X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירידה חדה בהערכת אופי היחסים בין המשטרה לציבור במהלך משבר הקורונה רוב הציבור סבור כי המשטרה איננה מתייחסת ברצינות לביקורת כלפיה בקרב יהודים את הציון הנמוך ביותר קיבלה המשטרה על טיפולה באלימות במשפחה, ובקרב ערבים על הטיפול בפשע המאורגן
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות המשטרה]

מדד הדמוקרטיה הישראלית לשנת 2020. הידרדרות חדה בהערכת טיב היחסים בין הציבור למשטרה בעקבות משבר הקורונה. שיעור המעריכים כי משבר הקורונה הזיק ליחסים בין המשטרה לציבור באוקטובר (84%) היה כפול כמעט מהשיעור ביוני (47%).
ההערכה הרווחת בציבור את תפקודה הכללי של משטרת ישראל היא בינונית-נמוכה. התמונה לא מחמיאה: 36% נתנו לה ציון בינוני (ירידה ב-9% מיוני), והיתר נחלקים בין ציון לא טוב או גרוע (31% באוקטובר, עלייה בכ-5% מיוני) וציון טוב או מצוין (29% באוקטובר, עלייה קלה בכ-3% מיוני).
שתי הקבוצות בהן חלה ירידה חדה בציוני המשטרה בין יוני לאוקטובר הן החרדים (ביוני 41% ציינו כי תפקודה אינו טוב או גרוע ובאוקטובר - 61%) והשמאל (ביוני 27% ציינו כי תפקודה אינו טוב או גרוע לעומת 39% באוקטובר).
ירידה באמון הציבור
אמון הציבור היהודי במשטרה ירד מ-44% ביוני ל-41% באוקטובר. הצניחה תלולה במיוחד בשמאל (מ-55% אשר נתנו אמון במשטרה אשתקד, ל-48% ביוני ול-34% באוקטובר), ובקרב הערבים (מ-38% בשנה שעברה, ל-33% ביוני ו-26% באוקטובר).
בפירוק הציון הכללי שמעניקים הישראלים לתפקוד המשטרה לתחומים שונים, ובכל תחומי העיסוק ההערכה הרווחת נמוכה. בקרב יהודים את הציון הנמוך ביותר קיבלה המשטרה על טיפולה באלימות במשפחה - מעל מחצית (51.5%) העריכו זאת כגרוע, ובקרב ערבים על הטיפול בפשע מאורגן - 60% העניקו למשטרה ציון גרוע.
  • טיפול בפשיעה - רוב גדול מאוד מכלל הציבור (69%) סבורים כי המשטרה מטפלת בפשיעה ברחוב היהודי ביסודיות רבה יותר מאשר ברחוב הערבי. חושבים כך 82% מהציבור הערבי ו-67% מהיהודים.
  • התייחסות לביקורת - למרות הביקורת כלפי המשטרה, 70% מכלל הציבור הישראלי העריכו כי היא לא מתייחסת ברצינות הראויה לביקורות כלפיה, בכלל או במידה מועטה בלבד.
  • שיטור יתר - רוב הציבור (62%) סבור כי המשטרה מפעילה שיטור יתר כאשר מדובר ביוצאי אתיופיה. קרוב למחצית (48%) חושבים כך גם בנוגע לשוהים בלתי חוקיים פלשתינים ו-46% בנוגע לערבים אזרחי ישראל. רוב מוחלט (73%) בקרב הציבור הערבי סבורים כי קיים שיטור יתר כלפיהם, ובאופן דומה, 70% מהחרדים חושבים כי מופעל שיטור יתר כלפי קבוצה זו.
לעומת זאת, קיימת אי-הסכמה בין יהודים לערבים בכל הנוגע לשאלת שיטור היתר כלפי ערבים אזרחי ישראל ושוהים לא חוקיים פלשתינים. בעוד רוב בציבור הערבי חשבו כי קיים שיטור יתר גם כלפי ערבים אזרחי ישראל (73%) ושוהים בלתי חוקיים פלשתינים (71.5%), בציבור היהודי רק מיעוט סברו שיש שיטור יתר כלפי ערבים אזרחי ישראל (43.5% כשמדובר בשוהים לא חוקיים פלשתינים ו-41.4% כשמדובר בערבים אזרחי ישראל).

75% מהיהודים: החלטות גורליות - ברוב יהודי
מצד שני, קרוב ל-60% מהיהודים חושבים שרוב הערבים אזרחי ישראל רוצים להשתלב בחברה הישראלית רמת התמיכה בחיים נפרדים מהערבים עולה בהתאם לרמת הדתיות
▪  ▪  ▪

האם המשטר בישראל דמוקרטי גם לערבים? בנושא זה הפער בין יהודים לערבים הוא רחב מאוד: בדומה לשנים קודמות, גם השנה (אוקטובר) רוב המרואיינים היהודים (60%) העריכו שהמשטר בישראל הוא דמוקרטי גם לאזרחים הערבים, ואילו רוב בקרב המרואיינים הערבים (58%) חשבו ההפך – שהוא לא דמוקרטי מנקודת ראותם.
ביוני היה נראה שמשבר הקורונה יכול לגשר בין יהודים לערבים - 49% מהיהודים ו-55% מהערבים שהעידו כי המשבר שיפר את מערכת היחסים בין שני הציבורים. אולם באוקטובר הצטיירה כבר תמונה אחרת: רק 28% מהיהודים ו-25% מהערבים סברו כי המשבר שיפר את מערכת היחסים בין שתי הקבוצות, שיעור הלא יודעים גדול משמעותית אצל היהודים מאשר הערבים.
החלטות גורליות? ברוב יהודי בלבד
בדומה לשנים קודמות ובלי קשר לטענת השיפור ביחסים בעקבות משבר הקורונה, 75% מהיהודים בישראל סבורים שהחלטות גורליות למדינה בנושאי שלום וביטחון, צריכות להתקבל ברוב יהודי. פילוח מדגם היהודים לפי שיוך פוליטי מעלה הבדלים גדולים בין המחנות: רוב בימין (87%) ובמרכז (71%) תומכים בכך, לעומת מיעוט בשמאל (39%).
השתלבות בחברה הישראלית
רוב גדול (81%) מהציבור הערבי ורוב קטן (57%) בציבור היהודי חושבים שרוב הערבים אזרחי ישראל רוצים להשתלב בחברה הישראלית ולהיות חלק ממנה. פילוח פוליטי של מדגם היהודים מעלה כי כמעט מחצית (47%) ממי שמיקמו עצמם בימין מסכימים עם הערכה זו לעומת רוב גדול המסכים עם טענה זו בשמאל (82.5%) ובמרכז (65%).
ומה באשר לחיים משותפים? רוב (77%) מהציבור הערבי ומעט מעל מחצית (54%) מהציבור היהודי שוללים את הצורך בחיים בנפרד כדי לשמור על הזהות הלאומית היהודית או הערבית. אולם ההבדלים בנושא בציבור היהודי על בסיס רמת דתיות הם גדולים: 82% מהחרדים תומכים בחיים בנפרד, וכך גם 62% מהדתיים, 48% מהמסורתיים הדתיים, 42% מהמסורתיים הלא דתיים ו-25% בלבד מהחילונים התומכים בחיים בנפרד.
ועוד בהקשר זה, רק מיעוט של היהודים מוכנים לעבוד ביישוב ערבי (41%), לעומת רוב מוחלט (93%) בקרב הערבים המוכנים לעבוד ביישוב יהודי. בהמשך לכך, שני שלישים מהיהודים (67%) הביעו נכונות לעבוד תחת מנהל ישיר מהציבור השני, לעומת רוב גדול של ערבים (92%).
בהצלבה בין שתי השאלות נמצא כי מבין אלה שתומכים בחיים בנפרד רק מחצית (50%) מוכנים לעבוד ביישוב ערבי - לעומת 81% מאלה שמתנגדים לחיים בנפרד. במילים אחרות, יש קבוצה בציבור היהודי המעוניינת בבידול לעומת קבוצה המעוניינת באינטגרציה.
ומה עם הרופא מהציבור השני? לרוב מכריע - 96% מהערבים ו-71% מהיהודים - לא משנה אם יטפל בהם רופא יהודי או רופא ערבי.
שותפות בזירה הפוליטית?
רק מיעוט מהמרואיינים היהודים (36%) חושבים שצירוף מפלגות ערביות לקואליציה יתרום לשמירת הזכויות והאינטרסים של האוכלוסייה הערבית במדינת ישראל, זאת לעומת רוב (70%) מהמרואיינים הערבים.
רוב (59%) היהודים ומעל שני שלישים (67%) מהערבים סבורים כי מינוי שר ערבי שיהיה אחראי על שמירת הזכויות והאינטרסים של האוכלוסייה הערבית במדינת ישראל יתרום למטרה זו.
באותו הקשר, רק מעט מעל לשליש מהמרואיינים היהודים (38%) סברו כי חקיקה שתחייב ייצוג של ערבים בתפקידים בכל דרג ובכל מוסד מדינתי לפי חלקם באוכלוסיית המדינה תתרום לתרום לשמירת הזכויות והאינטרסים של האוכלוסייה הערבית במדינת ישראל, לעומת רוב המרואיינים הערבים (83%) שסברו כי חקיקה מחייבת תתרום לכך.
לדעת כמחצית המרואיינים הערבים (52%), הסיבה העיקרית לייצוג הנמוך של עובדים ערבים בשירות הציבורי היא הרצון של קבוצת הרוב היהודית להרחיק ערבים מעמדות כוח. רק מיעוט מהמרואיינים היהודים (31%) הסכימו עם טענה זו.

תאריך:  11/01/2021   |   עודכן:  11/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכה נמוכה למשטרה אצל חרדים ואנשי שמאל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה מזמן אירגון מושחת וחלש! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  11/01/21 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
"חומרי חקירה מרכזיים ומשמעותיים נמסרים לתקשורת, פעם אחר פעם, בשיטת עבודה 'מכוונת', תוך חלוקה עניינית לערוצי הטלוויזיה העיקריים, כל ערוץ וחלקו הוא, כמו גם לאמצעי תקשורת נוספים"    קצין בדרגת רב-פקד קיבל בתמורה סיקור חיובי, כולל ראיון נרחב באחד מאמצעי התקשורת
עידן יוסף
איתמר לוין
הנער איבד את עינו במהומות בסילוואן ב-2010 והמחוזי הטיל את האחריות על המשטרה    עמית: קיימות בעיות מהותיות בגרסתו של הנער; לא היה מקום לדרוש מן המדינה להוכיח כיצד נפצע
איתמר לוין
יחידת העילית החזיקה בדרכונו של חשוד למרות פקיעתו של הצו שאפשר זאת, ולאחר מכן ביקשה בצורה חסרת בסיס לעכב את יציאתו מהארץ    בקשה שהגישה לבית המשפט נראית כנזיפה בשופט וניסיון להטיל מורא עליו
איתמר לוין
גרוסקופף: "לא כל השערה שמעלה ההגנה בדבר התקיימות נסיבה היפותטית העשויה להפחית מאחריותו של הנאשם צריכה להיבדק על-ידי המשטרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il