X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שלדון, אהבת חיי, הנפש התאומה שלי, הלך לעולמו בהרפתקה בת 32 השנים שלנו יחד הייתה לי הזכות להיווכח לצד המקסים של חייו עכשיו הוא איננו והמים שעליהם שטתי נעלמו השמיימה היה שלום אהובי, הרווחת ביושר את מנוחת העולמים
▪  ▪  ▪
מרים ושלדון אדלסון [צילום: AP]

מרים אדלסון, אשתו של המיליארדר-היהודי שלדון אדלסון פרסמה (יום ג', 12.1.21) דברי פרידה בעיתון ישראל-היום:
בכאב עצום, אני מודיעה על מותו של בעלי שלדון אדלסון, כתוצאה מסיבוכים של מחלה שממנה סבל ארוכות.
שלדון היה אהבת חיי. הוא היה השותף שלי בתחום האהבה, הפילנתרופיה, הפעילות הפוליטית והיזמות. הוא היה הנפש התאומה שלי. עבורי - כמו גם לילדיו, נכדיו, שלל החברים והמעריצים שלו, עובדיו ושותפיו לעבודה - הוא מותיר חלל שלא ניתן למלאו.
רבות כבר נכתב ונאמר על איך שלדון, כבן למהגרים עניים, צמח לצמרת העסקית בזכות עבודה קשה, גאונות, השראה ויושרה. הוא היה סיפור הצלחה אמריקני בתחום היזמות. כאשר שלדון השיק מיזם חדש - כל העולם הסתכל עליו בציפייה דרוכה.
בהרפתקה בת 32 השנים שלנו ביחד, הייתה לי הזכות הגדולה להיווכח לצד המקסים של חייו הפרטיים. הוא היה פטריוט אמריקני: בוגר של צבא היבשה של ארה"ב שנתן סכומי כסף אדירים לפצועי מלחמה ופעל למען ארה"ב, המדינה הנפלאה הזאת, היכן שרק יכל. הוא היה היהודי הגאה ביותר בעולם, שראה במדינת ישראל לא רק מימוש של הבטחה היסטורית לעם סגולה שהרוויח זאת, אלא גם מתנת האל לכל האנושות.
שלדון היה טוב לב. הוא נתן באופן תדיר מהונו למטרות פילנטרופיות שקשה למנותן, והוא לא ציפה להוקרה; לפעמים אף העדיף להישאר אנונימי. הוא היה ישיר בדיבור שלו, ובשני העשורים האחרונים גם סבל מהמחלה הכואבת, הוא תמיד היה רגיש לצורכיהם של אחרים. די אם תבקרו באחד מהמלונות שלנו ותראו מיד את התקרות הגבוהות שעוצבו על-ידיו, ותשימו לב שהוא היה יכול לנצל את השטח ליצירת עוד מקומות מסחר. אך הוא התעקש לא לעשות זאת כדי שכל האורחים שלנו - ללא קשר לאמצעים העומדים לרשותם - ירגישו כמו ינשמו אוויר חופשי באווירה רגועה מלכים, וקסומה.
כאשר מגיפת הקורונה פרצה והמלונות נאלצו להיסגר, הוא התעקש שכל עשרות אלפי האנשים שעובדים עבורו ימשיכו לקבל את משכורתם וימשיכו ליהנות מביטוח רפואי. כל אותם אנשים ומיליונים של אחרים שנחשפו לנדיבותו האדירה של שלדון, מעידים על אישיותו וערכיו. אך הוא הלך הרבה מעבר לשיפור חייהם של אנשים: הוא עזר לנווט את דרכיהן של מדינות.
חלק מהשינויים ההיסטוריים שהוא עזר ליצור ידועים. ישראל ובמקומות אחרים, בארה"ב, חלקם אינו ידוע. עבור שלדון, כלל לא היה חשוב שיכירו בתפקיד החיוני שהוא מילא. מה שנחשב זה שהדברים הטובים ייעשו. היה לו אכפת להילחם עבור מה שנכון, אפילו אם יש לעשות את זה לבד.
מבחינתו, הדרך האידיאלית לסיים את היום היא יחד עם משפחה וחברים, לא עם ידוענים ומנהיגי מדינות. שלדון ואני גדלנו בשני חופים. הוא בבוסטון, אני בחיפה. ביחד הפלגנו ברחבי אוקיינוסים, ועזרנו להסיג לאחור את הדלתא של נהר הפנינה בסין כדי לפתח את עתידה של מקאו, והבאנו את התעלות של ונציה אל לאס ווגאס. שלדון היה עם הכוח והעומק - וגם המסתורין - של הים. המסירות שלו נגעה בי כמו גלים ועזרה לי להתרומם ולהתגבר על מכשולים אישיים ומקצועיים.
עכשיו הוא איננו. המים שעליהם שטתי נעלמו השמיימה. רק קרקע האוקיינוס היבשה והרחבה נותרה. האובדן הוא עצום.
אהבת חיי היחידה והאמיתית.
היה שלום אהובי אחרי שהשגת ונתת כל כך הרבה, הרווחת ביושר את מנוחת העולמים.

תאריך:  12/01/2021   |   עודכן:  12/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בעליו של העיתונים ישראל היום ו"מקור ראשון", סבל בשנתיים האחרונות ממחלת הסרטן    מי שנחשב למקורבו של רה"מ נתניהו הותיר אחריו אימפרית נדל"ן והימורים    נתניהו: אדלסון היה אחד בדורו, עשה את מה שהאמין בו ומה שהאמין בו יותר מכל היה להבטיח את ביטחון העם היהודי ואת עתידו
מירב ארד
אתמול הודיע המשרד כי הקופות יחלו לחסן מבוטחים בני 55 ומעלה וכן צוותי הוראה    בתחילת השבוע נחת בישראל משלוח חיסונים נוסף של חברת פייזר הכולל 680 אלף מנות חיסון
מירב ארד
גלנט: מדובר בתוספת איכותית ומשמעותית למיזם השמרטפיות שפועל בכל הארץ ומעניק מסגרת חברתית וחינוכית חשובה ואיכותית לילדים בימי הסגר
מירב ארד
הסביר: "זה איחוד מפלגות. זאת אומרת: כל מפלגה תשמור על זהותה. אבל ירוצו בפתק 1 כגוש להפילו - ולהחליפו כממשלה החדשה אליה יצורפו עוד"
מירב ארד
הניתוח בוצע באמצעות פיתוח ישראלי חדש, סכין זעירה בגודל מילימטרים ספורים המוחדרת בצנתור ומאפשרת לנתח דרך הצנתר מבלי להפסיק את פעילות הלב    את הסכין פיתחו מומחי הלב של שערי צדק, בהובלת, ד"ר דני דביר, מנהל מחלקת צנתורי הלב בבית החולים שערי צדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il