X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרויקט כבר בעיכוב ניכר [צילום: משה שי, פלאש 90]
תכנון מחדש של קירות וכניסות
חברת האדריכלות הקנדית IBI נגד נת"ע:

חוסר ארגון ומאות שינויים ברכבת הקלה

החברה הקנדית אחראית על תכנון עשר התחנות התת-קרקעיות תובעת 62.5 מיליון שקל תמורת השינויים שנדרשה לבצע בשש השנים האחרונות - החל מהיפוך בשלבי עבודות מרכזיות, דרך 114 שינויים והתאמות לצורך קבלת היתרי הבנייה וכלה בעשרות פרטים קטנים בתחנות
▪  ▪  ▪

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן, ביצעה במשך שש שנים מאות שינויים בתכנון עשר התחנות התת-קרקעיות בקו האדום מפתח תקוה לבת-ים. כך טוענת חברת האדריכלות הקנדית IBI, המופקדת על תכנון התחנות, בתביעה בסך 62.5 מיליון שקל. התביעה חושפת טפח מן המתרחש מאחורי הקלעים בפרויקט הענק, שכבר סובל מעיכוב משמעותי בלוחות הזמנים וטרם ידוע מתי יושלם.
התביעה הוגשה (יום ה', 31.12.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כאשר הטענה המרכזית בה היא, כי השינויים עלו לתובעת למעלה מ-17 מיליון דולר שלדבריה על נת"ע לשאת בהם. IBI, הממשיכה בעבודתה, טוענת שנת"ע, מנהלי הפרויקט וגורמים נוספים מטעמה דרשו ממנה שוב ושוב לבצע עבודות נוספות, ובמקביל עשו כל שביכולתם כדי להימנע מלשלם עבורן.
IBI מגדירה את עצמה כ"אחת מחברות האדריכלות המובילות בעולם, המתמחה בתחום התכנון והאדריכלות למתן שירותי תכנון להתפתחות המרחב העירוני והתחבורה בו". לחברה 60 משרדים ברחבי העולם והיא מעסיקה 2,700 עובדים. בשנת 2011 היא חתמה על הסכם עם נת"ע לתכנון עשר התחנות, ועד 2017 נחתמו הסכם מתוקן ועוד שש תוספות להסכם זה. לדבריה, כבר ב-2014 עיכבה נת"ע תשלום המגיע לה, וההתנהלות הלקויה וחסרת הארגון של נת"ע - המקשה על התקדמות הפרויקט - "חוזרת על עצמה לכל אורך הפרויקט". IBI טוענת, כי נאלצה גם לעבוד מול חמישה גורמים נוספים מטעם נת"ע, אשר אינם צד להסכם ביניהן.
התביעה מונה מאות שינויים שבוצעו לאורך השנים בתכנון ובביצוע של הקמת התחנות התת-קרקעיות, החל משינויים יסודיים וכלה במינוריים - שגם הם, לטענת IBI, עלו לה בין כמה מאות דולרים לבין רבבות דולרים. לדברי IBI, שינויים אלו בוצעו בצורה כאוטית, תוך ערבוב בין נת"ע לבין גורמים הפועלים מטעמה ובמקביל להתחלפות מהירה של האחראים על הפרויקט. בין השינויים המוזכרים בתביעה:
  • שינוי בשיטת כריית המנהרות, ובמרכזו שאיבת מי התהום לפני החפירה ויציקת התחנות במקום לאחר מכן.
  • בניית הכניסות לתחנות לפני סיום חפירת המנהרה במקום אחריו, מה שגרר שינויים בהסדרי התנועה ובעבודות הפיקוח. שינוי זה לבדו, טוענת IBI, עלה לה 2.4 מיליון דולר.
  • שינויים רבים שמטרתם להאיץ את העבודות ולהוזילן.
  • עידכונים בדיעבד של כתבי כמויות.
  • הטלת משימות פיקוח על IBI למרות שלא הייתה אמורה לבצע אותן.
  • צמצום מספר שלבי הבנייה של התחנות משמונה לשישה.
  • תכנונים מחדש של עשרות פרטים בתחנות, כגון קצות הבטון של הפלטפורמות, מיקום כניסות ומחיצת ההפרדה בין המסילה לרציף.
  • 114 שינויים והתאמות בתוכניות תחום העבודה לצורך קבלת היתרי בנייה, בשל דרישות של העיריות וגופים עירוניים נוספים.
  • תכנון מחדש של מבנה התחנות בשל כישלון של הקבלן בהבטחת יציבות הקירות, ותכנון מחדש של עמודי התמיכה בשתיים מהן.
  • תכנונים מחדש של הסדרי התנועה מסביב לתחנות.
  • שינויים בתכנון ההתחברות לרשת החשמל.
  • תכנון מחדש של בטיחות האש במנהרות.
מספור הוראות השינוי המוזכרות בתביעה מגיע ליותר מ-1,700, אם כי לא ברור האם המספור החל ב-1. כאמור, IBI אומרת שהיא עצמה נדרשה לבצע מאות שינויים לאורך השנים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד נדיה דוידזון, אסף ביגר ורון רזיאל, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  01/01/2021   |   עודכן:  01/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוסר ארגון ומאות שינויים ברכבת הקלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה בוועדת הכלכלה: אין ירידה בביקוש לתח"צ בסגר וכל פרסום אחר היה שגוי    הדברים התבררו לאחר שיו"ר הוועדה ביקש התייחסות להפעלת השירות בתקופת הסגר - בדיון בו אישרה הוועדה את בקשת הממשלה להאריך את ההגבלות הקיימות, לפיהן התפוסהתישאר בשיעור של 75%
עידן יוסף
לאור הסגר והקיטון בהיקף הנסיעות, ובתיאום עם משרד התחבורה, תקדים רכבת ישראל ותבצע בשבוע וחצי הקרובים עבודות תשתית במסילות האיילון    הקדמה זו תאפשר להשלים את העבודות בתקופה של מיעוט נוסעים במקום בחודשים הבאים בהם צפויה עלייה בנפח הנסיעות
ארז כהן
בהיסטוריה של מגדלי משרדים ומגורים המוקמים בתל אביב ובכלל, לא קרה מעולם שחניון ציבורי לא אושר
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה דורש ממשרד התחבורה להתאים במקביל את האכיפה ושעות העבודה של הנהגים    מנכ"ל מועצת המובילים: הטכוגרף צריך להיות אחרון בשרשרת אחרי הסדרת חניונים ושעות עבודה - אם תאשרו את זה גם עוד 10 שנים לא יטפלו בתשתיות ובשעות העבודה    משרד התחבורה: תיקון התקנה בעניין שעות העבודה מורכב ויש לו השלכות כלכליות
עידן יוסף
התחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת מלאה, תוך הגבלה של 50% תפוסה בקווים העירוניים והבין-עירוניים    תמשיך לפעול במשך כל שעות הפעילות עד לגמר השירות והשירות הבין-עירוני יתוגבר בחלק מהקווים בידי חברות הסעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il