X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלקין. "נתניהו יודע את האמת" [צילום: מן הטלוויזיה]
נתניהו. עצר את ישיבת הקבינט [צילום: לשכת ראש הממשלה]
השר להשכלה גבוהה ולמשאבי המים לא השתתף בישיבת הממשלה בנושא הקורונה הודיע על התפטרותו מן הממשלה ומן הליכוד ועל הצטרפות למפלגת תקווה חדשה המאיימת על הליכוד מחר יתפטר גם מן הכנסת הטיח בנתניהו האשמות חריפות ובהן גרירת ישראל לבחירות בפעם הרביעית מתוך שיקולים אישיים הכוללים רצון להתערב במינוי פרקליט המדינה וחקיקת החוק הצרפתי עוד האשים את נתניהו בהרס תנועת הליכוד ובהפיכתה לחצר ביזנטית שבה שולט פולחן אישיות
▪  ▪  ▪
סער. מניע מהלכים בתוך הליכוד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

השר להשכלה גבוהה ולמשאבי המים, זאב אלקין, התפטר מהממשלה (יום ד', 23.12.20) וצפוי להתפטר גם מן הכנסת ולהצטרף למפלגת תקווה חדשה בראשות ח"כ לשעבר גדעון סער. אלקין לא הופיע לישיבת הממשלה שמתקיימת בשעות האחרונות בנושא הקורונה. סער צפוי להודיע על הצטרפות אלקין למפלגתו בהצהרה לתקשורת.
"אזרחיות ואזרחים, אני עומד כאן היום עם תחושה של כאב עצום, אבל בלב שלם וביטחון שזה הדבר הנכון לעשות ומתוך אחריות. כבר שנים רבות אני צועד לצד נתניהו. אדוני ראש הממשלה, אני מכיר אותך היטב. אתה יודע היטב את האמת הפשוטה: לקחת שוב, משיקולים אישיים - בפעם הרביעית - את ישראל לבחירות מיותרות והזויות תוך שנתיים, בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל. לצערי, בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה, אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים שלך והגחמות של סביבתך הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות, שמשמעותם לעתים קרובות קריטית עבור מדינת ישראל ואזרחיה. כמי שצופה בתהליך המסוכן הזה מקרוב אני מודאג יותר ויותר, והאמון שלי בך ובכוונותיך נסדק יותר ויותר. השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי, ואף גובר עליו יותר ויותר", האשים אלקין.
עוד ציין כי התנגד לפיזור הכנסת ולבחירות החוזרות ונשנות והאשים את נתניהו כי הוא מעוניין שוב ושוב בבחירות בשל רצונו להשפיע על מערכת המשפט. "אתה בוודאי זוכר איך התפרצתי ללשכתך והפצרתי בך לעצור את האיוולת. כל מה שהיית צריך לעשות זה לוותר על החסינות האישית שלך. החלטת אחרת מתוך תקוות שווא לחוק הצרפתי", אמר. "הולכים לבחירות כי אתה רוצה למנות פרקליט מדינה ולהשפיע על משפטך. הבאת לליכוד פחד להביע ביקורת וחצר ביזנטית. חברי כנסת שירוצו לאולפנים יבקרו אותי בשצף קצף אבל הם אומרים עליך בחדרים סגורים את אותו הדבר".
הרכש החדש של מפלגתו של גדעון סער הוא הישג משמעותי מבחינתו - של גורם מרכזי שהיה בעבר מקורב לראש הממשלה, בנימון נתניהו. עם זאת, בשנים האחרונות הורחק אלקין מן המעל הפנימי של ראש הממשלה. מפלגת תקווה חדשה תהיה המפלגה השלישית של אלקין, שהחל את דרכו הפוליטית במפלגת קדימה, שממנה עבר לליכוד.
עד עתה חברו לגדעון סער חברות הכנסת יפעת שאשא ביטון, שרן השכל ומיכל שיר. שלושתן מן השורות האחרונות של הליכוד. לעומתן, נחשב השר אלקין לגורם מרכזי ומשמעותי, אשר זכה בעבר לתמיכה רבה בפריימריז של הליכוד. זאת, לאחר שהשכל ושיר היו בין הגורמים שהביאו לכישלון הקואליציה בהחלטה על הארכת המועד האחרון לאישור תקציב המדינה, בתחילת השבוע.
יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, ברך את אלקין ואמר כי הוא מכיר אותו היטב שנים רבות כאחד מנבחרי הציבור האיכותיים ביותר, החכמים ביותר והערכיים ביותר בזירה הפוליטית שלנו.
"השר אלקין עבר מסלול ציבורי מרשים ובצע תפקידים רבים ומגוונים בכנסת ובממשלה, ונסיונו עשיר במיוחד. הוא בקיא מאין כמותו בסוגיות הביטחון הלאומי של ישראל, בשדה המדיני, בנושאי הליבה של הציונות - עליה והתיישבות, בתחום החינוך, המדע וההשכלה הגבוהה. תמיד קראתי לו ״השחמטאי״. זאב מבריק, רואה קדימה מהלכים, מנתח בתבונה מערכות מורכבות של אינטרסים מגוונים. הוא ״איש מדינה״ במלוא מובן המילה. הוא הנושא ונותן הפוליטי הטוב ביותר שיש היום בישראל. איש של תרבות ושל ערכים. חבר ואדם שניתן לתת בו אמון. נאמן לעמנו ולארצנו, לערכי המורשת היהודית והציונות. החלטתו האחרונה מעידה על יושרו, יושרתו ואומץ ליבו. היום הזה, בו זאב מצטרף להנהגה המובילה של ״תקווה חדשה״ הוא יום משמעותי עבורי. זאב יכהן כסגני כיו״ר תקווה חדשה וכשותף בכיר בהובלת התנועה והמדינה", אמר סער.
מן הליכוד נמסר כי השר אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג׳וב שרצה. "המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל", טענו בליכוד.

תאריך:  23/12/2020   |   עודכן:  24/12/2020
+השר אדלשטיין: נשאר בליכוד ועם חברי הליכוד ננצח
21:39 23/12/20  |  איציק וולף

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, נמנע מלתקוף את השר המתפטר זאב אלקין ואמר כי הוא נשאר חבר בליכוד.
"בימים אלו אני עסוק אך ורק במאבק למען חיסונם של כל אזרחי ישראל ובריאותם בכלל. כל דבר אחר זה התעסקות בתפל במקום בעיקר. הליכוד זו מפלגת ימין ערכית, אידאולוגית ושורשית. הליכוד ביתי ולא אעזוב אותו. יש לי חברים נהדרים, מסורים ומדהימים בליכוד שבחרו בי למקום הראשון בפריימריס. אני אוהב אותם ונשאר איתם ועם כל התנועה. אנחנו ננצח ביחד ונוביל גם את הממשלה הבאה", אמר.

+יו"ר הכנסת: אלקין חובר למבקשים להנציח ליקויים במערכת המשפט
21:21 23/12/20  |  איציק וולף

יו"ר הכנסת, יריב לוין, הודה כי הופתע מדברי השר זאב אלקין ומההאשמות שהטיח בראש הממשלה, בנימין נתניהו.
"זאב יודע היטב שבניגוד לכל מה שנכתב על ידו, ראש הממשלה נתניהו העמיד תמיד את השיקול הלאומי לפני כל שיקול אחר. כמי שהיה שותף ללא מעט משאים ומתנים, השר אלקין גם יודע היטב ששום עניין שנוגע לחסינות האישית של ראש הממשלה לא היה מעולם תנאי במשא ומתן קואליציוני כלשהו. לצערי, דווקא השר אלקין הוא שמעדיף את השיקול האישי על פני הנאמנות לדרך. במקום לחזק את דרישת הליכוד לשינויים יסודיים במערכת המשפט, הוא תוקף דרישה זו וחובר לאותם אלה שמבקשים להנציח את הליקויים הקשים הקיימים במערכת המשפט ובתהליך המינויים בה", טען.

+בנט: מתמודד על ראשות הממשלה
21:02 23/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ימינה הצהיר כי הוא מתמודד על תפקיד ראש הממשלה ומאשים את ראש הממשלה בהתעלמות מתוכניות כלכליות שהיו עשויות למנוע הטלת סגרים  ▪  "סגר זה פתרון של עצלנים. לצערי מר נתניהו העדיף לגנוז את התוכנית וטעמיו עמו"

[צילום: מן הטלוויזיה]
+הנשיא: לבושתנו, מתרגשות עלינו בחירות
19:23 23/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה היה אורח הכבוד בטקס סיום קורס טיס מספר 181 בבסיס חצרים  ▪  "תפקידו של צה״ל כארגון מופת, המובל על-ידי ממלכתיות - כשהמדינה, ענייניה ועקרונותיה מעל הכל - משמעותי מתמיד"

[צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+איומי בחירות בארה"ב - מאירן
17:06 23/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אירן עמדה מאחורי רשימה של פקידים בכירים כלפיהם נטען בכזב שנטלו חלק בזיוף תוצאות הבחירות  ▪  חלק מן המופיעים ברשימה ספגו איומי רצח

ריי. הבכיר ביותר ברשימה [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר אלקין התפטר ויצטרף לגדעון סער
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אלקין
קאטו הזקן  |  23/12/20 22:31
 
- דבריך אמת לאמיתה. ל"ת
היטבת לנסח  |  23/12/20 23:38
2
כל אלה אשר נטשו את הליכוד
מ. עמיר  |  24/12/20 05:11
3
בהכירי אישית את אלקין הוא
לא תרם דבר וחצי  |  24/12/20 07:15
4
הבגידה הגדולה
אבי כהן  |  24/12/20 08:03
5
אני דווקא מאמין לו
לוגי  |  24/12/20 08:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
איציק וולף
נשיא המדינה היה אורח הכבוד בטקס סיום קורס טיס מספר 181 בבסיס חצרים    "תפקידו של צה״ל כארגון מופת, המובל על-ידי ממלכתיות - כשהמדינה, ענייניה ועקרונותיה מעל הכל - משמעותי מתמיד"
איתמר לוין
אירן עמדה מאחורי רשימה של פקידים בכירים כלפיהם נטען בכזב שנטלו חלק בזיוף תוצאות הבחירות    חלק מן המופיעים ברשימה ספגו איומי רצח
דן מרגלית
איילת שקד, כנפתלי בנט, אינה מסוגלת למתוח ביקורת על ביבי בלי להוסיף כי הוא עתיר זכויות
עידן יוסף
יפנה את מקומו כיו״ר מפלגת העבודה לאחד מהשחקנים הפוליטיים על-מנת לשקם את המפלגה    העבודה לא תרוץ עם כחול לבן
שוקי אמרני
ללא קשר לדעה הפוליטית מוטלת החובה על כל אחד מאיתנו לפעול לפי יכולותיו כדי שבבחירות הקרובות יבחרו לכנסת המועמדים הטובים ביותר. זהו תנאי הכרחי ליכולתה של ישראל להתמודד עם האתגרים הקשים שחלקם מאיימים על קיומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il