X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשות להגנת הפרטיות, רשות התחרות והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ממליצות לאמץ לאמץ זכות כללית לניוד מידע בשיטת המשפט הישראלית העקרונות המנחים: הזכות שתאומץ תחול על מידע אישי ודיגיטלי בלבד ותועבר באופן מאובטח; הזכות תוענק ללא עלות נוספת מבחינת הצרכן; המידע יועבר בפורמט מקוון, קריא ונפוץ, שיאפשר שימוש נוסף או חוזר במידע
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה

הצוות המשותף שהוקם על-ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הרשות להגנת הפרטיות ורשות התחרות לצורך התמודדות עם אתגרי הכלכלה הדיגיטלית, ממליץ לאמץ זכות כללית לניוד מידע אישי (data portability) בדין הישראלי.
הכלכלה הדיגיטלית היא תופעה המעוררת בשנים האחרונות עניין רב, בהבטי צרכנות, תחרות ופרטיות, בין היתר, לאור התעצמותן של ענקיות המידע וכוחן הגובר של רשתות חברתיות ופלטפורמות דיגיטליות שונות.
הצוות המשותף מפרסם (יום א', 3.1.20) נייר מדיניות להערות הציבור במסגרתו מפורטים השיקולים העיקריים שיש לקחת בחשבון באימוץ הזכות לניוד מידע.
הזכות לניוד מידע מעניקה לצרכן את האפשרות לקבל באופן מקוון מידע אישי שנאסף בעניינו מגופים שאוספים מידע לגביו, כך שיהיה באפשרותו לבצע שימושים חוזרים או נוספים במידע, בין היתר, לצורך מעבר לגופים מתחרים. הזכות לניוד מידע עשויה להשפיע על תחומים רבים בחיי הצרכן. כך לדוגמה, צרכן יכול לעשות שימוש במידע שנאסף על אודותיו בגוף פיננסי אחד לצורך קבלת הלוואה בגוף פיננסי אחר או לעבור בין חברות המעניקות שירותים דיגיטליים (כגון: דואר אלקטרוני, שמיעת מוזיקה, מעקב אחר פעילות כושר) מבלי לאבד את היסטורית הפעילות שלו.
הזכות לניוד מידע מעניקה לצרכנים אוטונומיה ושליטה על המידע האישי שנאסף עליהם ומייצרת איזון ביחסי-הכוחות בין צרכנים לבין ספקי שירותים דיגיטליים. בנוסף, הזכות לניוד מידע צפויה להגביר את רמת התחרות ואת מרחב האפשרויות לצרכנים בשווקים הדיגיטליים. ניוד המידע מאפשר לצרכנים לעבור בקלות רבה יותר בין ספקים והוא מאפשר לספקים החדשים, אליהם מעוניין הצרכן לעבור, לספק מוצר או שירות מותאם לצרכן ומבוסס על מידע מוקדם. שווקים לא מעטים בכלכלה הדיגיטלית מאופיינים ברמת ריכוזיות גבוהה וניוד מידע עשוי לצמצם את חסמי המעבר בשווקים אלה ובכך לסייע להגברת התחרות יתרונות אלה ואחרים של הזכות הם בעלי חשיבות משמעותית נוכח המרכזיות ההולכת וגוברת של משאב המידע בשווקים הדיגיטליים.
הזכות הכללית לניוד מידע הוכרה בשיטות משפט שונות בעולם, ביניהן האיחוד האירופי במסגרת כללי ה-GDPR, קליפורניה, ברזיל ועוד. לאור הניסיון שנצבר בעולם ביחס לזכות לניוד מידע והיתרונות הצפויים לצרכן הישראלי, ממליץ הצוות המשותף לאמץ זכות כללית לניוד מידע בשיטת המשפט הישראלית בהתאם לעקרונות הבאים:
  • הזכות שתאומץ תחול על מידע אישי ודיגיטלי בלבד ותועבר באופן מאובטח;
  • הזכות תוענק ללא עלות נוספת מבחינת הצרכן;
  • המידע יועבר בפורמט מקוון, קריא ונפוץ, שיאפשר שימוש נוסף או חוזר במידע;
  • הזכות תחול על גופים מסוימים אשר עומדים ברף מינימלי שייקבע, בין היתר, בהתאם להיקף פעילות ומספר הלקוחות.
בנוסף, ממליץ הצוות המשותף כי במגזרים בהם קיימת חשיבות רבה לניוד מידע תיקבע אסדרה ייעודית נוספת שתסייע להטמעת הזכות ולמימושה.
הזכות לניוד מידע היא בעלת חשיבות הן בהבטי הגנת הצרכן השמה את הדגש על כך שהצרכן הוא בעל זכויות במידע האישי שנאסף בעניינו; היא בעלת חשיבות בהיבטי הגנת הפרטיות השמה את הדגש על שליטתו של הפרט על המידע שנצבר לגביו ויכולתו להכתיב איך ומי יעשה שימוש במידע הנצבר על כל צרכן; והיא בעלת חשיבות בהיבטי התחרות, שכן היא יוצרת תשתית להתפתחותם של מתחרים חדשים מבוססי ידע ומידע ומעברים קלים בין מתחרים.

הצוות המשותף מעמיד את נייר המדיניות להערות הציבור עד לתאריך 24.1.2021. הערות יתקבלו בברכה בדוא"ל digitaleconomy@competition.gov.il
תאריך:  03/01/2021   |   עודכן:  03/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההמלצה: זכות לניוד מידע בדין הישראלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ישלם 162 מיליון שקל; התמורה הכוללת עשויה להיות למעלה מ-200 מיליון שקל    מחזיקי אג"ח אי.די.בי תמכו ברוב ניכר בהצעתו של לוי ודחו את הצעותיהן של דמרי ודור-אלון
עידן יוסף
בית המשפט הפך את החלטת ועידת מפלגת העבודה שהוביל עמיר פרץ והורה על קיום מהיר של בחירות מקדימות במפלגה לקראת ההתמודדות בבחירות הקרובות
איתמר לוין
יחידת העילית החזיקה בדרכונו של חשוד למרות פקיעתו של הצו שאפשר זאת, ולאחר מכן ביקשה בצורה חסרת בסיס לעכב את יציאתו מהארץ    בקשה שהגישה לבית המשפט נראית כנזיפה בשופט וניסיון להטיל מורא עליו
איתמר לוין
גרוסקופף: "לא כל השערה שמעלה ההגנה בדבר התקיימות נסיבה היפותטית העשויה להפחית מאחריותו של הנאשם צריכה להיבדק על-ידי המשטרה"
יצחק דנון
שותפות הנדל"ן מבקשת לחייב את חברת הנכסים של מפלגת העבודה לעמוד בהסכם, במסגרתו מכרה החברה לקרן נכס בחולון ב-15 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il