X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החלטות העיצומים של רשות המיסים:

אוליגרך נקנס על הכנסת מט"ח

ולרי קוגן, מבעלי נמל תעופה במוסקבה, נקנס ב-120,000 שקל לאחר שהכניס ארצה 160,000 דולר במזומן בלא לדווח שני אזרחי גאנה ניסו להוציא מאות אלפי דולרים במזומן
▪  ▪  ▪
דיווח למניעת הלבנת הון [צילום: ל"מ אוטרו, AP]

האוליגרך ולרי קוגן, מבעלי נמל התעופה דומודדובו במוסקבה, ניסה להכניס לישראל בניגוד לחוק 160,000 דולר במזומן. קוגן נתפס בנמל התעופה בן-גוריון באוקטובר 2018, ועדת האכיפה של רשות המיסים דחתה את הסבריו והוא נקנס ב-120,000 שקל. ההחלטה בעניינו של קוגן כלולה בקובץ החלטות העיצומים על אירועים שהתרחשו במחצית השנייה של 2018, אותו מפרסמת (יום ג', 29.12.20) רשות המיסים.
ההחלטות עוסקות במקרים בהם ישראלים וזרים ניסו להכניס לישראל או להוציא ממנה כספים בסכומים העולים על הסף המחייב דיווח, כחלק מן המאבק בהלבנות הון. הן מתקבלות לרוב בסמוך מאוד לאירועים, אך פרסומן מתעכב עד להשלמת ההליכים. ההחלטות הנוכחיות מתפרסמות באיחור בשל הקורונה, הדורשת מרשות המיסים הקצאה ניכרה של משאבים.
קוגן מתגורר חלקית בישראל, באחוזה ענקית בקיסריה שנבנתה בהשקעה מוערכת של 500-350 מיליון שקל; הונו מוערך במיליארדי דולרים. הוא טען, כי מקור הכסף שנתפס ברשותו הוא בפעילותו העסקית ברוסיה ומיועד למימון שהייתו בישראל; הוועדה קיבלה הסברים אלו. לעומת זאת, נדחו טענותיו של קוגן לפיהן חשב שנציגי המכס יפנו אליו לצורך הדיווח, וכי טופס ההצהרה שלו - בו נאמר שאין ברשותו למעלה מ-50,000 שקל - מולא על-ידי נציג חברת האח"ם שטיפלה בו, לאחר שחתם על טופס ריק.
הוועדה אומרת: "בנסיבות דנן, בהן המפר הינו איש עסקים מוכר, הנכנס ויוצא מדינות רבות, אשר מכיר את חובת הדיווח ואף מילא טופס הצהרה ביציאה מרוסיה, ניתן לצפות כי לפחות יברר כיצד ממלאים והיכן מגישים טופס הצהרה על הכספים. יתרה מכך: אם וככל שנכונה טענת המפר לפיה חתם על טופס ריק מבלי שטרח לקרוא אותו שכן היה בשפה שאין הוא שולט בה, הרי שהדבר אינו מהווה הגנה או הצדקה להגשת הצהרה כוזבת לרשויות. על המפר היה לברר לגבי תוכנו של המסמך עליו הוא חותם ולא להסתמך על כך שנציג חברת הליווי ימלא עבורו את הטופס, או לחלופין שלא לחתום על המסמך אם אין בפניו את כל המידע הרלוונטי. מעבר לכך, ברחבי המעבר פזורים שלטים רבים, לרבות בשפה הרוסית, המסבירים על החובה לדווח ועל אופן הדיווח".
הוועדה הסתפקה בעיצום של 120,000 שקל, לאחר ש"שקלה את שיתוף הפעולה מצד המפר עם אנשי המכס, את קבלת טענות המפר לעניין מקור ויעד הכספים ואת העובדה כי זוהי הפרתו הראשונה של המפר, אך גם את ההיקף הכספי הגבוה של ההפרה ואת העובדה כי ידע על קיום חובת הדיווח על הכנסת כספים לישראל ולמרות זאת לא דיווח, וכן את מכלול נסיבות העניין, לרבות את נסיבותיו האישיות".
מקרה בולט נוסף התרחש באוגוסט 2018, כאשר הגיעה לנתב"ג חבילה שנשלחה מהונג-קונג לבורסת היהלומים ברמת גן באמצעות חברת שילוח בינלאומית. בחבילה אמורים היו להיות יהלומים בשווי 285,000 דולר, אך בפועל היה בה מזומן ב-290,000 דולר. הנמען טען שאינו יודע דבר ושמדובר כנראה בטעות של השולח; הספק מצידו לא פנה לרשות המיסים למרות שקיבל עידכון מן הנמען. הוועדה ניקתה מאחריות את עובדי חברת הבלדרות, שפעלו בתום לב בלא לדעת מהו תוכן החבילה. לדבריה, לא ניתן לקבוע מהו מקורם ויעדם של הכספים. הוועדה החליטה להטיל עיצום בגובה הסכום כולו, ומאחר שאיש לא תבע את הבעלות עליו - הכסף נתפס והועבר לקופת המדינה.
היהלומן דוד בן-נון, סמנכ"ל חברת יהלומים וסגן נשיא ועידת העסקים ישראל-אוקראינה, הכניס ארצה 15,500 דולר במזומן בדצמבר 2018. בשל הסכום הנמוך, שיתוף הפעולה שלו עם החוקרים וקבלת הסבריו לגבי מקור הכסף ויעדיו, הוא נקנס ב-1,000 שקל בלבד. ראש המועצה המקומית ערערה, נאיף אבו-עראר, נקנס ב-14,000 שקל לאחר שהוציא מהארץ לירדן והכניס חזרה עשרות אלפי שקלים בלא לדווח. מקרים רבים נוספים של תפיסות היו במעברי הגבול לירדן ומצרים. אחד מהם היה הזמר איאד טנוס, שהכניס מירדן 10,100 דולר במזומן באוגוסט 2018; הוטל עליו עיצום בסך 10,000 שקל.
בשני מקרים נתפסו כספים בסכומים גבוהים בידי אזרחי גאנה שעמדו לצאת לארצם, והסבריהם לא התקבלו על דעתה של הוועדה. עובדת הניקיון ניקיטה אפוה ניסתה להוציא 315,800 דולר במזומן בנובמבר 2018, וטענה שרוב הכסף ניתן לה בידי אזרחים אחרים של גאנה, כולם חברי אותה כנסייה, כדי שתעביר אותם למשפחותיהם. מאחר שלא הייתה כל ראיה לדבריה, הוועדה דחתה אותם והטילה עליה עיצום בסך 700,000 שקל. חודש לאחר מכן נתפס הכומר ז'רום ואן-דרי, כאשר ברשותו מט"ח ושקלים במזומן בשווי כולל של 107,760 שקל. הוא טען שמדובר בכספי תרומות להקמת כנסייה בגאנה, אך לא הציג הוכחות. הוועדה הטילה עליו עיצום ב-13,000 אירו.

תאריך:  29/12/2020   |   עודכן:  29/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
צריכת שירותי הסלולר והדאטה עולה, אך מדיניות הרישוי ותהליכי התכנון הקיימים כיום ארכאיים ואינם מאפשרים פרישת רשתות בקצב הנותן מענה לצרכי האזרח וכלכלת המדינה    משרד התקשורת מנסה כעת לגבש אסדרה חדשה בנושא
איתמר לוין
כונסי מניותיו של פישמן בידיעות אחרונות מבקשים לאשר ויתור הדדי על תביעות הנובעות מאחזקת המניות    נציגי משפחת יודקובסקי טוענים שהפטור ימנע תביעה על הפסדים במיליארד שקל שגרם נוני מוזס לעיתון מהשקעותיו במט"ח    הכונסים: אין שום ויתור על זכויות של ידיעות; יודקובסקי יכולים לתבוע בעצמם
איציק וולף
בניין המשרדים החדש שיהיה בן 12 קומות מעל ל-4 קומות תת-קרקעיות יכלול שטח בנוי של כ-30,000 מ"ר    אלקטרה זכיינות תבנה את הקריה הממשלתית ותקבל מענק הקמה של 33 מיליון שקל וסכום כולל של 375 מיליון שקל במשך 25 שנה
מירב ארד
יותר מ-115 אלף בני אדם חוסנו אתמול    השר אדלשטיין: "בתשעה ימי חיסונים יש לנו יותר מתחסנים מכל הנדבקים מתחילת המגפה"    מספר המאומתים הגיע אתמול ל-5,449. שיא מאז תחילת אוקטובר    גלנט: צוותי ההוראה יחוסנו בשבוע הבא
מירב ארד
וונש ציצה בטוויטר: "דרושה הנהגה אחראית וישרה, שתזהה ותממש, בשקיפות ובשיתוף, כדי לשקם אמון ולחדש תקווה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il