X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אופק וחברת אקיוטק נאשמים בעבירות של קבלת דבר במרמה, ניסיון לקבלת דבר במרמה מעשרות אלפי לקוחות ובהיקף של מיליוני שקלים, ובעבירת ערמה ותחבולה בכוונה להתחמק מתשלום מס על הכנסות בסך של 5.8 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪
אופק. מצגי שווא ללקוחות [צילום: מן הטלוויזיה]
עו"ד אופיר לב. "דרישות תשלום מופרכות מיסודן"

כתב אישום הוגש (יום ה', 18.2.21) נגד בן אופק, מנכ"ל חברת איקיוטק, ונגד החברה שבבעלותו בגין עבירות של קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה מעשרות אלפי לקוחות, ועבירה של ערמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס.
על-פי כתב האישום, הציגו אופק וחברת אקיוטק מספר מצגים כוזבים בפני לקוחותיהם. בין המצגים הכוזבים: הראשון - עלות שירות האודישנים לנרשמים בהליך המקוון תחושב לפי מספר המסרונים שישלחו אליו לאחר סיום הליך הרישום; השני - מחיר מסרון הנשלח ללקוח הוא קבוע ולא משתנה, בהתאם למחיר המוצג באתר ביום שבו נרשם הלקוח; השלישי - על-מנת לעבור לסטטוס "לקוח", על "המתעניין בשירות" להשלים את כל תהליך הרישום המקוון, ורק אז ישלחו אליו הודעות אשר יחייבו אותו בתשלום.
"על בסיס מצגי השווא קיבלו הנאשמים והחברות במרמה, נתונים רבים, ובהם מספרי טלפון סלולרי שהוזנו בהליך הרישום המקוון, גם על-ידי מתעניינים אשר לא סיימו את הליך ההרשמה לאתר. באמצעות הנתונים אשר הגיעו לידי הנאשמים, בין היתר, בתהליך הרישום האמור, קיבלו הנאשמים וניסו לקבל במרמה מיליוני שקלים מאלפי לקוחות, מתעניינים בשירות ומתלוננים", נכתב בכתב האישום.
כתב האישום מפרט כי הנאשמים קיבלו במרמה 42,178 שקלים מ-240 לקוחות, וניסו לקבל במרמה 806,461 שקלים מ-483 לקוחות נוספים. עוד נכתב כי המעשים המתוארים בכתב האישום בוצעו באופן מתוחכם כלפי עשרות אלפי מתלוננים, על-ידי הצגת מצגי שווא הן בשלבי הליך הרישום באתרי האינטרנט, והן בשלב חישוב, דרישה וגביית החוב. "במעשים אלה קיבלו הנאשמים וניסו לקבל במרמה מיליוני שקלים מהמהתלוננים".
על-פי סעיף האישום השני בכתב האישום, פעלו אופק ואקיוטק להעלמת מס בסך כולל של 5.8 מיליון שקלים בשנים 2010 ו-2011. בשנת 2010 העלימו, על-פי כתב האישום, 1,803,704 שקלים, ובשנת 2011 העלימו סך של 3,933,652 שקלים.
הניסיון להעלמת המס נעשה בדרך של הסבת הההכנסות על שם שתי חברות אחרות שהיו בבעלותו של אופק, בדיווח שנמסר ביחס לשנים המדוברות. "בפועל הסכומים האמורים לא הועברו לחברות המוסבות, לא הונפקו חשבוניות בגין הכנסות מוסבות אלו, והכל בהיעדר תכלית עסקית לגיטימית ועל-מנת להתחמק ממס. במעשיהם המפורטים לעיל, פעלו הנאשמים בעורמה, מרמה ותחבולה במטרה להתחמק מתשלום מס הכנסה", לשון כתב האישום.
עו"ד אופיר לב, שמייצג את נפגעי איקיוטק, מסר בתגובה על הגשת כתב האישום על-ידי פרקליטות המדינה כי אפשר לברך על התקרבות פרשה עגומה זו לסופה, כאשר אלפים נפגעו ממנה ועדיין מתנהלים הליכים נגד כמה עשרות נוספים.
"מכתב האישום עולה מסכת שנועדה בבירור לחייב אנשים תמימים ביתר. אותם אנשים שלא הסכימו עם דרישות התשלום שנשלחו במאות אלפים אף נגררו להליכים משפטיים תוך שמופעל עליהם לחץ אינסופי לשלם סכומי כסף שהם מעולם לא היו חייבים בהם מלכתחילה וכך גם נפסק בהליכים שהסתיימו. בסופו של יום הנפגעים בטוחים שהצדק יצא לאור ויוכח כתוצאה מכתב האישום כי בן אופק וחברת איקיוטק הציגו מצגי שווא כוזבים במטרה להוציא כספים במרמה וכפי שטענו מיומה הראשון של הפרשה בשנת 2013, כי אינם חייבים דבר לבן אופק או לאיקיוטק וכפי שנאמר תמיד, דרישות התשלום היו מופרכות מיסודן ומכילות טענות חסרות בסיס שנועדו להטעות ציבור שלם", אמר.

תאריך:  19/02/2021   |   עודכן:  19/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתב אישום נגד מנכ"ל אקיוטק, בן אופק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il