתקד, אולם ירידה של 20% בהשוואה לחודש הקודם. "מלאי" הדירות בידי משקיעים הוסיף לרדת גם באוקטובר כאשר במהלכו נגרעו מלאי זה כ-130 דירות.
רכישות הזוגות הצעירים בחודש אוקטובר הסתכמו ב-3.9 אלף דירות, עלייה של 9% בהשוואה לאוקטובר אשתקד וירידה של 16% בהשוואה לחודש הקודם. בניכוי הרכישות בסבסוד ממשלתי נרשם גידול של 31% ברכישות אלו בהשוואה לאוקטובר וירידה של 19% בהשוואה לספטמבר.
בחודש אוקטובר נמשכה הירידה החדה ברכישות במסגרת "מחיר למשתכן". מאז פרוץ מגפת הקורונה ירדו רכישות אלו בשיעור חד של 21% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר עליה בשיעור דומה בחודשיים הראשונים השנה לעומת אשתקד.

תאריך:  14/12/2020   |   עודכן:  14/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
7,700 דירות נמכרו בישראל באוקטובר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הרשות להגנת הפרטיות מבקשת להגדיל את הקנסות המינהליים המוטלים על בעלי מאגרי מידע בשל הפרות של חוק הגנת הפרטיות והתקנות - וזוכה לתמיכתו של ניסנקורן
עידן יוסף
חברת מטרו קו המפעילה מוניות שירות בגוש-דן מציגה מונית סטרילית מקורונה - מסנן עם קוטל חיידקים ונגיפים    ניסוי להטמעת מערכת מקבילה המחטאת את כל חלקי הרכב לרבות מערכת המיזוג
מירב ארד
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 353 חולי קורונה במצב קשה, מהם 122 מחוברים למכונות הנשמה    נשיא בית הדין של הליכוד מיכאל קליינר אובחן כחיובי בבדיקת קורונה
מירב ארד
הוסיף: "אי אפשר להשאיר קבוצה גדולה משמעותית בחברה הישראלית שתרעב ללחם"
מירב ארד
דיון סוער על הצעת חוק משאל עם על יישובי יו"ש    ח"כ סמוטריץ': "דיון דומה על תל אביב לא היה מוחרג ולא היה מתקיים בוועדה שאינה ועדת חוקה"    ח"כ טיבי מונה לסגן יו"ר הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il