X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לא גילה ב-2005 שינוי מהותי במכרז

מש' התחבורה יפצה אחרי 16 שנים

ישלם 4.4 מיליון שקל למועצה הלאומית למניעת תאונות, המצויה כיום בפירוק, בשל שינוי תנאי הקורסים לנהגים שהיא נבחרה להפעיל - שינוי שפגע בהכנסותיה
▪  ▪  ▪
תבעה 30 מיליון שקל [צילום: יד בן-צבי]

משרד התחבורה ישלם 4.4 מיליון שקל למועצה הלאומית למניעת תאונות הנמצאת בפירוק - קובעת סופית (יום ב', 8.2.21) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. היא דחתה את הערעורים ההדדיים על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת עירית כהן), שניתן בשנת 2017 בתביעה משנת 2010 בעקבות מכרז משנת 2005.
המועצה הייתה אחד משלושת הזוכים במכרז לקורסים לנהגים (קורסי רענון עיתיים וקורסים לנהיגה נכונה לעברייני תנועה). לאחר ההודעה על הזוכים אך לפני חתימת החוזים, שינה המשרד את התקנות כך שמספר הנהגים בקורסי הרענון ירד משמעותית. המועצה תבעה פיצוי של 30 מיליון שקל על שינוי זה, וכן על הרשות שניתנה לצה"ל לקיים קורסים משלו - מה שלטענתה גרם לירידה ניכרת בהכנסותיה מן הקורסים שניהלה. כהן חייבה את המשרד לשלם למועצה 4 מיליון שקל והוצאות בסך 350,000 שקל.
חיות אימצה את קביעתה של כהן, לפיה המשרד לא הפר את תנאי המכרז במהלך ההתקשרות עם המועצה. לעומת זאת, התנהגותו בנוגע לשינוי התקנות הייתה נגועה בחוסר תום לב, שכן הוא לא מסר למועצה מבעוד מועד על השינוי המתוכנן - גילוי בו היה מחויב מכוח דיני החוזים: "השינוי בתקנות התעבורה השפיע באופן משמעותי על הכנסותיה ועל פעילותה של המועצה בכל הנוגע לקורסי הריענון בשנים 2009-2008. משכך, מוטלת הייתה על המשרד החובה לגלות למועצה על אודות השינוי הצפוי בתקנות, ובשים לב לכך שהמשרד היה מודע לשינוי הצפוי לכל הפחות מאז חודש אוגוסט 2005, דהיינו למעלה מחודשיים לאחר מתן ההודעה על הזכייה, היה עליו ליידע את המועצה על כך מיד עם הנחת נוסח התיקון על שולחן ועדת הכלכלה".
חיות אומנם שינתה את עילת הפיצוי לעומת זו שפסקה כהן, אך לא את הסכום: "המועצה זכאית לפיצוי המיועד להעמידה במקום שבו הייתה אילולא הפר המשרד את חובת הגילוי. בית המשפט קמא חישב את הפיצוי בהתבסס על אובדן הרווחים של המועצה בשנים 2009-2008, והמשרד מצדו לא הציג חישוב אחר שיש בו כדי לבטא באופן מדויק יותר את הנזק שנגרם למועצה עקב הפרת חובת הגילוי". לבסוף היא מדגישה את חובת תום הלב המוגברת המוטלת על רשות ציבורית, בה לא עמד משרד התחבורה.
המשנה לנשיאה חנן מלצר הסכים עם חיות, בעוד השופט ג'ורג' קרא סבר בדעת מיעוט שיש לקבל את ערעורו של המשרד בנימוק שלא הוכח שנגרם נזק למועצה. את המשרד ייצג עו"ד יואב שחם, ואת המועצה - עוה"ד מרדכי מיכאלי וגיא סגלוביץ.

תאריך:  08/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
החברה תתקין 30 מערכות למניעת היסח הדעת בחברת קווים עם אופציה להתקנה של עד 1,500 מערכות    המערכת משביתה את השימוש בישומונים בטלפונים הניידים
עידן יוסף
בשנה זו נרשמה ירידה גם במספר התאונות הקטלניות והקשות וגם במספר הפצועים קשה    למרות הירידה במספר ההרוגים, חלה עלייה של 11.7% במספר רוכבי האופנוע שנהרגו
איתמר לוין
בית המשפט העליון דחה את עונשו של לורן אנקרי, שהרג בתאונת דרכים באוקטובר 2018 את שמונת בני משפחת עטר    המדינה ביקשה בהסדר טיעון לגזור על אנקרי 13 שנות מאסר ולא ערערה כאשר בית המשפט המחוזי גזר עשר שנים    העונש המירבי על העבירות שביצע אנקרי: 120 שנות מאסר
איתמר לוין
גרוסקופף: "לא כל השערה שמעלה ההגנה בדבר התקיימות נסיבה היפותטית העשויה להפחית מאחריותו של הנאשם צריכה להיבדק על-ידי המשטרה"
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה דורש ממשרד התחבורה להתאים במקביל את האכיפה ושעות העבודה של הנהגים    מנכ"ל מועצת המובילים: הטכוגרף צריך להיות אחרון בשרשרת אחרי הסדרת חניונים ושעות עבודה - אם תאשרו את זה גם עוד 10 שנים לא יטפלו בתשתיות ובשעות העבודה    משרד התחבורה: תיקון התקנה בעניין שעות העבודה מורכב ויש לו השלכות כלכליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il