X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משעות הבוקר נפלטו לחופי ישראל גושי זפת מקור הזיהום עדיין לא ידוע וההערכה כרגע היא שמדובר בפליטה של שמנים או נפט מכלי שייט שעבר מול חופי ישראל המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות המקומיות להיערך לניקוי משמעותי של החופים מייד לאחר שתסתיים סערת הגשמים
▪  ▪  ▪
גושי זפת בחופי חדרה [צילום: מפקחי היחידה הימית, המשרד להגנת הסביבה]

משעות הבוקר היום (ד'), נפלטו כמויות משמעותיות של גושי זפת מהים לאורך רצועת החוף - מחופי המועצה האזורית מטה אשר שבצפון ועד לחופי בת ים וראשון לציון שבדרום. נכון לרגע זה, מקור הזיהום אינו ידוע.
המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות המקומיות החופיות להפעיל את תוכניות החירום המקומיות ולהיערך לניקוי משמעותי החל ממחר, ככל שהסערה תשכך. בגלל מזג האוויר הסוער לא ניתן לבצע פעולות ניקוי כלל, ופעולות הסיור והפיקוח שבוצעו היום על-ידי כלל הגופים היו מוגבלות.
מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה נמצאים בשטח, וממשיכים לעקוב אחר היקף נחיתות הזפת. כמו-כן, הם מקיימים קשר ישיר עם הרשויות המקומיות, עם המפעלים לאורך החופים ועם רשות הטבע והגנים. נחיתות של זפת תועדו בחופי 14 רשויות מקומיות בישראל: המועצה אזורית מטה אשר, עכו, חיפה, טירת הכרמל, חוף הכרמל, ג'יסר א-זרקה, חדרה, עמק חפר, חוף השרון, נתניה, הרצליה, תל אביב, בת ים וראשון לציון.
על-פי סוג הזפת ומרקמה, ההערכה כרגע היא כי מדובר בפליטה של שמנים או נפט מכלי שייט שעבר מול חופי ישראל. אנשי היחידה הימית נמצאים בקשר עם המרכז במלטה REMPEC (מרכז אזורי לתגובה לזיהומי ים וחופים במזרח התיכון) ועם הסוכנות האירופית EMSA, בניסיון לבדוק מקורות אפשריים לאירוע מסוג זה.
תוכנית החירום הלאומית לטיפול בתקרית זיהום ים בשמן (תלמ"ת) אשר אושרה בממשלה ומתוקפה פועל המשרד להגנת הסביבה באירועים מסוג זה, הגדירה 3 רמות (TIER) לתגובה לאירועי זיהום ים וחופים.
המשרד להגנת הסביבה הגדיר את האירוע כ"בין-מקומי" כרמה TIER 2B- באירוע כזה, לא ידוע מקור הזיהום ופעולות הניקוי מבוצעות על-ידי בעלי תוכניות החירום המקומיות שנפגעו מהזיהום, בהנחיית היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה.

תאריך:  17/02/2021   |   עודכן:  17/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זפת מזהמת חופים מהצפון ועד ראשל"צ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סולברג: הגבלת הגיל אינה פגיעה בחופש העיסוק ובזכות לשוויון, משום שמדובר בעבודה נדירה ליום אחד ויש מספיק תפקידים אחרים בתשלום שניתן למלא כבר מגיל 18
איתמר לוין
העיתון וסימה קדמון יפצו את התנועה והדובר אודי טנא ב-105,000 שקל על לשון הרע    המחוזי: הדברים לא היו אמת ולא נכתבו בתום לב
עידן יוסף
במכתב נוקב ליו"ר ימינה, כתב: "אתה ואנשיך תוקפים אותי ואת תקווה חדשה מיום הקמתה באופן חסר מעצורים. ללא בושה, אתה מדבר על 'פקידים' ומשקר על 'עריקים'"    "לא הבאת שום 'פרנסה וביטחון לאזרחי ישראל'. אתה עסוק רק בשיווק וביח״צ ובזה אתה מצוין"
איתמר לוין, יצחק דנון
חברת מנוליד-חירות, שהייתה קבלן המשנה של העבודות האלקטרו-מכניות בנמל התעופה, תובעת 96.7 מיליון שקל מרשות שדות התעופה והקבלן הראשי דניה-סיבוס    טוענת: התכנון של רש"ת היה רשלני, תוך שנשמטו ממנו מרכיבים בסיסיים, ובתוכניות הוכנסו שינויים שנה וחצי לאחר מועד הפתיחה המתוכנן
יצחק דנון
חברת הבנייה טוענת שחברת הביטוח מסרבת לפצות אותה על נזקים בשל התפוררות טיח חיצוני בפרויקט "מגדלי בלו" בצפון תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il