X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הירידה שנרשמה - נמוכה משמעותית מהצפי של בנק ישראל דוח הלמ"ס: "ההתכווצות של המשק נגרמה מצעדי הממשלה ומשבר הקורונה"
▪  ▪  ▪
חניויות סגורות ברחוב בן יהודה, ת"א [צילום: איתמר לוין]

התוצר המקומי הגולמי של המשק ירד ב-2.4% בלבד בשנת 2020 לעומת שנת 2019, כך לפי נתונים שפרסמה (יום ג', 16.2.21) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה . התכווצות נגרמה ממשבר הקורונה ונקיטת הצעדים של הממשלה לבלימת הנגיף, אך היא נמוכה משמעותית מהצפי של בנק ישראל שהעריך כי התוצר צפוי להתכווץ ב-3.7%.
על-פי הלמ"ס, הירידה בתוצר המקומי הגולמי שנת 2020 משקפת ירידות בהוצאה לצריכה פרטית, בהשקעות בנכסים קבועים ועליות ביצוא הסחורות והשירותים ובהוצאה לצריכה ציבורית.
עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי נרשמה ירידה של 4.1% בתוצר לנפש, ירידה של9.4% בהוצאה לצריכה פרטית וירידה של 11.1% בהוצאה לצריכה פרטית לנפש. עם זאת, היא מדווחת על עלייה של 2.9% בהוצאה לצריכה ציבורית ועלייה של 0.6% ביצוא הסחורות והשירותים, לעומת ירידה של 8.1% ביבוא סחורות ושירותים.
כמו-כן קובעת הלמ"ס כי נרשמה עלייה בתוצר ברבעון הרביעי של שנת 2020 לעומת הרבעון השלישי, וההסבר לכך נובע מההשפעה של הגידול המשמעותי ביבוא מכוניות הנוסעים ברבעון האחרון.

תאריך:  16/02/2021   |   עודכן:  16/02/2021
+כרבע מהעובדים מועסקים יותר מהמותר בחוק
02:12 17/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

47% מהעובדים בישראל מועסקים במשלח יד שמאפשר עבודה מהבית, מקום שני מבין מדינות ה-OECD וגבוה משמעותית מממוצע ה-OECD (38%)  ▪  כ-38% מהעובדים זקוקים לגמישות רבה יותר בשעות העבודה

[צילום: פלאש 90]
+אין צורך בחקיקה חדשה כדי לחייב להתחסן
01:20 17/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פקודת בריאות העם מאפשרת כפיית התחסנות והגבלת לא-מחוסנים, כפוף לכך שיהיו לתכלית ראויה ומידתיים  ▪  הבחנה בין המחוסנים ללא מחוסנים אינה מהווה אפליה כי אם שוני רלוונטי וחיוני  ▪  פתיחת המשק למחוסנים אינה מרעה את מצב הלא-מחוסנים בהשוואה למצב הנוכחי, אלא מיטיבה את מצב המחוסנים

[צילום: סבסטיאן שיינר/AP]
+בקרוב: כרטיסי מזון לזכאים שנפגעו כלכלית
00:56 17/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התקציב, שנאמד בכ-700 מיליון ש"ח, יוענק ל-200 אלף משפחות מוחלשות, בהן למעלה ממיליון זכאים, בהתאם לאמות המידה שנקבעו  ▪  את החלוקה יבצעו עמותות פתחון לב ואשל ירושלים

[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
+7.5% מהבדיקות חיוביות; 962 חולים קשה
23:26 16/02/21  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: 5,157 מאומתים חדשים ביממה האחרונה. מתוך כ-71 אלף בדיקות - 7.5% מהבדיקות חיוביות. מספר החולים קשה ירד ל-962, מהם 297 מונשמים. מספר המתים היומי עלה ב-14 ל-5,441. מספר המתחסנים במנה הראשונה הוא כ-4 מיליון, ובשנייה 2.69 מיליון.

+התקהלות עשרה תותר משישי בבוקר
22:56 16/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מגבלת ההתקהלות בשטח פתוח תעלה ל-20  ▪  במחאה על התנהלות הממשלה: יו"ר ועדת החוקה סירב לאשר את הארכת הגבלות הפעילות הקיימות: "סעיף הדחיפות נועד למצבים חריגים ולא לסחבת בהחלטות"

תפילה בקרב רשב"י במירון. ייסגר בסוף השבוע [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+"אין סכנה בחיסון, אין אמת במידע הכוזב המפחיד"
12:22 16/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כ-130 מנהלי מחלקות פנימיות ורופאי בריאות הציבור בישראל התאגדו בקריאה לציבור להתחסן  ▪  "לאחר כ-100 מיליון מחוסנים בעולם, לא זוהתה אף לא אחת מתופעות הלוואי המבעיתות, שמתוארות על-ידי מפיצי המידע הכוזב"

שקיפות מקובלת, יעילות גבוהה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
כ-130 מנהלי מחלקות פנימיות ורופאי בריאות הציבור בישראל התאגדו בקריאה לציבור להתחסן    "לאחר כ-100 מיליון מחוסנים בעולם, לא זוהתה אף לא אחת מתופעות הלוואי המבעיתות, שמתוארות על-ידי מפיצי המידע הכוזב"
מירב ארד
משרד הבריאות: אתמול בוצעו 156 אלף חיסונים במדינת ישראל    שר הבריאות: "כשנתקדם בעוד מיליון מתחסנים, נוכל לדבר על סגר אחרון ועל פתיחה יותר משמעותית"    ציין כי היה רוצה להמשיך בתפקיד: "אי אפשר לטפל במערכת הבריאות רק בשעת משבר"
עידן יוסף
ההנחיות כוללות את קריאת התורה בשבתות, את סעודות החג ועוד    נשים פטורות מקריאת פרשת זכור    השנה יש למעט במשלוחי מנות, אך להרבות במתנות לאביונים בהעברה בנקאית
עידן יוסף
קוצר נשימה במאמץ, עייפות ותשישות וקושי לשוב לפעילות הרגילה הם חלק מתסמיני הפוסט קורונה שחווים מי שנפגעו מן המחלה    המרכז לרפואת ספורט של המרכז הרפואי שערי צדק פיתח עבורם תוכנית חדשה
איציק וולף
עד היום הועברו לרשות הפלשתינית 2,000 מנות חיסון מתוך 5,000 שאושרו על ידי הדרג המדיני    בין מרס ליולי יועברו לרשות הפלשתינית כ-405 אלף חיסוני אסטרה זניקה    נציג המל"ל לא ידע להשיב לשאלה מהו הפורום שבו התקבלה ההחלטה להעברת החיסונים וכיצד באה לידי ביטוי השאלה ההומנטירית של גורל גופות החיילים הישראלים ברצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il