X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשנה לשעבר ליועץ המשפטי מתחה ביקורת על הדרג המדיני קרא: העתירה הפכה לתיאורטית בשל פרישתה; הביקורת השיפוטית על הליכים משמעתיים היא מצומצמת
▪  ▪  ▪
זילבר. "גלגול אחריות" [צילום: אוניברסיטת חיפה]

נציבות שירות המדינה לא תפתח בהליך משמעתי נגד המשנה לשעבר ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בשל דבריה בכנס המכון לדמוקרטיה בחודש נובמבר, בהם מתחה ביקורת על הדרג המדיני. שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' קרא, דחה על הסף (יום ב', 11.1.21) את עתירה התנועה למשילות ולדמוקרטיה בנושא זה.
זילבר אמרה בכנס: "לפעמים אנחנו עדים לתופעות של גלגול אחריות. לפעמים כדי לא להודות באמת המצערת של העדר מנהיגות, מפעילים את הוונטילטור המפזר את האשמה לכל עבר. במקום להתמודד עם קשיים, השלכות, יתרונות וחסרונות, במקום להסתכל פנימה, מסיטים את המבט ומכוונים אצבע מאשימה החוצה. אומרים, 'היי, תראה שם ציפור', כמו שהיינו אומרים כשהיינו ילדים כדי להסיט את תשומת הלב של הזולת הרחק מאיתנו, אומרים היום 'היי, תראה שם פקיד'. מייצרים מציאות מדומיינת של פרקליטות שבתוך הפרקליטות, או של מדינת פקידים חורשי רע במסתרים המתכננים הפיכה שלטונית... תרבות של חיפוש אשמים במקום נטילת אחריות".
קרא אומר, שהעתירה הפכה לתיאורטית משום שזילבר סיימה את תפקידה ב-20.12.20 - ובמקביל היא הייתה מוקדמת, שכן היא הוגשה לפני שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קיבל החלטה ובטרם נציבות שירות המדינה בדקה את הנושא. הוא דוחה אותה גם לגופה, שכן "הביקורת השיפוטית על שיקול דעת רשויות אכיפת החוק והתביעה בסוגיות העמדה לדין משמעתי היא מצומצמת". עוד דוחה קרא את טענת התנועה, לפיה מנדלבליט מצוי בניגוד עניינים בטיפולו בנושא.
השופטים דוד מינץ ואלכס שטיין הסכימו עם קרא. התנועה חויבה בהוצאות בסך 2,500 שקל. את התנועה ייצגו עוה"ד שמחה רוטמן ויסכה בינה, ואת המדינה - עו"ד אבי מיליקובסקי.

תאריך:  11/01/2021   |   עודכן:  12/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הכנסות המדינה ממיסים ירדו ב-19.3 מיליארד שקל והיא לא קיבלה 22 מיליארד שקל מהביטוח הלאומי    ההוצאות גדלו ב-68.6 מיליארד שקל בשל הקורונה
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קבע כי מסרונים שאינם מזוהים שפורסמו נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ' הם תעמולת בחירות אסורה    הבית היהודי נמנעה מהגשת תגובה והשופט פוגלמן חייב את חברת טלזר לחשוף בפניו מי הזמין ממנה את המסרונים נגד סמוטריץ'
איתמר לוין
קובע: איש השמאל הקיצוני הפר את מדיניות פייסבוק בפוסטים ובהם "תכנים המבטאים שנאה וזלזול בכבודם של אנשים ושל קבוצות על בסיס מאפיינים עדתיים ועל בסיס מוגבלות פיזית"
איתמר לוין
הנדל: כאשר חייל לקה במחלה בזמן שירותו הצבאי, די אם יהיה יוכיח שיש קשר סיבתי בינה לבין השירות ואין עליו להוכיח שהיא פרצה בשל נסיבות מיוחדות של השירות    מבהיר שפסיקה קודמת שחייבה נסיבות מיוחדות, חלה רק במקרה בו המחלה קיננה בגופו של החייל לפני גיוסו והתפרצה במהלך השירות
עידן יוסף
מועצת התכנון העליונה צפויה להסדיר בשבוע הבא מאות בתים לא חוקיים שבנתה הרשות הפלשתינית על מאות דונמים בשטחי C    תנועת רגבים: "הרשות הפלשתינית משתלטת על השטח, ואז מקבלת אישור ישראלי"    פורום ההתיישבות הצעירה: "ראש הממשלה ממשיך לירוק בפרצופם של המתיישבים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il