X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרשת הבנק המחתרתי בבורסת היהלומים

יהלומן ישלם מס במיליונים

אליאס שירי ישלם מס על 3.4 מיליון שקל שקיבל במזומן כנגד חשבוניות פיקטיביות, והחברה שבבעלותו תשלם מס על 3.1 מיליון שקל שנגרעו מהוצאותיה בשל קבלת חשבוניות כוזבות
▪  ▪  ▪
ה"בנק" פעל שלוש שנים

היהלומן אליאס שירי ישלם מס במיליוני שקלים על פעילותו במסגרת הבנק המחתרתי בבורסת היהלומים בשנים 2011-2009. כך קובעת (יום ג', 9.2.21) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירדנה סרוסי, אשר דחתה את רוב ערעוריהם של שירי וחברת א.שירי יהלומים שבבעלותו על השומות שהוציא להם פקיד שומה גוש-דן. שירי נדון לשישה חודשי עבודות שירות על חלקו בפרשה.
הבנק המחתרתי הופעל בידי מנחם מגן, דורון אלעד ומאיר אוחנה, וסיפק ליהלומנים כספים במזומן כנגד חשבוניות פיקטיביות ואישורי עסקות כוזבים, תמורת הפרשי עמלה בסך 0.25%. המשטרה תפסה ברשותו של מגן קלסר אדום ובו תיעוד של פעילותו עם 1,600 יהלומנים במשך מספר חודשים בשנת 2011, כולל שירי. במקביל להליך הפלילי, פסל פקיד השומה את החשבוניות שהציג שירי - רובן מרישומיו שלו ומיעוטן מן הקלסר האדום - בסך 5.2 מיליון שקל. עוד קבע, כי 3.4 מיליון שקל מהווים דיבידנד שקיבל שירי מן החברה והמחייב אותו אישית במס.
סרוסי קובעת תחילה, כי החשבוניות שנתפסו בקלסר האדום היו כוזבות ואינן משקפות עסקות עם יהלומנים אחרים, כפי שטען שירי; לגרסתו, רק השמות שהופיעו בהן היו כוזבים. מאחר ששירי הודה שמטרת החשבוניות הייתה להפחית את חבות המס שלו, לא ניתן לקבל כעת את טענותיו לגביהן. לא ברור מה היה המנגנון שנועד להשיג מטרה זו, אך אין צורך בכך כדי לפסול אותן.
לאחר מכן מקבלת סרוסי את עמדת פקיד השומה לגבי החשבוניות שהופיעו ברישומיו של שירי עצמו, ולצידן האות מ'; לטענת המדינה הכוונה למנחם מגן, ולטענת שירי - לתשלום מזומן. שירי לא הצליח להוכיח שעמדו מאחוריהן עסקות אמיתיות, ולכן גם הן נועדו להפחית שלא כדין את חבותו במס. "נישום לא יכול להישמע בטענה, כי פקיד השומה לא יכול לערוך ביקורת בעסקו, משום שבעסק שלו מתבצעות עסקות באופן שאינו מאפשר להוכיח אותן. כל נישום חייב לנהל את ספריו באופן שיאפשר נתיב ביקורת אפקטיבי של פקיד השומה", מציינת סרוסי. היא גם דחתה את הערעור לגבי חיובו האישי של שירי במס על דיבידנד שמשך מן החברה, בשל המזומנים שקיבל במסגרת פעילות הבנק המחתרתי. הסכומים שהתקבלו במסגרת הרישומים הכוזבים לא נכנסו לחשבונה של חברת שירי אלא נותרו בידי בעליה, ולכן הוא עצמו חייב במס עליהם.
לעומת זאת, קיבלה סרוסי את הערעור לגבי חשבוניות בסך 2.1 מיליון שקל שהוסיף פקיד השומה להכנסותיו של שירי. מדובר בחשבוניות פיקטיביות שהפיץ שירי באמצעות הבנק המחתרתי, ואשר לא שיקפו עסקות אמיתיות. פקיד השומה אינו יכול גם לטעון שהן היו פיקטיביות וגם לחייב את שירי לשלם מס כאילו הן משקפות הכנסה אמיתית, מסבירה סרוסי. לפיכך, הופחת סכום זה מהכנסותיה של חברת שירי לצורכי מס והועמד על 3.1 מיליון שקל.
בשולי פסק הדין מציינת סרוסי, כי היא פוסקת הוצאות של 25,000 שקל בלבד לטובת המדינה, שכן הפרקליטות הגישה את סיכומיה באיחור של חודשיים וביקשה פעמיים ארכות ביום האחרון שנקבע להגשתם, "דבר שהיה בו כדי לשבש את סדרי עבודתו של בית המשפט". במקביל היא מותחת ביקורת על אופן ניהול התיק בידי שירי, אשר התעקש להזמין עדים רבים שלא הוסיפו דבר. את שירי ייצגו עוה"ד עידו קוסובר ורחלי גזית, ואת פקיד השומה - עו"ד יעל הרשמן.

תאריך:  10/02/2021   |   עודכן:  10/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המפלגה בראשות סמוטריץ' עמדה על כך שנתניהו יתחייב לממשלת ימין שתשמור על ארץ ישראל, תחזק את הזהות היהודית ותגביר משילות
מירב ארד
שר הבריאות השתתף בוועידת ישראל 2030 של בשבע וערוץ 7: "המוטציות מסתובבות ואנחנו במגננה. בשבועות הקרובים נתב"ג יישאר סגור"    קיש: לראשונה פחות 1,000 חולים קשים    שיעור בדיקות הקורונה החיוביות - 7.8%    עד כה בוצעו 5.8 מיליון חיסונים בישראל    הגנים וכיתות א' עד ד' ייפתחו מחר - אך רק במספר מצומצם של ערים ושכונות
עידן יוסף
מתחדשת חלקית תנועת הרכבות מדרום לתל אביב    בשל עבודות חשמול הקו לאשקלון, הקו לנגב המערבי ייפתח כמתוכנן, אך ללא תחנות בת ים יוספטל, חולון וולפסון וצומת חולון שיישארו סגורות
עידן יוסף
הלימודים בגנים ובבתי הספר בישובים ירוקים וצהובים ובחלק מהישובים הכתומים    שכבות הגיל שילמדו: גנים וכיתות א'-ד'
עידן יוסף
נעצר אורן כחולי שהציג עצמו כרופא ובמרפאה שהפעיל הזריק ללקוחות חומרים שעלולים לגרום אף לשיתוק עצבי ולפגיעה מסכנת חיים ביכולת הבליעה והנשימה    בפשיטה התברר כי החשוד גם הפר בידוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il