X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפקד מחוז חוף הנכנס ניצב יורם סופר הודיע ביומו הראשון בתפקיד כי השוטר ישוב לעבודתו וישמש כקצין מבצעים משפחת טקה: "המשטרה מתירה דמם של יוצאי אתיופיה"
▪  ▪  ▪
[צילום: מאיר וקנין/פלאש 90]

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, שנכנס השבוע לתפקידו, הורה (יום ה', 11.2.21) להחזיר לפעילות את הקצין שמואשם בגרימת מותו ברשלנות של הנער סלומון טקה לפני כשנה וחצי, ובישר לו על החלטתו.
למשפחת טקה לא נמסרה ההחלטה, והיא הגיעה אליה באמצעות עורך דינם. המשפחה מסרה: "השוטר שלקח את החיים של סלמון טקה ביוני 2019 זוכה לחזור לתפקיד במשטרת ישראל בזמן שהוא עומד במשפט פלילי. לא יכול להיות שמשטרת ישראל תתיר את דמם של יוצאי אתיופיה ותחלק למואשמים מתנות בזמן שהם צריכים להיות מאחורי סורג ובריח. אנחנו בהלם. רק לפני כמה ימים התנהל דיון בעניינו של הקצין בבית המשפט, שם ראינו אותו על ספסל הנאשמים. בחיים לא חשבנו שהוא יחזור לתפקידו. סגן השר גדי יברקן והשר ואמיר אוחנה חתומים על השערורייה הזאת ועל היריקה בפרצוף של קהילה שלמה. לאור ההחלטה הבזויה של משטרת ישראל ושל המשרד לביטחון פנים המחאה תתחדש - דם אחינו אינו הפקר - לא נשתוק!".
איינאו פרדה סנבטו מרשימת הציונות הדתית לכנסת הגיב: ״משטרת ישראל ממשיכה לערער את היחסים עם הקהילה. במקום לעשות חשבון נפש ולנסות לשקם את האמון שאבד היא מעדיפה להחזיר את השוטר שירה בסלומון טקה לעבודה סדירה. הטענות על שיטור יתר עוקף חוק שהפכו את בני הקהילה לשק החבטות של השוטרים מקבלים הערב ביסוס". הוא קרא למפכ"ל ולשר לבט"פ לעצור את המהלך, ואמר ש"החזרתו לעבודה היא יריקה בפרצופה של הקהילה שלמה שמרגישה פגועה וכאובה ומסר לשוטרים שניתן להמשיך בפעולות אלימות כנגדנו״.
האירוע התרחש ב-30 ביוני 2019 בסמוך לפארק עירוני בחיפה ועורר מהומות רחוב. בכתב האישום נאמר כי קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של טקה ז"ל. לפי עובדות כתב האישום, רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד. טקה נהרג מקליע שניתז עליו מהאספלט. בהחלטה נלקחה בחשבון העובדה שהקצין היה במקום עם בני משפחתו, הותקף באבנים על-ידי טקה ונערים אחרים ואף נפצע באירוע - בטרם השתמש באקדחו. עם זאת, במכלול הנסיבות נמצא כי יש מקום להעמידו לדין, שכן פקודות המשטרה ונהלי המשטרה אינם מתירים ירי לעבר הקרקע, בנסיבות ובאופן בהם פעל הקצין.

תאריך:  11/02/2021   |   עודכן:  11/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת סלומון טקה: הקצין שירה חוזר לשירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יצוא ההיי-טק מהווה 37% מכלל היצוא התעשייתי בישראל, למעט יהלומים. נתוני היצוא לפי ענף מצביעים על ירידה של 40.5% בחישוב שנתי (ירידה של 4.3% בממוצע לחודש) ביצוא ענף ייצור לוחות ורכיבים אלקטרוניים    לעומת זאת, יצוא ענף ייצור תרופות עלה ב-56.1% (עלייה של 3.8% בממוצע לחודש)
איציק וולף
שר הביטחון דורש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להביא להכרעת מליאת הממשלה את דרישתו לחשיפת הפרוטוקולים של דיוני הממשלה בנושא הקורונה    "העובדה שהציבור נחשף למידע חלקי ומגמתי המודלף מישיבות הממשלה, משפיעה על אמונו באופן עבודת הממשלה"
איתמר לוין
בית המשפט דחה את ערעורו של גיא אביקזר על החלטת האוצר וקבע: ההחלטה נובעת ממעשיו של אביקזר עצמו, ולא מכך שבין בני משפחתו מצויים עבריינים ויעדים משטרתיים
איתמר לוין
בית הדין לעבודה: יקי מילר גנב לפחות 320,000 שקל בשנת 2015; קרוב לוודאי שהסכום גבוה יותר, אך תחכומו של מילר אינו מאפשר לקבוע זאת בוודאות
איתמר לוין
עמותת שוועת עניים, שזכתה לתמיכתו של הרב עובדיה יוסף, עמדה בשנת 2013 בפני פירוק - ואז הוקמה עמותת הוועד העולמי למען עניי ישראל, שפעלה מאותה כתובת והעסיקה את אותם עובדים; הרב יוסף העביר אליה את תמיכתו    שתי העמותות נכנסו מאוחר יותר לפירוק, והשופט אביגדור דורות דחה את טענתה של שוועת עניים לפיה הוועד העולמי חייבת לה 35 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il