רשות שדות התעופה מערערת (1.2.21) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על החלטת מנהל מס שבח מקרקעין לדרוש ממנה 91 מיליון שקל. לדבריה, 360 מיליוני השקלים שקיבלה במסגרת העברת הפעילות משדה התעופה אילת לשדה התעופה רמון, לא היו תמורת קרקעותיה באילת (כטענת רשות המיסים) אלא כמימון חלקי של המעבר והקמת רמון.
לדברי הרשות, ההסכם בינה לבין רשות מקרקעי ישראל לא היה ל"מכירת זכות במקרקעין" לפי החוק, ובמועד חתימתו לא הייתה לה כל זכות במקרקעי שדה התעופה אילת. הראיות ועמדת המדינה עצמה ועמדת המשלמת עצמה (רמ"י) מביאות למסקנה, שסכום זה היה למימון המעבר. סכום זה נקבע לאחר בחינה מדוקדקת של רמ"י וחברת בקרה אובייקטיבית מטעמה, והוא כלל אינו מתייחס לרכיב הקרקע.
לדברי הרשות, מנהל מס שבח הוא גורם זר המתערב בהסכם וקובע באופן שרירותי, מבלי להביא כל ראיה תומכת ובניגוד למהות הכלכלית של ההסכם, כי מדובר במכירת "זכות במקרקעין" לרמ"י. אפילו אם זה היה אופיו של ההסכם, מוסיפה רש"ת, הרי שלא הייתה לה זכות בקרקע כהגדרתה בחוק, שכן במועד החתימה על ההסכם( 27.9.2016) לא נותרה לה תקופת חכירה העולה על 25 שנים, ומשהשתנה ייעודו של שטח שדה התעופה - אין לה כל אופציה נוספת להארכת החכירה. הערעור הוגש באמצעות עוה"ד יוני כהן ועדי קימל, וטרם הוגשה תגובת רשות המיסים.