X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שהתפטר בחודש מאי 2016 מתפקידו כשר הביטחון, בין היתר בשל משבר האמון שנוצר בינו לבין נתניהו, בעקבות האישור שנתן נתניהו לגרמניה למכור צוללות למצרים
▪  ▪  ▪
נתניהו, יעלון וריבלין בצוללת "רהב"

שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה יעלון, מוותר על חסינותו המהותית מול תביעת הדיבה שהגיש נגדו עו"ד דוד שמרון בפרשת הצוללות. כך הודיע יעלון (יום ג', 15.12.20) לבית משפט השלום בתל אביב, הדן בתביעה.
שמרון תובע מיעלון 550,000 שקל, בשל דבריו נגד חלקו בפרשה. שמרון הוא בן-דודו ועורך דינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובמקביל היה עורך דינו של מיקי גנור, לשעבר נציג קונצרן טיסנקרופ בישראל ומי שלטענת המדינה עמד במרכז פרשת השוחד סביב הצוללות וכלי השיט. שמרון זומן לשימוע בפרשת-משנה של פרשת הצוללות, בנוגע להתנהלותו מול בנק קרדיט סוויס, ולא בליבת הפרשה. יעלון טען, כי שמרון אמור היה לקבל 20% מן העמלות שיועדו לגנור בעסקות אלו וייחס לו מעורבות פלילית בהן.
בכתב ההגנה חוזר יעלון בפירוט רב על טענותיו בנוגע לפרשת הצוללות. הוא טוען, כי נתניהו כפה על מערכת הביטחון לרכוש חמש צוללות חדשות במקום שתיים בלבד, וכי עשה זאת בניגוד לעמדתם של משרד הביטחון (כאשר יעלון עמד בראשו) וצה"ל. לדברי יעלון, נתניהו הקדים ב-15 שנה את מימוש האופציה שקיבלה ישראל מגרמניה לרכישת הצוללות הנוספות ממספנות טיסנקרופ, וזאת למרות העדר הצורך המבצעי והעלות התקציבית הכבדה הכרוכה בכך.
עוד טוען יעלון, כי נתניהו גם כפה למעשה לרכוש מטיסנקרופ את ספינות המגן המיועדות בין היתר להגנה על אסדות הגז הטבעי, תוך ביטול המכרז בו ביקשה להתמודד קוריאה הדרומית. לדבריו, בשל כך רכשה ישראל ארבע ספינות גדולות ויקרות מאלו הדרושות לה, תוך קבלת הלוואה מבנק דיסקונט. כל אלו, טוען יעלון, נעשו בחריגה בוטה מן הנהלים המקובלים ברכש הביטחוני.
יעלון מתייחס גם לאישור שנתן נתניהו לגרמניה למכור צוללות למצרים. לטענתו, לאחר שנתניהו הכחיש זאת בפניו, הוא ביקש מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, לבדוק את הנושא בביקורו בגרמניה שהתקיים בסמוך, והקנצלר אנגלה מרקל אישרה זאת באוזניו. לדברי יעלון, מכירת הצוללות למצרים והסתרת מידע זה מכל הגורמים הרלוונטיים, הייתה גורם מרכזי למשבר האמון בינו לבין נתניהו, שהוביל להתפטרותו בחודש מאי 2016. לבסוף טוען יעלון, כי מאחורי גבו נבדקה גם האפשרות להפריט את תחזוקת הצוללות ולהעביר אותה מידי מספנות חיל-הים לידי טיסנקרופ, עסקה שהייתה מניבה אף היא עמלות עתק לגנור ושמרון.
עוד מתייחס יעלון לפעילותו של עו"ד יצחק מולכו, שותפו של שמרון וקרוב משפחתו בקשרי נישואין. מולכו שימש כשליחו של נתניהו בנושאים מדיניים וביטחוניים שונים, ויעלון אומר שלצורך כך "הועמדו לרשותו אמצעי תקשורת מוצפנים" שהוא משתמש בהם גם במשרד שמרון-מולכו. לטענת יעלון, הדבר הופך את מולכו לעובד מדינה בפועל, ואת המשרד - ל"שלוחה של משרד ראש הממשלה", תוך שפעילותו העסקית והממלכתית מתערבבות אלו באלו. כתב ההגנה הוגש באמצעות עוה"ד צבי בר-נתן ומירב ברוך.

תאריך:  15/12/2020   |   עודכן:  15/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעלון: מוותר על החסינות מול שמרון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה לא נתתם ביטוי דומה לתביעה
מנסה להבין  |  15/12/20 21:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר לביטחון פנים העביר לוועדת גולדברג ולממשלת ישראל את המלצתו למנות את מפקד משמר הגבול למפקח הכללי הבא של משטרת ישראל ואת גונדר קטי פרי לנציבת שב"ס הבאה    "סבור שלעומד בראש יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הארגון וניסיון בתפקידים שונים, ומאידך – אני מאמין ששני הארגונים זקוקים לריענון ולשינוי"
איציק וולף
תרשום בדוחות הרבעון הרביעי של השנה הוצאה בסך של כ-65 מיליון שקלים בגין הפרישה המוקדמת של העובדים    יצטרפו ל-243 עובדים שעל פרישתם עד סוף 2021 הוחלט כבר לפני שנתיים
מירב ארד
בנוסף, מגדירות התקנות את התנאים לזכאות לדירת מגורים בעת השירות, לשילוב עבודה ולימודים במהלך השירות וכן לעניין הכשרות בזמן השירות
איתמר לוין, יצחק דנון
גידי בר-זכאי תובע 11.2 מיליון שקל ממשה גולדמינץ, בטענה שזהו השכר המגיע לו ולרו"ח איתן כספי תמורת עבודתם בגילוי מרצון של נכסים ב-220 מיליון שקל    על-פי התביעה, בר-זכאי "הפעיל את כל כובד משקלו" להגשת הבקשה ולאחר מכן השיג מרשות המיסים הסכמה להפעלת מסלול מיטיב אשר פקע ארבע שנים לפני כן
מירב ארד
מנהלת "חומה" במשרד הביטחון וה-MDA האמריקני השלימו בהצלחה סידרת ניסויי יירוט אל מול איומים המדמים טילי שיוט וטילים בליסטיים    שר הביטחון גנץ: "הגנה מפני איומים מזירות קרובות ורחוקות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il