X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נכדותיו של הזאולוג פרופק אהרון שולוב טוענות שהן מקופחות בידי בעל השליטה בחברה, אביב מרכס - האומר שהוא הציל אותה והן כפויות טובה
▪  ▪  ▪
תרופה אנטי-ויראלית [צילום: רוברט בוקאטי, AP]
שולוב. מייסד גן החיות התנכ"י [צילום: תמר הירדני]

סכסוך בעלים בחברת SIS שילוב חדשנות מדעית, העוסקת בפיתוח תרופה אנטי-ויראלית המבוססת על ארס בעלי חיים. נכדותיו של אחד ממייסדי החברה טוענות שהן מקופחות בידי בעל השליטה, האומר בתגובה שהן כפויות טובה. טענות הצדדים הוגשו בשבועיים האחרונים לבית המשפט המחוזי מרכז.
את התביעה הגישו אוריה שולוב, לי-היא שולוב והילית שולוב, המחזיקות ב-9% ממניות החברה. השלוש הן נכדותיו של הזיאולוג פרופ' אהרון שולוב, אשר הקים את גן החיות התנ"כי בירושלים ולדבריהן הגה את הרעיון לפתח משכך כאבים המבוסס על ארס נחשים. שולוב הקים את החברה בספטמבר 1985 עם בעל השליטה, אביב מרכס, המחזיק ב-80% ממניותיה.
לטענת התובעות, מרכס הודיע להן באוקטובר 2019 על כוונתו לבצע חלוקה מחדש של מניות החברה ולהקצות, מניות כך שלאחר ההקצאה הוא יחזיק 94% ואילו להן יישארו 6% בלבד. מרכס טען, כי מאז פטירתו של שולוב בשנת 1997 הוא השקיע בחברה 58 מיליון שקל, וכי שיעור האחזקות הנוכחי אינו מביא בחשבון עובדה זו. בחודש שעבר, הן אומרות, אף הודיע מרכס על כוונתו לדלל אותן ל-3% בלבד.
לטענתן, דילול אחזקותיהן עומד בסתירה להסכם שנחתם באוגוסט 2000 ואשר הוראותיו עוגנו בתקנון החברה. עוד הן טוענות, כי מדובר בדילול בערך בלתי ריאלי, למרכס אין זכות דילול ומתווה הדילול חסר בסיס עובדתי ומשפטי, שכן הוא עומד בניגוד בסתירה למערכת ההסכמית בין הצדדים ולהתנהגותם, ומהווה קיפוח שלהן בניגוד לדין. לדבריהן, בהסכם נקבע, כי פירעון הלוואת בעלים ייעשה רק בהתקיים התנאים המפורטים בו; אלא שמרכס כלל אינו זכאי לפרוע את הלוואת הבעלים, ובוודאי שלא בדרך של הגדלת אחזקותיו.
לטענת התובעות, לנוכח הטענה לפיה השקעותיו (המוכחשות) של מרכס בחברה מסתכמות בעשרות מיליוני שקלים, אך הן לא נרשמו בספרי החברה ואינן משתקפות בדוחותיה הכספיים, יש למנות חוקר לבדיקת ענייניה של החברה. עוד נטען, כי חוות הדעת של משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג - עליו מתבסס מרכס - חשפה אי-סדרים בניהול החברה, כגון העדר אישור של האסיפה הכללית לתנאי העסקתו של מרכס, וגם עובדה זו מחייבת מינוי חוקר.
בתגובה לבקשה למתן צו מניעה זמני אומר מרכס, כי מהלך הדילול נהנה מתמיכת רוב בעלי מניות המיעוט בחברה המחזיקים ב-11% ממניותיה והצפויים להידלל. לדבריו, אלמלא היה משקיע עשרות מיליוני שקלים, זמן ומאמץ בקידום ענייני החברה, היא הייתה קורסת זה מכבר ואיתה היו יורדות לטמיון מניותיהן של התובעות. על כן, טענותיהן הן כפיות טובה. מרכס גם מזהיר, שמתן צו מניעה יקפיא את פעילות החברה ועלול למוטט אותה. החברה עצמה אומרת כי מדובר בסכסוך בין בעליה שהיא אינה צד בו, אם כי היא מזהירה שתוצאותיו עלולות להיות הרות גורל לגבי עתירה.
את האחיות שולוב מייצגים עוה"ד שוקי חורש, גלעד כ"ץ, ובת-חן אברוצקי; את מרכס מייצג עו"ד יעקב אנוך; ואת החברה - עו"ד יצחק רייזינגר.

תאריך:  09/02/2021   |   עודכן:  09/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ההסתדרות הגיעה ביולי שעבר להסכם עם ההנהלה, לפיו יפוטרו 71 טייסים בדרגת קצין ראשון ושכרם של 530 הטייסים יקוצץ ב-29%    ההסכם נחתם לאחר שוועד הטייסים התנהל בצורה לעומתית והשבית את טיסותיה הבודדות של החברה בגל הקורונה הראשון    בית הדין הארצי: תפקידה של ההסתדרות הוא להתערב כאשר ועד העובדים אינו משתף עימה פעולה    ההנהלה הנוכחית חששה שביטול ההסכם יפגע בצורה קשה עם הבנקים המממנים את החברה
עידן יוסף
אומרים כי נאמר לו שסגירת מוסדות החינוך תהיה לימים ספורים, אך בפועל נמשכת יותר מחודש    אומר כי על כל הציבור להתחסן, ובפרט המורים, כדי לאפשר את פתיחת כל מערכת החינוך, גם הכללי, כדי שילדים לא יתבטלו
איציק וולף
ראש הממשלה הגיב על דברי מזכיר המדינה האמריקני שהצהיר כי ממשל ביידן עשוי לשקול מחדש את מעמדה של ישראל ברמת הגולן אם המצב בסוריה ישתנה    "רמת הגולן הייתה ותישאר חלק ממדינת ישראל"
איציק וולף
הסניף החדש מתפרס על פני 7,600 מ"ר בנוסף ל-18,500 מ"ר לצורכי חניה    הסופר יכיל 23 עמדות קופה
איציק וולף
אביעד משה, החשוד בניסיון לרצוח את אשתו שירה איסקוב, נתן לה גט בבית הדין הרבני האזורי בחיפה    בית הדין דחה את דרישותיו להאריך את משך ההליך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il