X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסגד. ירשו לכלב להיכנס? [צילום: פטרוס ג'יאנקוריס/AP]
שייח מומחה בדיני האיסלאם:
מצווה להכניס כלב נחייה למסגד
חוות דעת מומחה מטעם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שבדק את גישת דין האיסלאם כלפי כלבי נחייה מצאה כי ל"שריעה" השקפה חיובית כלפי כלבי נחייה, ויש לאפשר לעיוורים הנעזרים בהם להיכנס עימם למקומות ציבוריים
כלב נחייה

הכלב נחשב לחיה טמאה באיסלאם ומשמש פעמים רבות אף כקללה מגונה, עד כדי סלידה ורתיעה מן החיה. חוות דעת מומחה שהוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בנתניה קובעת כי לשריעה (דיני האיסלאם) יש השקפה חיובית כלפי כלבי נחייה, וכי עבור האדם העיוור כלב נחייה הוא צורך חיוני ולכן, לפי השריעה, מותר לו להחזיק כלב כזה והחברה צריכה לאפשר לו להיכנס עם כלבו למקומות ציבוריים בהם אף מסגדים.
חוות הדעת, שנכתבה על-ידי השייח הד"ר איהאב שריף, מומחה לשריעה ובעל דוקטורט בפסיקת דיני האיסלאם, הוגשה לבית המשפט מטעם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, במסגרת הליך דיון בתביעה שהגישה הנציבות בשמו של אדם עיוור נגד מסעדה במרכז הארץ, אשר בעליה סירב לאפשר לו להיכנס למקום עם כלב נחייה. לטענת בעל המסעדה, הכלב נחשב לחיה טמאה לפי השריעה, ולכן על-אף חיוניותו לאדם העיור שביקש להיכנס עימו למסעדה, הוא סירב לאפשר זאת, ובכך נמנעה גם כניסתו של האדם העיוור למסעדה.
על-פי חוות הדעת החדשה, לשריעה יש השקפה חיובית כלפי כלבי נחייה, והעיקרון המוביל אותה הוא שהשריעה נקבעה כדי להקל על האנשים בחייהם, ובהתאם מותר לאדם עיוור להחזיק בכלב נחייה מאחר שהכלב מהווה עבורו צורך חיוני. יתרה מזאת, חוות הדעת קובעת כלבי נחייה של אדם עיוור הם צורך שרעי ובעלי תועלת משמעותית, וכמו-כן נקבע כי החברה צריכה לאפשר לאנשים עיוורים המסתייעים בכלבי נחייה להיכנס עימם למקומות ציבוריים ואף יש להכין ולסדר עבורם מקום, בין אם במסעדות, בבתי קפה ואפילו במסגדים.
אברמי טורם, נציב זכויות לאנשים עם מוגבלות: "מדובר בעמדה חשובה ביותר של איש דת מוסלמי אשר מעידה על השינוי החל בקרב כל הדתות בכל הנוגע לאנשים עם מוגבלות בכלל ולכלבי הנחייה בפרט. אנשים עם עיוורון הנעזרים בכלב נחייה נתקלים לצערנו לא אחת באי-הבנה של תפקידו של הכלב ואף בסירוב להכניסם למקומות ציבוריים. בעבר כבר הגשנו מספר תביעות במקרים של הפליה של אנשים עם מוגבלות הנעזרים בכלב נחייה, אך הטענה כי הדת לא מאפשרת הכנסת כלב נחייה למקום ציבורי שבה ועולה. אנו מקווים כי חוות הדעת אשר מצביעה על ההשקפה החיובית של הדין האיסלאמי כלפי כלבי הנחייה תשמש לשינוי משמעותי של מצב זה ותאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתלב באופן מלא בחברה, לא רק בישראל אלא גם במדינות אחרות בעולם".

תאריך:  18/02/2021   |   עודכן:  18/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופטת רבקה פוקס: לא הוכח הקשר הסיבתי בין התנהלותה של הרשות הפלשתינית ב-2003 לבין הפיגוע שביצע הג'יהאד האיסלאמי במסעדה בחיפה, בו נרצחו 21 בני אדם
מירב ארד
132 חוזרים על כל 100 נרשמים    קצב החזרה של בני 35-54 גבוה פי 2.5 מהקצב הממוצע    נשים חוזרות בקצב הגבוה פי 1.8 מגברים    ירידה בשיעור הנרשמים שנותרו ללא מעסיק
מירב ארד
הובסיף: "אפשר לומר כבר עכשיו שמתחסנים ומחלימים יוכלו החל מיום ראשון ללכת לחדרי כושר, לתיאטראות, לבתי מלון, להופעות וגם לבתי כנסת"    על אפשרות לסגר רביעי השיב: "אם נמשיך בממדי התחסנות טובים יהיה מצחיק לדבר על סגר רביעי"
מירב ארד
פנה לבנט וכתב: "אתה לא היריב שלנו. לפיכך, ההתגוששות תיפסק מצידנו, גם אם זה יהיה באופן חד-צדדי"    הליכוד בתגובה: "הפסקת אש עם בנט - הכל כדי לתאם את הממשלה שלהם תחת לפיד"
יצחק דנון
ארבעה עובדי הוראה טוענים, כי קרנות ההשתלמות של חברי הסתדרות המורים מחזיקות ב-3 מיליארד שקל שאין להן צורך בהם, במקום לחלק אותם לעמיתיהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il