X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צריכת שירותי הסלולר והדאטה עולה, אך מדיניות הרישוי ותהליכי התכנון הקיימים כיום ארכאיים ואינם מאפשרים פרישת רשתות בקצב הנותן מענה לצרכי האזרח וכלכלת המדינה משרד התקשורת מנסה כעת לגבש אסדרה חדשה בנושא
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

משרד התקשורת מקים צוות בין-משרדי להסרת חסמים על-מנת להקל ולפשט את הליך התכנון והרישוי לפרישת רשתות סלולריות, לאחר שבשנים האחרונות לא הוקמו מתקני סלולר באופן שייתן מענה לביקוש ברמה מספקת.
הצוות ימפה את האתגרים הקיימים בתחום הליכי התכנון והרישוי של פרישת תשתיות הסלולר, ויציע מתווה עדכני שיאפשר לתכנן ולפרוש רשתות סלולריות איכותיות ומתקדמות בלוח זמנים סביר.
הצוות הבין משרדי יכלול נציגי מנהל התכנון, משרד האוצר, משרד המשפטים והמשרד להגנת הסביבה ובראשו תעמוד מנכ"ל משרד התקשורת.
במסגרת עבודתו, הצוות יבחן עידכון של האסדרה הקיימת, ויגבש תפישה לאומית לאסדרה מעודכנת לפרישה יעילה ומהירה של תשתיות תקשורת סלולרית. בתוך כך, ייבחנו תמ"א 36א' והחקיקה רלוונטית.
במסגרת עבודתו יתמקד הצוות בנושאים הבאים:
1. מיפוי האתגרים הקיימים בתחום תשתיות תקשורת סלולרית.
2. סקירת צרכים עתידיים ובכלל זה: סקירה טכנולוגית קיימת, פיתוחים טכנולוגיים ותרחישים אפשריים להתפתחות הרשתות.
3. מחקר משווה לאסדרה הקיימת בתחום תשתיות הסלולר בעולם ולאסדרה הקיימת בתחומים מקבילים בארץ.
4. הצגת פתרונות אפשריים והמלצות מעשיות.
את עבודת הצוות ירכז טל אלימלך, מנהל תחום בכיר (רגולציה) באגף כלכלה במשרד התקשורת.
תשתיות תקשורת, ובפרט רשתות תקשורת סלולריות, הן תשתיות חיוניות. תקשורת סלולרית מאפשרת חיבוריות וזמינות גבוהה של אנשים ומכשירים בפרישה נרחבת, מרחיבה אפשרויות תעסוקה ולימודים, ומהווה מנוע צמיחה מרכזי למשק. בעת האחרונה, אזרחים רבים נאלצו לעבוד וללמוד מרחוק בעקבות משבר הקורונה, והדבר המחיש את גודל הפער התשתיתי בתחום הסלולר, ועד כמה תשתיות אלו נחוצות.
על-מנת לספק שירות סלולרי, נדרשות הן היכולת לספק שירות לכלל השטח בו מסופק השירות: כיסוי והן היכולת לספק שירות למספר רב של משתמשים בו זמני: קיבולת.
איכות השירות בטכנולוגיה מסוימת בסלולר מושפעת משלושה גורמים עיקריים: כמות התדרים שבשימוש כמות המשתמשים וכמות מוקדי השידור.
בשנים האחרונות, ועם התפתחות הטכנולוגיה, קיימת מגמה של גידול בביקוש לשימוש בנתונים ("דאטה") בתקשורת הסלולרית, עם קצב גידול מעריכי של כ-50% בשנה. מגמה זו הולכת וגוברת עם ההתפתחות הטכנולוגית, וביתר שאת - עם התבססותן של רשתות רחבות פס מתקדמות ושל יישומים מתקדמים הפועלים על גבי רשתות אלה. מרחב היישומים הגדל מספק פתרונות ושימושים רבים יותר מאשר בעבר, ומהווה זרז להצטרפותם של משתמשי קצה נוספים לרשת - אנשים ומכונות העושות שימוש ביישומים סלולריים ("M2M") - כך שעל-מנת לתת מענה לצרכי התקשורת הגדלים, נדרש להגדיל את יכולת הכיסוי והקיבולת. הפיתוח המואץ של תשתיות תחבורה חדשות, ובפרט סלילת כבישים, מנהרות ומסילות ברזל; בניית שכונות מגורים חדשות והרחבת שכונות קיימות; ופיתוח ענפי תעשיה חדשים העושים שימוש נרחב בשירות M2M - מחייבים אף הם את הגדלת היקפי הכיסוי והקיבולת ברשת הסלולר.
רשת הסלולר היא רשת התקשורת המתחדשת ביותר, ומאופיינת בשדרוגים טכנולוגיים תכופים. הדור הרביעי והדור החמישי בסלולר מאפשרים שימוש בתחומי תדרים גבוהים יותר מאשר בעבר, ובשל כך דורשים הקמת אתרים נוספים בהספקי שידור נמוכים.
מדינת ישראל נכנסה לאחרונה, עם סיום הליכי המכרז והקצאת הרישיונות, לעידן דור 5. תשתיות התקשורת בכלל, ובייחוד תשתיות דור 5, הן מאבני הדרך המרכזיות לפיתוח הכלכלה, התעשיה ורווחת התושבים. שיפורן יביא לגידול בתוצר, ולהתפתחות ענפים משמעותיים בתעשיה הישראלית.
משרד התקשורת פועל להקצאת תדרים נוספים לשימוש חברות הסלולר, אולם לאור הגידול הרב בביקוש, ללא ההתאמת היקף מוקדי השידור לצרכים - רשתות הסלולר בישראל יתדרדרו באיכותן ולא ינתן לספק מענה נדרש לביקוש הגדל.
בנוסף, הגדלת מספר מוקדי השידור עולה בקנה אחד עם המלצת המשרד להגנת הסביבה, לפיה הגדלת כמות מוקדי השידור באזורים עירוניים תביא להפחתת רמות החשיפה לקרינה, כפי שיוסבר. מכיוון שרמת הקרינה יורדת ככל שמוקדי השידור משרתים מספר משתמשים ברדיוס קטן יותר, וכיוון שעיקר החשיפה לקרינה היא ממכשיר הקצה ולא ממוקדי השידור והאנטנות- על-מנת להפחית את רמות החשיפה לקרינה יש לפזר אנטנות ומוקדי שידור בצפיפות גבוהה ובהספק שידור נמוך. לצורך כך, נדרש להוסיף מתקני שידור בכל שנה.
על-פי הערכות משרד התקשורת, משך הזמן להקמת אתר סלולרי חדש הוא מספר שנים. לפיכך נוצר קושי רב בהקמת אתרים חדשים של מוקדי שידור, בהרחבתם של הקיימים, ואף בהמשך פעולתם של אתרים קיימים. ונדרשת התאמה של הליכי האסדרה והרישוי לעידן הנוכחי.

תאריך:  29/12/2020   |   עודכן:  29/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוקם צוות בינמשרדי לתכנון מתקנים סלולריים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כונסי מניותיו של פישמן בידיעות אחרונות מבקשים לאשר ויתור הדדי על תביעות הנובעות מאחזקת המניות    נציגי משפחת יודקובסקי טוענים שהפטור ימנע תביעה על הפסדים במיליארד שקל שגרם נוני מוזס לעיתון מהשקעותיו במט"ח    הכונסים: אין שום ויתור על זכויות של ידיעות; יודקובסקי יכולים לתבוע בעצמם
איציק וולף
בניין המשרדים החדש שיהיה בן 12 קומות מעל ל-4 קומות תת-קרקעיות יכלול שטח בנוי של כ-30,000 מ"ר    אלקטרה זכיינות תבנה את הקריה הממשלתית ותקבל מענק הקמה של 33 מיליון שקל וסכום כולל של 375 מיליון שקל במשך 25 שנה
מירב ארד
יותר מ-115 אלף בני אדם חוסנו אתמול    השר אדלשטיין: "בתשעה ימי חיסונים יש לנו יותר מתחסנים מכל הנדבקים מתחילת המגפה"    מספר המאומתים הגיע אתמול ל-5,449. שיא מאז תחילת אוקטובר    גלנט: צוותי ההוראה יחוסנו בשבוע הבא
מירב ארד
וונש ציצה בטוויטר: "דרושה הנהגה אחראית וישרה, שתזהה ותממש, בשקיפות ובשיתוף, כדי לשקם אמון ולחדש תקווה"
עידן יוסף
ירידה של 40% בקבילות אנשי מילואים בפני נציב קבילות החיילים, ושל 26% בקבילות מלש"בים. ירידה של 30% במשך הטיפול הממוצע בקבילות, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il