X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט: הוכח ברמה הדרושה לשלב זה, כי גורודיסקי ומשרדו הטעו לקוחות, עשקו אותם, החתימו אותם על חוזה פסול ופעלו בניגוד לחוק הגנת הצרכן ולחוק עורכי הדין
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחמים כהן, אישר (יום ב', 14.12.20) הגשת תביעה ייצוגית בסך 4 מיליון שקל נגד עו"ד גל גורודיסקי. כהן קבע, כי הוכח ברמה הדרושה לשלב זה, כי גורודיסקי ומשרדו הטעו לקוחות, עשקו אותם, ניהלו איתם מו"מ בחוסר תום לב, החתימו אותם על חוזה פסול, עשו עושר ולא במשפט, הפרו את חוק הגנת הצרכן והפרו את חוק לשכת עורכי הדין ואת כללי האתיקה.
את הבקשה הגישה אליונה ברניק, עובדת לשעבר בחברת כוח האדם מרחב אבטחה אשר קרסה בשנת 2010. גורודיסקי ייצג את עובדי החברה בתביעה ייצוגית בבית הדין לעבודה, בסיומה נקבע בהסדר פשרה שהם יהיו זכאים לקבל את זכויותיהם מן המוסד לביטוח לאומי. ההסדר גם העניק לגורודיסקי שכר טירחה בסך 25%+מע"מ מן הסכום שיתקבל מן הביטוח הלאומי, אך בעקבות התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה הופחת הסכום ל-18%+מע"מ.
בקשתה של ברניק עוסקת בהתקשרויות בין גורודיסקי לבין העובדים לאחר מכן, לצורך הגבייה בפועל של התשלומים מן הביטוח הלאומי. בהסכמים אלו נקבע שוב, כי שכרו יהיה 25%+מע"מ, ועוד 5% לתובע הייצוגי בתביעה המקורי וכן הוצאות בסך 4%. במקרה של ברניק, גבה גורודיסקי בפועל 36% מן הסכום שעמד לזכותה והיא קיבלה 33,064 שקל בלבד.
כהן קובע תחילה, כי עורך דין הוא "עוסק" ולקוחו הוא "צרכן" ולכן ניתן להגיש נגדו תביעה ייצוגית. לגופה של הבקשה אומר כהן, כי הוכח לכאורה שגורודיסקי הטעה את ברניק בעת חתימת החוזה. הוא גרם לה לחשוב, בניגוד למציאות, שהיא חייבת לפנות לביטוח הלאומי באמצעותו ויצר קשר פיקטיבי ומטעה בין התשלום מן הביטוח הלאומי לבין שכר הטרחה אותו דרש. בשלב זה של הדיון ניתן להניח, ממשיך כהן, כי גורודיסקי כתב במכוון את הדברים בצורה זאת, כדי להטעות את העובדים ולגרום להם להפוך ללקוחות משרדו ולשלם לו. הטעיה נוספת הייתה בכך שגורודיסקי גרם לעובדים להתקשר עימו ולשלם לו גם תמורת תשלומים מן הביטוח הלאומי שעליהם לא חל הסדר הפשרה.
פגם נוסף הוא בכך שגורודיסקי המשיך את הטיפול לאחר שהיועץ המשפטי הודיע שלדעתו פסק הדין פגום בנוגע לשכר הטרחה. "לא ניתן לשלול, שהמשיבים חששו לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה, כי יישום הסכם הפשרה הוא על זמן שאול, ועל-מנת לקבוע עובדות בשטח באופן אשר יקשה על ביטול פסק הדין המאשר", מוסיף כהן. עוד קובע כהן, כי מדובר גם בעושק, שכן גורודיסקי ומשרדו ניצלו לטובתם של העובדה ש-ברניק היא עובדת מוחלשת שאינה שולטת בעברית, כדי לגבות ממנה שכר טירחה החורג מן המקובל. הם גם היו מצויים בניגוד עניינים, העדיפו את עניינם על פני ענייני הלקוחות, פעלו בניגוד לתקנת הציבור - ועל כן מדובר בחוזה פסול.
מבחינת העילות המשפטיות מצא כהן, כי גורודיסקי הטעה את ברניק וניצל את חולשתה, ובכך הפר את סעיפים 2 ו-3 לחוק הגנת הצרכן. הוא גם הפר את חובתו על-פי חוק לשכת עורכי הדין לפעול בנאמנות לטובת לקוחו, והפר את כללי האתיקה בכך שפעל בניגוד עניינים. לבסוף דוחה כהן את הטענות שהעלה גורודיסקי נגד הדרך הדיונית בה התנהלה ברניק. גורודיסקי ומשרדו חויבו בתשלום של 10,000 שקל ל-ברניק ושל 47,000 שקל לבאי-כוחה, עוה"ד עמירם בוברוב ויעקב לרר.

תאריך:  15/12/2020   |   עודכן:  15/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה תביעה ייצוגית נגד עו"ד גל גורודיסקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
על-פי הצעת החוק שאושרה חיילים ומשרתים ששירתו 22 חודשים לפחות יקבלו 1,800 שקלים, חיילים ומשרתים ששירתו מעל שנה יקבלו 1,000 שקלים
מירב ארד
מליאת הכנסת התכנסה לדיון כאשר על סדר יומה אחרון - החוק לפיזור הכנסת    ח"כ זוהר: "נעשה הכל בשביל לדחות את ההצעה"
יצחק דנון
תובע 6.3 מיליון שקל כהיטל ביוב תמורת עבודות שביצע בשישה מגרשים של המדינה בתל אביב, שהזכויות בהם מצויות בידי הרשות
יצחק דנון
אבנר בוכריס ממושב שליד נתיבות תובע ממשרד הביטחון 1.85 מיליון שקל, בטענה שהצבת הסוללה בשמונה השנים האחרונות מנעה ממנו להשתמש בשטחו החקלאי
יצחק דנון
משתלת זימנבודה תובעת 3.8 מיליון שקל מחברת הזרע ומשרד החקלאות, בטענה שהחברה סיפקה באישורו של המשרד חומר ריבוי מזוהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il