X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכרז משרד הפנים בסך 700 מיליון שקל

בוטלה זכיית שופרסל בתווי המזון

הרשת הציגה 1,627 נקודות בהן ניתן יהיה לממש את התווים - אך לא קיבלה את הסכמתן של 1,257 מתוכן לעמוד בתנאי המכרז ובדרישות שהיא מתכננת להציב להן ועדת המכרזים תדון מחדש בהצעות
▪  ▪  ▪
שופרסל פועלת בשת"פ עם כאל

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלי אברבנאל, ביטל (יום ד', 3.2.21) את זכייתה של רשת שופרסל במכרז משרד הפנים לחלוקת תווי מזון לנזקקים. אברבנאל הורה לוועדת המכרזים לדון מחדש בהצעותיהן של ארבע המתמודדות, במכרז שהיקפו 700 מיליון שקל במשך שמונה שנים.
המכרז מיועד לסיוע באמצעות הרשויות המקומיות, בדרך של כרטיסי חיוב שינפיק הזוכה ושאותם ניתן יהיה לממש בנקודות רכישה ב-100 רשויות מקומיות לפחות. שופרסל (אשר התקשרה עם חברת כרטיסי האשראי כאל), דורגה במקום הראשון; עמותת פתחון לב דורגה שנייה; עמותת אש"ל דורגה שלישית; ועמותת מגע"ר - רביעית. בהמשך שינתה ועדת המכרזים את הניקוד של פתחון לב, כך שהתחלף הדירוג בינה לבין אש"ל.
אברבנאל פסל את זכייתה של שופרסל בשל פריסת נקודות המימוש שהציגה - 1,627 נקודות, מתוכן 370 סניפים שלה ושל חברה העובדת עימה, והיתרה היו בתי עסק הסולקים את כרטיסי כאל (בעיקר ויזה). הוא קיבל את טענתה של פתחון לב, לפיה שופרסל לא הייתה רשאית להציג נקודות אלו בטרם קיבלה את הסכמתן לפעול עימה במסגרת המכרז. לא ניתן לצאת מתוך הנחה מראש, לפיה בתי עסק אלו יסכימו לשתף פעולה, למסור דוחות ולקיים את יתר התנאים במכרז.
"לא די בעצם קיומם של הסכמי סליקה בין בתי העסק האמורים לחברת כאל כדי לאפשר לשופרסל להציג בתי עסק אלה כנקודות מכירה בהצעתה. אף שלא נקבע במכרז תנאי מפורש הדורש קבלת הסכמה מראש מבתי העסק לשם הכללתם בהצעה, עיון במכרז ובתנאיו ואף עיון בהצעת שופרסל, מעלים כי בלא קבלת הסכמה והתחייבות מראש מצדם של בתי העסק לשתף פעולה עם שופרסל, לא ניתן לצפות כי יספקו את השירות הנדרש", אומר אברבנאל.
שופרסל ציינה בהצעתה פעולות רבות שבכוונתה לבצע מול אותם בתי עסק, ואברבנאל מגיב: "הצבת שילוט בפתחו של בית עסק, מתן הדרכות חוזרות ונשנות לעובדיו, ביצוע בקרה גלויה וסמויה בבית עסק לרבות באמצעות עובדיו, קריאת עובדים לסדר בגין הפרת התנאים וניכוי עלויות בדיעבד בשל רכישות אסורות שבוצעו באמצעות תווי הקנייה, מחייבים שיתוף פעולה עמוק של בתי העסק האמורים עם חברת שופרסל והסכמתם לקבל את מרותה עליהם. אין להניח כי בתי העסק המוצעים על-ידי שופרסל יסכימו כולם לשאת במטלות האמורות ויכפיפו עצמם לבעלי תפקיד בחברת שופרסל".
אברבנאל מוסיף: "'מקצה השיפורים' שערכה שופרסל לאחר פניית ועדת המכרזים אליה - ביקור בכל בתי העסק האמורים בהצעתה וקבלת הסכמתם לקחת חלק בפרויקט - אין בו כדי להועיל לה, זאת מאחר שהסכמתם של בתי העסק התגבשה לאחר הגשת ההצעות". בתי העסק גם לא הסכימו להפיק דוחות חודשיים על המכירות באמצעות התווים ולעמוד בכל המטלות שהציבה שופרסל, אלא רק להימנע ממכירת טבק, אלכוהול ומוצרי אלקטרוניקה כנגד התווים, מדגיש אברבנאל.
לגבי הפחתת הניקוד של פתחון לב אומר אברבנאל, כי לא היה פסול בכך שוועדת המכרזים בחנה שוב האם העמותה השתתפה בפרויקטים בהם הונפקו תווי קנייה ותיקנה את הניקוד בהתאם. עם זאת, היה עליה לקבל תחילה את תגובת העמותה, ומשלא עשתה זאת - ההפחתה בטלה ויש לדון בה מחדש. משרד הפנים ושופרסל חויבו בהוצאות בסך 25,000 שקל כל אחד.

תאריך:  04/02/2021   |   עודכן:  04/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלי אברבנאל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטלה זכיית שופרסל בתווי המזון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ראש צוות התביעה: בן-צור קיים קשר פסול עם ארנון מילצ'ן והדס קליין    הסניגור: אתם משבשים הליכים, מנסים לדלות מידע על הייצוג ומנסים להלך אימים על ההגנה    לשכת מנדלבליט: טענות חסרות כל שחר
איציק וולף
הממשלה התכנסה לאחר דחיות מרובות לדיון בהארכת הסגר    בפתח הדיון אמר ראש הממשלה כי דרושים שבועיים כדי שניתן יהיה לחסן 90% מבני 50 ומעלה    הממשלה אישרה את תקנות חוק הקנסות, השרים החרדים נמנעו
איתמר לוין
יניב לוזון, רשם בכיר בבית המשפט בקריות, העלה נימוק זה כאחת הסיבות לדחיית תביעה של הורים ערבים למימון הסעות לבית ספר מחוץ לכרמיאל; טען שזו המסקנה המתבקשת מחוק הלאום    נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, ביטל חלק זה של פסק הדין, תוך שהוא רומז לשיקולים זרים של לוזון: האזכור היה שגוי והוא עלול לעורר תחושה ש"לא נעשה למטרת ההכרעה במחלוקת המשפטית שבין הצדדים"
עידן יוסף
לא ייפגע דירוג האשראי של אנשים שנקלעו לקשיים כלכליים, ומצאו עצמם עם שיקים חוזרים או תשלומים שלא כובדו    מרגי ואזולאי: "מעמדן של משפחות רבות מול הבנקים וחברות האשראי לא ייפגע והן תוכלנה להמשיך ולהתקיים בכבוד"
עידן יוסף
המשטרה אומרת כי גלית צרפתי מכוכב מיכאל חטפה ככל הנראה את בנה הקטן    סיבת החטיפה - הוראת בית המשפט להעביר את הילד לחזקת אביו    המשטרה: לא נחסוך מאמצים לאתור הילד, הציבור מתבקש לסייע    תמונת הילד לא פורסמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il