X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המתווה שגובש ע"י משרדי התפוצות והנושאים אסטרטגיים בשיתוף משרד החוץ, כולל מדיניות אכיפה ושקיפות מצד הרשתות, הסרת פרופילים של מורשעים באנטישמיות, הגבלת מסחר בספרות אנטישמית, איתור והסרת חשבונות אנטישמיים מזויפים, והגברת השקיפות מטעם הרשתות על פעולות אלו
▪  ▪  ▪
אנטישמיות גואה

בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות הוצג (יום ד', 10.2.21) לראשונה, מתווה ממשלתי למאבק הישראלי הממוסד בתופעה זו.
התרגשות רבה שררה בחדר הוועדה, כאשר הגיע יו"ר הוועדה דוד ביטן, שנעדר ממושכות לאחר שחלה קשה בקורונה - והחלים. ביטן סקר את הדיונים הרבים שקיימה הוועדה בנושא האנטישמיות ברשת בכנסת היוצאת, והדגיש כי "הפיקוח בנושא חייב להמשך ולא לרדת מסדר היום בוועדה זו גם בכנסת הבאה. גורמים רבים בישראל נאבקים באנטישמיות, ולפיכך הייתה חשיבות רבה לכנס את כל הגורמים לצוות בינמשרדי משותף, ולא להמשיך את המצב שכל גורם, יפעל ויטפל בלי תיאום ושיתוף פעולה עם אחרים".
לדברי ממלאת-מקום יו"ר הוועדה, מיכל קוטלר-וונש, הרשתות החברתיות נרתמו למאבק בהכחשת השואה ועשו רבות למען הנושא, אך "יש עדיין עשיה מרובה אך הכיוון נכון - ויש להמשיך בו. שיתוף הפעולה בין הרשתות למשרדי הממשלה הנו הכרחי ביותר להעלאת המודעות לאחריות של הפלטפורמות הדיגיטליות".
לדברי השר לנושאים אסטרטגיים, מיכאל ביטון, שתיאר את שיתוף הפעולה בין משרדו למשרדי החוץ והתפוצות וארגונים חוץ-ממשלתיים. "העם היהודי קיים אלפי שנים, ובכולן נאלץ להתמודד עם שנאה ודעות כנגדו - שהפכו למעשים, שאין איומים מהם. המתווה שהוצג מציע מעקב, אכיפה ושיטת עבודה מול הרשתות, תוך מהירות-תגובה וקביעת עונשים למפר את הכללים.
שרת התפוצות עומר ינקלביץ', שיבחה את יו"ר הוועדה ביטן על המעקב הרצוף בנושא, שהביא לפרסום הדוח, ופירטה כיצד השוואות בין ישראל לנאצים, האשמת ישראל בהפצת נגיף הקורונה והכחשת השואה - הופצו ברשת, זכו למיליוני חשיפות ולייקים, ולא נחסמו. היא סיפרה על פעילות משרדה בניטור תופעות כאלו ברשת - והגשת תלונות להנהלת הרשתות.
יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות, הוסיף כי מדובר בדוח חשוב מאין-כמותו, כי זהו אתגר המרכזי של הדור, וההפצה של דעות מסוכנות כל-כך הן בעיקר ברשת - וממילא המאבק וההתמודדות איתן היא בזירה זאת.
יעקב דלל, ראש תחום מחקר אקדמי במשרד לנושאים אסטרטגיים, הדגיש כי המתווה קורא לקביעת מדיניות ברורה של אכיפה ושקיפות מצד הרשתות. אלו נדרשות לאמץ הגדרה של אנטישמיות, כפי שהוגדרה ע"י רוב המדינות והאוניברסיטאות בעולם, להסיר פרופילים ציבוריים של מי שהורשע באנטישמיות או בהכחשת-שואה, הגבלת מסחר בספרות אנטישמית, אכיפה נמרצת לאיתור והסרת חשבונות אנטישמיים מזויפים, והגברת השקיפות מטעם הרשתות על פעולות אלו.
יוגב קרסנטי, מנהל תחום המאבק באנטישמיות במשרד התפוצות, סיפר על כ-2.5 מיליוני פוסטים אנטישמיים בשנה החולפת, ולמרות שחלק מהם הורדו ע"י הרשתות, אך חלק ניכר מהם עדיין פעילים ומופיעים. ממשלת ישראל נדרשת להקים מערך ניטור קבוע על האנטישמיות ברשת והגברת החקיקה בנושא בארץ ובעולם.
יפעת ברק-צ'ייני מנהלת התחום הבינלאומי בקונגרס היהודי העולמי, שיבחה כי מתווה-הפעולה המוצע מקיף וכולל, וסיפרה על שירות חדש של הנגשת תחום השואה בארצות רבות - כדי להיאבק בהכחשתה.
לדברי ליז קנטר, ראש מדיניות ממשל בטיקטוק ישראל, ״לטיקטוק יש אפס סובלנות כלפי תוכן שנאה מכל סוג שהוא, ונעשה הכל על-מנת למגר אותו. אנו שמחים על הדיאלוג הפורה והמתמשך עם יו"ר וחברי ועדת העלייה הקליטה והתפוצות, לקידום תוכנית למניעת שיח שנאה ברשת",ואילו ג'ורדנה קטלר, מנהלת מדיניות בפייסבוק, הודתה לפעילות הוועדה בנושא לכנס את כל הגורמים יחדיו סיפרה על איתור "אנשים מסוכנים", בפעילותם ברשת ומחוצה-לה, וכן פעילות להגברת תודעת השואה. לדברי רונן קסטלו, מנהלת המדיניות בטוויטר, מדיניותם היא למנוע הכחשת שואה, עידוד אלימות, גזענות או אנטישמיות, ואילו נעה אלפנט-לפלר, מנהלת המדיניות בגוגל, סיפרה על שיתוף-פעולה עם ארגונים אזרחיים בנושא.
יוסף חדאד, ערבי-ישראלי הפעיל בהסברה ישראלית בעולם, קרא לחסימתו המיידית בטוויטר של נשיא אירן חמינאי, המפיץ הכחשת שואה וקורא בתמידות להשמדת ישראל.
מנכ"ל משרד התפוצות, דביר כהנא ציין כי "כל החברות לוקחות את הנושא ברצינות רבה. יש התקדמות בתהליך ובתחום אך עדיין לא מספיק. על-מנת להגיע לאיזון וריפוי הרשת, צריך לייצר שותפויות רבות ולרגם את הדוח לעשיה משמעותית על-ידי בנית קואליציות", ואילו מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים, ד"ר שי הר-צבי, ציין כי "השיח התחיל ויש עוד עבודה רבה לבצע. קיימת חשיבות רבה לשיתוף פעולה בינמשרדי בתחום שחייבים להמשיך וללוות את הנושא".
תאריך:  11/02/2021   |   עודכן:  11/02/2021
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn אוסאמה סעדי / Osama Saadi אופיר אקוניס / Ofir Akunis אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai איילת שקד / Ayelet Shaked אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg אלון שוסטר / Schuster Alon אלי כהן / Eli Cohen אמיר אוחנה / Amir Ohana אסף זמיר / Asaf Zamir אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan דוד אמסלם / David Amsalem דוד  ביטן / David Bitan ווליד טאהא / Waleed Taha ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חיים כץ / Haim Katz טור פז משה יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב גלנט / Yoav Galant יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואב קיש / Yoav Kish יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano יזהר שי / izhar  shay יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz מאי גולן / May  Golan מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משולם נהרי / Meshulam Nahari מתן כהנא / Matan  Kahana ניסים ואטורי נפתלי בנט / Naftali  Bennett סעיד  אלחרומי / Said Elharumi עודד פורר / Oded Forer עודה איימן / Ayman  Odeh עומר ינקלביץ' עופר כסיף / Ofer  Cassif עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely קארין אלהרר / Karin  Elharar רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande רם בן ברק / Ram  Ben Barak רפי פרץ / Rafi  Peretz שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מתווה ממשלתי חדש למאבק נגד אנטישמיות ברשת
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
זה יכלול את היועצים של ר״מ?
אני רק שאלה  |  17/02/21 20:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 23
עידן יוסף
הכנסת אישרה סופית הקלה על המעבר של לקוחות בין בנק לבנק והוספת מנגנון שיאפשר הטלת עיצומים כספיים על מפרי החוק    תיקונים לחוק שיקים ללא כיסוי, שמסדיר את ההוראות להגבלת חשבון שחזרו בו שיקים
מירב ארד
מנכ"ל ישראייר: "הגיע הזמן שהתעשיה שלנו תקבל מענקים"    מרגי: התנהלות האוצר והבנקים במשבר מול אל-על - שערורייתית    דרש ממשרד התחבורה בסיוע האוצר להציג תוכניות להגנה על חברות התעופה מפני קריסה
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שמחזירות את הפעלת התח"צ למתכונת של 75% תפוסה, אך משרד התחבורה הנחה את המפעילים להגדיל את התפוסה כבר אתמול    ועדת העבודה: תגבור גם באוטובוסים לא מונגשים; האוטובוסים המונגשים ימשיכו בתדירות הקיימת
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לעסקים קטנים: להגדיר חנויות קטנות של צעצועים ביגוד וספרים כחיוניות    המשטרה: הסתייגנו ממבחן 'עיקר העיסוק' כי סברנו שאין ידע ויכולת לקבוע זאת על המקום    משרד המשפטים: אם הממשלה לא תחליט - נקבע עם משרד הבריאות תיקון לפי החלטת בג"ץ
ענת כנפו
נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם יש עתיד-תל"ם בישיבה המאה-עשרים-ושמונה של הכנסת העשרים-ושלוש [כ"א בשבט התשפ"א, 03.02.2021]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il