X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות התחרות הטילה עיצום כספי בסך 6.3 מיליון שקל על החברה המונופוליסטית בשוק תדלוקי השטח, ועיצום כספי בסך של 350 אלף שקל על נושא משרה בכיר בחברה בגין מעורבותו הישירה במעשי החברה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

רשות התחרות הודיעה (יום ג', 31.12.20) לחברת SOS מקבוצת פימי, כי היא מטילה עליה עיצום כספי בסך של כ-6.3 מיליון שקל בגין דרישת בלעדיות מלקוחותיה באופן שעלול היה לפגוע בתחרות בשוק תדלוקי השטח. כמו-כן, הודיעה הרשות לנושא משרה בכירה בחברה כי היא מטילה עליו עיצום כספי בסך של כ-350 אלף שקל בגין מעורבותו הישירה במעשי החברה.
SOS היא בעלת מונופולין בשוק תדלוקי השטח והיא החברה היחידה המספקת את שירות תדלוקי השטח בפריסה ארצית מלאה. שירות תדלוקי שטח ניתן לרוב לקבלני בניין, תשתיות ועבודות עפר הנדרשים לתדלק את כלי הצמ"ה (ציוד מכני הנדסי) שלהם בשטח, והוא מסופק באמצעות מכליות שמגיעות ישירות לכלי הרכב המצויים באתר.
מבדיקה שערכה רשות התחרות, בעקבות תלונה, עולה כי חברת SOS הנהיגה מדיניות כלפי לקוחותיה לפיה לא תמשיך לספק שירותי תדלוקי שטח ללקוחותיה הרוכשים שירותים אלו גם מספקים מתחרים. מדיניות זו, אשר משמעותה למעשה דרישה להענקת בלעדיות ל-SOS באספקת השירות בכל אתרי הלקוח, התבטאה בפנייה ישירה ללקוחות תוך איום בהפסקת השירות ללקוח בכל אתריו ברחבי הארץ אם לא יחדל מלרכוש תדלוקי שטח ממתחריה. עוד עולה מבדיקת הרשות כי מדיניות זו הייתה ידועה בקרב מתחרותיה של SOS.
דרישת הבלעדיות של SOS עלולה להקשות על מתחרים קיימים ופוטנציאליים להיכנס או להתרחב בשוק באופן הדרגתי. כניסה בהיקף גדול ומהיר לשוק דורשת משאבים כספיים גדולים ומגדילה את הסיכון עבור המתחרים בכניסתם לשוק וכך מקטינה את הסיכוי שתתפתח תחרות בשוק תדלוקי השטח.
מרשות התחרות נמסר כי לאחר שמיעת טענות החברה ונושא המשרה בה, ולאחר התייעצות עם הוועדה לפטורים ומיזוגים החליטה הממונה להטיל עיצום כספי על החברה בסכום של כ-6.3 מיליון ש"ח ובנוסף עיצומים בסך של כ-350 אלף ש"ח על נושא משרה בכירה ב-SOS.
העיצומים הכספיים שהוטלו הם חלק ממדיניות האכיפה של רשות התחרות נגד בעלי מונופולין העושים שימוש במעמדם באופן העלול לפגוע בתחרות ובציבור. עיצומים קודמים בגין ניצול מעמד לרעה של בעל מונופולין הוטלו על נמל אשדוד, חברת החשמל, בזק והחברה המרכזית (קוקה קולה). במקרים נוספים הסתיימו ההליכים בצווים מוסכמים בהם התחייבו המפרים לשלם עיצום כספי לאוצר המדינה חלף אכיפה.
החלטה זו ממשיכה את מדיניות האכיפה של הרשות בשנים האחרונות לפעול גם מול בעלי מונופולין שלא הוכרזו. הרשות רואה בבעלי מונופולין, אף אם אינם מוכרזים, אחראים להימנע מניצול מעמדם באופן שעלול להפחית את התחרות בשווקים בהם הם פועלים, גם אם הם לא הוכרזו באופן רשמי כבעלי מונופולין.

תאריך:  31/12/2020   |   עודכן:  31/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענים בבג"ץ, כי הממשלה, העומדים בראשה ומערכת הביטחון מסובבים אותם בכחש ובכזב; מדי פעם משחררים הצהרות לפיהן "שחרור הבנים קרוב" - אך מדובר "יבורים חלולים, נבובים, דברי הבאי שנועדו בעיקרם להשקטת מצופם של הדוברים או לשם מילוי צרכים פוליטיים ציניים ולהשקטת האווירה"    דורשים למנוע העברת סחורות, אנשים וחיסוני קורונה לרצועת עזה
איציק וולף
מתוך 390 מאושפזים שנכללו במחקר, אצל 28 מהם (7%) באו לידי ביטוי הפרעות קצב במהלך האשפוז, זאת על-אף שרק שבעה מהם סבלו מהפרעות קצב בעבר    הפרעות הקצב היו שכיחות יותר אצל חולים מעל גיל 70, בקרב חולים עם מחלה קשה יותר, או כאשר ישנה היסטוריה רפואית של אי-ספיקת לב
מירב ארד
חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר הודיעו לח"כ גפני שהשר ליצמן לא מוסמך עוד לדבר בשמם
מירב ארד
החברה התחייבה לנקיטה בצעדים למניעת הישנות ההפרה שתמנע מהגשת בקשה לרישיון "רכז הצעה" במשך 4 חודשים מיום אישור ההסדר
מירב ארד
כ-1.15 מיליארד ש"ח שינויים פנימיים בתקציב משרד התחבורה    כ-235 מיליון ש"ח שינויים פנימיים בתקציב משרד הרווחה    כ-3 מיליון ש"ח מהאוצר למשרד הדתות (כפוף לרביזיה)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il