X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביה"ד הארצי: סוכנות סגנון פיטרה את שרון לוי כדי שלא יהיה לו רשיון סוכן ביטוח, ולאחר מכן הוציאה לשון הרע נגדו בתלונה ללשכת עוה"ד ובשיחות עם לקוחות
▪  ▪  ▪
אופק-גנדלר. אחריות חוזית [צילום: ערוץ חוק ומשפט]

סוכנות הביטוח סגנון פיטרה עובד בחוסר תום לב, כדי להימנע ממילוי הסכם שחייב אותה להעביר לרשותו תיקי לקוחות, ולאחר מכן הוציאה לשון הרע נגדו בתלונה ללשכת עורכי הדין. כך קובעת (11.1.21) שופטת בית הדין הארצי לעבודה, חני אופק-גנדלר.
סגנון מגדירה את עצמה כ"אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות והוותיקות, בעיקר בתחומי ביטוח החיים וביטוח פנסיוני. השילוב בין ידע מקצועי מעמיק, לבין חשיבה מקורית וחדשנית, תוך הקפדה על מתן שירות מעולה, מוכיח את עצמו עם למעלה מ-20,000 לקוחות פרטיים, עסקיים וציבוריים המניבים היקף מכירות בסך 35 מיליון שקל". את הסוכנות מנהל להב גופר, שהוא גם אחד מבעליה. הסכסוך היה עם עו"ד שרון לוי, אשר הועסק בידי סגנון בשנים 2016-2004.
ההסכם בין סגנון ללוי קבע, כי אם יהיה בידי לוי רשיון סוכן ביטוח בסיום עבודתו בסגנון, הוא יקבל את תיק הלקוחות בהם טיפל בסוכנות. החוק מחייב תקופת התמחות לצורך קבלת הרישיון, וגופר הודיע שהוא יהיה מאמנו בהתמחות עד 22.5.16. במקביל, הוסמך לוי כעורך דין. לוי פוטר באפריל 2016, בתוקף מ-10.5.16. כתוצאה מכך, חסרו לו 12 יום להשלמת ההתמחות ולקבלת רשיון הסוכן - וסגנון טענה שבנסיבות אלו היא פטורה מלהעביר לו את תיק הלקוחות.
בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב (השופטת אירית הרמל) דחה את תביעתו של לוי לקבלת התיק, אך אופק-גנדלר קיבלה את ערעורו. היא קובעת, כי סגנון נהגה בחוסר תום לב כאשר פיטרה את לוי, במועד המלמד שמטרתה הייתה לסכל את העברת תיק הלקוחות לידיו. הדבר היה "שלא בתום לב טרם השלמת תקופת ההתמחות בפיקוחו של מר גופר ועל-מנת לחמוק מקיום התנאי". סגנון טענה, כי לוי ממילא לא היה משלים את ההתמחות בשל העדרויותיו, אך אופק-גנדלר אומרת שזוהי טענה ספקולטיבית שלא הוכחה.
אופק-גנדלר קובעת: "משלא עלה בידי המשיבה להוכיח טעם לפגם בהתנהגות המערער, נותרת בעינה המסקנה הנובעת מסמיכות הזמנים שסיום ההעסקה נעשה בחוסר תום לב על-מנת להתחמק מהוראות ההסכם בדבר העברת תיק הלקוחות. בשל כך יש להטיל על המשיבה אחריות חוזית והמערער זכאי לסעד". היא החזירה את התיק לבית הדין האיזורי, כדי שיקבע מהו הסעד לו זכאי לוי, תוך שהיא מציינת שמאחר שכעת שיש לו רישיון - ניתן לממש את ההסכם. סגנון חויבה בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל.
במקביל, קיבלה אופק-גנדלר את ערעורו של לוי על פסק דינו של בית הדין האיזורי (השופטת אסנת רובוביץ-ברכש) בתביעת לשון הרע שהגיש לוי. גופר הגיש ללשכת עורכי הדין תלונה נגד לוי, בה ייחס לו זיוף מסמכים והתנהגות שאינה הולמת; רובוביץ-ברכש חייבה את סגנון וגופר בפיצוי של 20,000 שקל בשל תלונה זו. צבי אורן, שהיה הממונה הישיר על לוי, ייחס לו זיוף וחוסר יושרה בשיחות עם שניים מלקוחות סגנון, ועל כך חויבו בפיצוי בסך 40,000 שקל. היא דחתה את תביעתו של לוי בנוגע לשתי שיחות נוספות עם לקוחות.
אופק-גנדלר דחתה את רוב הערעורים ההדדיים על פסק הדין, תוך שהיא מאמצת את מסקנותיה וניתוחה של רובוביץ-ברכש. היא הכפילה את הפיצוי בגין התלונה ללשכת עורכי הדין, בשל הנחרצות בה יוחסו ללוי עבירות פליליות, האופי הפומבי שלה והנזק הפוטנציאלי לפרנסתו של לוי. סגנון חויבה בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל.
המשנה לנשיאה אילן איטח, השופטת לאה גליקסמן ונציגי הציבור ירון לוינזון ויעל עפרון הסכימו עם אופק-גנדלר. את לוי ייצגו עוה"ד שלומי וינברג ואביתר כהן, ואת סגנון - עו"ד מוטי ברקן.

ע"ע 8228-10-19, שרון לוי נ' סגנון סוכנות לביטוח / פס"ד
סוכנות ביטוח פיטרה עובד כדי שלא לעמוד בהתחייבות להעביר לו תיק לקוחות
ע"ע 3831-05-20, להב גופר, סגנון סוכנות ביטוח ואח' נ' שרון לוי / פס"ד
סוכנות הביטוח סגנון תפצה עובד לשעבר ב-80,000 שקל על לשון הרע
תאריך:  14/01/2021   |   עודכן:  15/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכנות ביטוח פיטרה עובד כדי לחמוק מהעברת תיק לקוחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חזרה לשגרה תתאפשר רק אחרי שאחוז מסוים של האזרחים יקבל את מנת החיסון השנייה נגד קורונה ולאחר שמקדם ההדבקה יירד מתחת ל-1    בשלב הראשון של החזרה לשגרה: פתיחת חנויות רחוב, גני הילדים, כיתות א' עד ד' וכיתות י"א וי"ב
איתמר לוין
222 דמוקרטים ועשרה רפובליקנים תמכו באישום; 197 רפובליקנים התנגדו    רוב הרפובליקנים יצאו נגד ההליך החפוז וטענו שיגביר את הפילוג - ולא הגנו על התנהגותו של טראמפ    מקונל הבהיר שלא יכנס את הסנאט לפני 19 בינואר, גם אם הדמוקרטים יגישו מיד את כתב האישום
איתמר לוין
אוריאל מלול גזל 847,000 שקל מכספי עמותה שהפעילה בית תמחוי בירושלים ומומנה בכספי תרומות - כדי לרכוש דירה לעצמו; יחזיר את מלוא הסכום
איציק וולף
התוכניות שאושרו בעיריית ירושלים מציעות שני מתחמים דיפלומטים: הרחבת המתחם הקיים של השגרירות האמריקנית לגודל של 50 אלף מ"ר, או הקמת השגרירות בין הרחובות חנוך אלבלק, דניאל ינובסקי ודרך חברון בגודל של 60 אלף מ"ר
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il