X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצפר הבכיר יוסי לשם חושף כי בנובמבר האחרון גרמה דיה שחורה לתאונה במסוק ינשוף של חיל-האוויר, שבו טסו מדריך וחניך קורס טיס, וכמעט הביאה להתרסקות מ-2,000 דיות שחורות שחיו בחורף בנגב המערבי עלה מספרן לכ-35,000 אלף - בגלל מטמנות הזבל שמופעלות גם ביום בניגוד לתכנון
▪  ▪  ▪
להקות של דיות שחורות מסכנות את התעופה בנגב [צילום: חיל האוויר]
דיות שחורות במטמנת גני הדס [צילום: נטע אריאלי]

הצפר יוסי לשם מתריע כי המשך הפעלת מטמנות האשפה בנגב מסכנת את פעילות חיל-האוויר באזור. זאת, לנוכח הפרה של התכנון להפעיל אותן אך ורק בשעות הלילה, תכנון שנועד למנוע התקהלות של להקות ציפורים המסכנות כלי טיס.
רק בשבוע האחרון ניתן היה לראות את הנזק החמור שגורמות להקות ציפורים למטוסים, כשמטוס מטען של חברת טורקיש איירליינס נאלץ לבצע נחיתת חירום לאחר שפגע בלהקת ציפורים. בעת הנחיתה ניתן היה לראות כיצד כל החרטום של המטוס נפגע מן הציפורים.
לדברי לשם, שנמצא כבר עשרות שנים בקשר עם חיל-האוויר בניסיון למנוע תאונות אוויריות בין להקות ציפורים לבין מטוסים ומסוקים בישראל, בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת הועתקה מטמנת הזבל שהופעלה בחירייה, סמוך לנמל התעופה בן-גוריון, לאזור הנגב - לאתרי דודאים וגני הדס - בעקבות האיום החמור של 120,000 שחפים שהגיעו מדי חורף לחירייה, וגרמו לנזקים לתעופה האזרחית בנמל התעופה בן-גוריון ולבסיס חיל-האוויר (בח"א 27, שעבר מאוחר יותר לנבטים).
"השר לאיכות הסביבה והחקלאות באותה עת, רפאל איתן (רפול) ז"ל, הזמין אותי לארוחת צהריים בדודאים, לאחר שבעת המעבר הוחלט, כפי שהכריז השר, שהמטמנה תהיינה "כמו בית מרקחת", הפסולת תוטמן ותכוסה רק בלילה כך שלא ייווצר כל מגע בין הציפורים והזבל כמו שקרה בחירייה. לאכזבתי העצומה, הן בדודאים והן בגני הדס הסמוכות, לא מטמינים בלילה. ערמות הפסולת הגדולות מושכות דיות שחורות לשהות בנגב המערבי במשך כל החורף מאוקטובר ועד מרס. הדיות השחורות מהוות איום חמור ביותר לבסיס חיל-האוויר בחצרים, ולשדה התעופה האזרחי בשדה תימן", כתב לשם (יום ג', 5.1.21) בדף הפייסבוק שלו.
לדבריו, מכ-2,000 דיות שחורות ששהו בנגב המערבי בימי החורף לפני העתקת המטמנות, עלה מספרן לכ-35,000 פרטים. עוד ציין כי אחת מן הדיות השחורות כמעט והביאה להתרסקות מסוק ינשוף של חיל-האוויר.
"בתאריך 2 בנובמבר 2020, פגעה דיה שחורה בלהב מסוק ינשוף, בו טסו מדריך וחניך קורס טיס, בגובה 600 מטרים, וכמעט שגרמה להתרסקותו", חשף. לדבריו, באתר דודאים יסיימו בחודשים הקרובים בניית מתקן חדשני שיפריד בין הציפורים לפסולת הרטובה. "המשך קיומה של מטמנת גני הדס עלול להביא לאסון חמור, כי הדיות תשארנה ללא ספק באזור, כדי ליהנות מארוחות חינם שמטמנת גני הדס מספקת להן במהלך כל החורף", כתב לשם.

מאות דיות בשמי בסיס חצרים בנגב

מטוס טורקיש לאחר שפגע השבוע בלהקת ציפורים

תאריך:  05/01/2021   |   עודכן:  05/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטמנת גני הדס מסכנת את חיל-האוויר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המשנה ליועץ המשפטי הודיע על ביטול המינויים שביצע השר ערב פיזור הכנסת    כעת הסכימו השניים לבדוק אותם בהתאם לכללים החלים ערב בחירות
איתמר לוין
דוחה את טענת ההגנה, לפיה פעולות חקירה מהותיות בוצעו חודשים רבים לפני שנתן את אישורו    מדגיש שאישר את רוב הפעולות המהותיות    ההגנה: זה לא האישור שדרש בית המשפט
איציק וולף
רות מלכי-ירון, שהייתה דוברת צה"ל הראשונה, מצטרפת למפלגת תנופה בראשות עפר שלח    "החוזה בין האזרח למדינה נשבר. יש צורך לחדש אותו בכל התחומים - החברתיים, הכלכליים, ולהצעיד את המדינה קדימה"
איציק וולף
ממשלת ישראל מכונסת לדיון לקראת אישור סגר הדוק שלישי    מערכת החינוך צפויה להיסגר לפחות שבועיים מיום שישי הקרוב    יוטל איסור התכנסות של יותר מ-5 בני אדם במקום סגור ושל יותר מ-10 אנשים בחלל פתוח
מירב ארד
הודיע כי לא יתמודד על הנהגת המפלגה בפיימריז הקרובים    כתב: ""בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il