X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחבר הספר "תורת המלך" ומראשי ישיבת "עוד יוסף חי" פרסם שני מאמרים בהם הביע תמיכה בפעולות "תג מחיר" ביהמ"ש: פרשנותו המתונה למאמרים נולדה בדיעבד ובניסיון להקהות את עוקצם
▪  ▪  ▪
"חום וערבות הדדית" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הרב יוסף אליצור, מראשי ישיבת "עוד יוסף חי" ביישוב יצהר ומחבר הספר השנוי במחלוקת "תורת המלך", הורשע (יום ג', 2.2.21) בהסתה לאלימות. ההרשעה היא בשל שני מאמרים שפרסם אליצור בשנת 2013 באתר "הקול היהודי" לאחר הפיגוע בו נרצח תושב יצהר, אביתר בורובסקי.
במאמר אחד כתב אליצור, בהתייחסו לפעולות "תג מחיר" שבוצעו לאחר הפיגוע: "הפעולות כוונו בעיקר כנגד האוכלוסייה הערבית, המחפה על פשע... העיקר הוא שהולך ומתרקם ציבור שיש לו חזון אחר, חזון של שלטון שמייצג את העם היהודי. הציבור הזה גם פועל פעולות בשטח האויב. הפעולות הללו אינן נובעות מייאוש; הן מעשים ראשוניים של הרמת ראש על-ידי ציבור חדש. במעשים הללו מתחילים להתבטא היהודים המפוכחים, אלה שמבינים שהיהדות היא עיקר הקיום שלנו פה. המעשים הללו הם ניצנים ראשונים של אמון יהודי, ערבות הדדית ודאגה לשלום היהודים בארץ ישראל ובעולם".
לאחר חודש שוב שיבח אליצור פעולות אלו והתייחס למתנגדיהן: "הם לא מסוגלים להבין שכאשר מתייחסים בסלחנות מופלגת לאלימות של בני הנכר ודורכים על הציבור היהודי - יוצרים ציבור הולך וגדל שמבין שהוא מוכרח לעשות מעשים כדי להתגונן מפני הרשעות המאיימת על היהודים בארץ ישראל. אולי מעטים מבצעים בפועל את המעשים המדוברים - אבל רבים יותר ויותר מבינים את המעשים הללו, ומרגישים שטוב שיש מי שעוד לב חם בו לבעור כנגד העוול והרשעות.
"...אבל אני חושב שבאמת צריך 'לתפוס' את המעשים הללו. לתפוס במובן החיובי - ללכד. המעשים הללו, שנולדים מחום וערבות הדדית של יהודים, אינם התכלית (גם אם בהחלט אפשר להבין אותם במציאות הנוכחית). בסופו של דבר איש אינו רוצה לחיות באנרכיה, וגם אם יש זמן שבו נאלצים לחיות לפי חוק הג'ונגל ולהראות לרשעי אומות עולם שגם במשחק הזה יהודים יכולים לשחק - המטרה היא להגיע לממסד מתוקן שהדאגה ליהודים היא חלק מובנה ממנו".
שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, אליאנא דניאלי, קובעת - בהסתמך על עדותו של ראש המחלקה היהודית בשב"כ - כי תלמידי ישיבת "עוד יוסף חי" היו מעורבים בפעילות עבריינית אידיאולוגית וכי לאליצור הייתה השפעה מסוימת על פעילות זו. על עמדותיו של אליצור ניתן ללמוד גם ממאמרים נוספים שפרסם וגם מספרו "תורת המלך", בו דיבר על האפשרות של רצח גויים (בג"ץ דחה עתירה נגד אי-העמדתו לדין, תוך הסתייגות מוחלטת מתוכן הדברים).
בעדותו אמר אליצור, כי הוא ויתר ראשי הישיבה מתנגדים לאלימות וכי את מעשיהם של תלמידיה יש לראות כמעידה חד-פעמית על-רקע אווירה סוערת. "אין בידי לקבל את גרסת הנאשם בכל הנוגע למסר המפויס לכאורה העולה ממאמריו, כמו גם את טענתו בפני כי בדבריו ביקש שהמעשים יהיו מתונים יותר, וכי לא שיבח את הנקיטה באלימות", אומרת דניאלי. "לא ניתן להתעלם מכך שהנאשם לא סייג במאמריו את הדברים, ולא יצא באופן מפורש או משתמע כנגד נקיטה באלימות מצד היהודים". פרשנותו למאמרים נולדה בדיעבד (אחרי ששתק בחקירתו) ובניסיון להקהות את עוקצם, היא קובעת. כמו-כן נדחתה טענתו של אליצור, כאילו מאן דהוא שינה את תוכן המאמרים שפורסמו תחת שמו.
עוד אומרת דניאלי, כי "המאמרים פורסמו בעת שהייתה קיימת אווירה ציבורית רגישה, שהתאפיינה הן בביצוע מעשי רצח ואלימות כלפי יהודים, והן בביצוע פעולות 'תג מחיר' על-ידי יהודים... שעה שנעשה לא פרסום אחד אלא שניים, כאשר עסקינן באתר חדשותי ולא בדף פייסבוק פרטי, כאשר הפרסומים לא סויגו על-ידי הנאשם בדרך כלשהי, ולנאשם אין כל שליטה על זהות הנחשפים לפרסום, ובהינתן האווירה הציבורית אשר פורטה לעיל, נמצא כי מתקיימת אפשרות ממשית לעשיית מעשה אלימות, ודאי כאשר נבחן אם עסקינן בדברי שבח למעשה שכזה". לבסוף נדחו טענותיו של אליצור לאכיפה בררנית ולשיהוי.

תאריך:  02/02/2021   |   עודכן:  02/02/2021
+פלשתיני חצה את גדר המערכת ברצועת עזה
00:15 03/02/21  |  עידן יוסף

‏לוחמי צה"ל עצרו לפני זמן קצר חשוד שחצה את גדר המערכת בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. על החשוד לא נתפס נשק והוא מתוחקר בנקודה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב יוסף אליצור הורשע בהסתה לאלימות בשנת 2013
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
גורמים בפתח טוענים כי יו"ר הרש"פ איים לחסל פיזית פעילים של פתח שינסו להתמודד באופן עצמאי בבחירות לפרלמנט מחוץ לרשימה של התנועה. ההערכה בפתח היא שמרוואן ברגותי הוא שיכריע את גורל הבחירות ואם יתמודד באופן עצמאי ימצא מחמוד עבאס את התירוץ המתאים לבטל את הבחירות או לדחותן
עידן יוסף
"חיזבאללה מלבנון וחמאס והג'יהאד מרצועת עזה מכוונים את הטילים לאזורים מאוכלסים"    "לישראל מטרה ברורה - שאירן לא תהיה גרעינית. מי שרוצה לפתח גרעין לצרכים רפואיים לא מחביא אותו מתחת לאדמה ומונע גישה מפקחים"    "אנחנו שומרים על עליונות מודיעינית בכל המזרח התיכון ובמובנים מסוימים בכל העולם"
משה כהן
מי שמכיר את ביידן היטב ובמיוחד את אי-יכולתו לשלוט בפועל על הכוורת שלו, שהיא במפורש אנטי ישראלית, יהיו כוונותיו הטובות של ביידן אשר יהיו, כבר עתה ניתן לקבוע בוודאות כי ממשל ביידן לא ינקוף אצבע לטובת אינטרסים ישראלים
ארווין קליין
ראו איך התקדמנו: פעם היינו נכנסים לחנות, עושים סיבוב קניות ורק כשיצאנו עם איזה מוצר שלא שילמנו עליו, הפעמון צפצף בדלת    היום, ישר איך שאנחנו נכנסים לחנות, זה מצפצף לנו!
איתן קלינסקי
בשלוש שנים אלו, שנות משבר הקורונה, שנות משבר של מיליוני עניים ומערכת חיים משובשת עקב מגיפה, בחרה הממשלה, שלא לאשר תקציב ולהחליט החלטה תמוהה, שעליה לצעוד למערכת בחירות רביעית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il