X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בשל דיווחים מטעים בשנים 2014-2012

קנס של 1.5 מ"ש לדורי בנייה

ההפרות בוצעו כאשר החברה הייתה בשליטת חיים כצמן ספק רב אם הקנס ייגבה, משום שהוא יהיה בסוף התור של חובות החברה המצויה בהקפאת הליכים
▪  ▪  ▪
הצגה מחדש ב-441 מיליון שקל

חברת דורי בנייה התחייבה לשלם לרשות ניירות ערך 1.5 מיליון שקל בשל פרטים מטעים בדוחותיה בשנים 2014-2012, כאשר הייתה בשליטת קבוצת גזית-גלוב של חיים כצמן. מותב האכיפה המינהלית של הרשות אישר את ההסדר (17.12.20). ההסדר עימה נחתם בדצמבר 2018, שמונה חודשים לפני שנכנסה להקפאת הליכים; כיום היא נשלטת בידי עמוס לוזון ואינה נסחרת בבורסה. עם זאת, ספק רב אם העיצום ישולם, לנוכח תביעות החוב האחרות הקיימות נגד החברה.
במסגרת ההסדר הודתה החברה בהכללת פרטים מטעים בשישה דוחות שלה, ואשר גרמו לכך שבשנת 2014 נאלצה לבצע הצגה מחדש (Restatement) של הדוחות בהיקף כולל של 441 מיליון שקל, מתוכם - 313 מיליון שקל בשל ההפרות. התיקונים הביאו למחיקת העודפים שהיו לחברה וליצירת גרעון של 241 מיליון שקל בהון העצמי. ההטעיות בדוחות נבעו משימוש מודע בפרקטיקות חשבונאיות פסולות בקביעת אומדני העלויות וההכנסות של החברה. דורי הודתה בכל העבירות שיוחסו לה, נקנסה על תנאי ב-1.5 מיליון שקל והתחייבה להציג בתוך שלושה חודשים נוהל שימנע עבירות דומות בעתיד.
הסדר זה הוא חלק מתיק מינהלי שהוגש גם נגד ארבעה נושאי משרה בחברת דורי ונגד רואה החשבון החיצוני של החברה. בשנת 2019 הגיעו מנהל הבקרה התקציבית דאז, בוריס אברהמוב, ורו"ח רונן קמחי להסדרי אכיפה, לפיהם שילם הראשון 200,000 שקל, והשני - 150,000 שקל.
דורי נקלעה בתחילת 2013 לקשיים תזרימיים, שגררו דחיית תשלומים לספקים ולקבלני משנה. כתוצאה מכך נגרמו עיכובים בפרויקטים רבים וייקור עלויות. החברה הודתה, כי כתוצאה מהקשיים התזרימיים ועקב פעולות של מנכ"ל החברה, סמנכ"ל התפעול של החברה ומנהל הבקרה התקציבית שהיו כפופים לו, נכללו בדוחות הבקרה התקציבית של החברה פרטים מטעים, אשר גרמו להצגה בלתי נכונה של רווחיות הפרויקטים. הפרטים המטעים נכללו בדוחות הבקרה התקציבית המהווים בסיס לדוחות הכספיים, ולאחר מכן בדוחות הכספיים עצמם.
הפרטים המטעים נבעו משימוש פסול בשלוש פרקטיקות: קביעת יעדי חיסכון בלתי ריאליים ובלתי מבוססים אשר הופחתו מעלויות הפרויקטים בטרם הושגו; הכרה מוקדמת בהכנסות מ"חריגים" שבוצעו לפני שהמזמין אישר את ההכנסות בגינן, ללא בסיס המאפשר לאמוד באופן מהימן את שיעור ההכנסות הצפויות מחריגים אלה; והוצאת פרויקטים מהליך הבקרה התקציבית ומדוחות הבקרה התקציבית, לאחר שהוחלט שהגיעו להשלמת 90% (ולעיתים בפועל אף קודם לכך), דבר שהביא לכך שהוצאות שונות לגבי פרויקטים אלה לא נלקחו בחשבון עד להשלמת הפרויקט בפועל.
ועדת האכיפה המנהלית, בראשות השופט בדימוס זאב המר, ולצידו רוני טלמור ומאיר סוקולר, אומרת כי "פרסום פרטים מוטעים ומטעים בשישה דוחות תקופתיים רצופים (שניים תקופתיים-שנתיים וארבעה רבעוניים) אפילו אם רק מחמת רשלנות - מצביעה על פגם שיטתי בהכנת הדוחות; מה שמהווה בוודאי נסיבה מחמירה ושיקול לחומרה. לצד זאת, היא הסכימה עם יו"ר הרשות, ענת גואטה, אשר הביאה בחשבון את מצבה של החברה, קיומן של 200 תביעות נגדה, התחלפות הבעלים ונושאי המשרה, הירידה החדה בהיקף פעילותה והעובדה שהפכה לפרטית לחלוטין.
המותב גם התייחס עקרונית להטלת עיצום מינהלי על חברה המצויה בהקפאת הליכים. הוא מזכיר, כי צו הקפאת הליכים אינו חל על הליכים פליליים ומינהליים, לצד העובדה שהעיצום הכספי הוא חוב נדחה בסוף סדר הנשייה. לדעת המותב, אין רציונל ראוי המצדיק הוצאה מחוץ לגדר אכיפת החוק של יחידים או של גופים, רק בשל היותם במצב של כשירות כלכלית מוגבלת או בשל חדלות-פירעון שהם שרויים בו. עיכוב הליכים אוטומטי של הליך פלילי או מינהלי נגד חברה בפירוק, עלול לעודד הליכי פירוק כדי שישמשו מקלט מפני אחריות של התאגיד, מדגיש המותב.

תאריך:  20/12/2020   |   עודכן:  20/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
טוען שהמדינה התנערה בנימוקים חסרי יסוד מהבטחתה לתמוך בהקמת המלון ומן האישור שנתנה מינהלת ההשקעות למענק של 72 מיליון שקל לפרויקט
מירב ארד
בעקבות פעולותיה של המחלקה הוסרו 4 קבוצות פייסבוק שהוקדשו לפרסומים מסוג זה וכללו עשרות פרסומים אשר כללו מידע שקרי בנוגע לחיסון נגד הנגיף
מירב ארד
ההזרמה לים בוצעה בניגוד להנחיות ותוך הפרת ההיתר. על התקלה דיווחה יממה לאחר ביצוע ההפרה, ובכך אף הפרה החברה את תנאי ההיתר המחייב אותה לדווח טלפונית על כל חריגה או חשש לחריגה מתנאי היתר
איציק וולף
אורי סירקיס, מנכ"ל חברת התעופה ישראייר, טוען שיש לעבור למתווה שבו כל החוזרים מחו"ל נדרשים לבצע בדיקות קורונה בנתב"ג    "פתרון זה יאפשר לקיים את ענף התיירות והתעופה, ויאפשר לעשרות אלפי ישראלים לטוס לחול למדינות ירוקות"
איציק וולף
צה"ל מתחקר תקרית חמורה שבה מחבל פלשתיני זרק בקבוק תבערה לעבר לוחם בגדס"ר גולני ממרחק קצר מאוד, ונמלט מן המקום ללא פגע    ח"כ סמוטריץ': כשמאשימים את אריה שיף ברצח, לוחמים מפחדים לירות במחבלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il