X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי השליטה באתר הזמנת כרטיסי הטיסה "אליס" טוענים, כי יש להם זכות סירוב או זכות הצטרפות לעסקה ב-36 מיליון שקל בעלי מניות המיעוט מזהיר מפני נזק כבד אם העסקה תטורפד
▪  ▪  ▪
"נעבר מותר" או לא
סכסוך בסוכנות הנסיעות אליס
יצחק דנון
בעלי חברת הנסיעות תלמה טוען למשיכות פסולות של בעלי השליטה בחברת בי.סי.טל טרוול והעברות של סכומים ניכרים לבני משפחותיהם
לרשימה המלאה

מאבק בין בעלי חברת BTL טרוול, המפעילה את אתר הזמנות כרטיסי הטיסה "אליס", בנוגע למכירת 22% לקבוצת שלמה ב-36 מיליון שקל. בעלי 55% מהמניות טוענים שיש להעניק להם זכות סירוב ראשונה, בעוד בעלי 45% הנותרים אומר שהעסקה כבר גמורה ואין אפשרות להתערב בה.
יו"ר BTL והמנכ"ל המשותף הוא יניב שולדנפריי, המנכ"ל המשותף הוא גלעד ארדיטי והשניים מחזיקים במשותף ב-55% מן המניות. יתרת המניות נמצאת בידי ארז שמול, באמצעות חברת תלמה נסיעות ותיירות, שלדברי שותפיו - היא ספקית של BTL וחייבת לה 1.5 מיליון דולר. הרוכשת היא קבוצת ש.שלמה אחזקות, בשליטת יורשיו של שלמה שמלצר. על-פי העסקה המדוברת, שמול ימכור לקבוצת שלמה מחצית מפעילותה של תלמה נסיעות והצדדים יקימו חברה משותפת בשם תלמה-שלמה.
לטענת שולדנפריי וארדיטי, תקנון BTL קובע שכל העברת מניות כפופה למתן זכות סירוב ראשונה ליתר הבעלים, ואם אינם מממשים אותה - יש להם זכות להצטרף לאותה מכירה. זכות הסירוב אינה חלה כאשר ההעברה היא ל"נעבר מותר" - תאגיד השולט בבעלי המניות המועברות או תאגיד שנשלט בידי אותו בעלים. לדבריהם, תלמה-שלמה איננה "נעבר מותר", שכן שמול מכר את הפעילות מראש לקבוצת שלמה בחודש שעבר, ורק לאחר מכן (בחודש פברואר) הקימו הצדדים את תלמה-שלמה.
לטענתם, מדובר בניסיון פסול לעקוף את זכות הסירוב, שכן תלמה נסיעות נקלעה למשבר חריף בשל הקורונה והיא מחפשת דרכים להעביר את פעילותה לצדדים שלישיים ולהישאר ריקה מתוכן. הם אומרים, כי אשתקד עמדה תלמה נסיעות לפני הנפקה על-פי שווי של 800 מיליון שקל - בעוד העסקה הנוכחית קובעת לה שווי של 70 מיליון שקל בלבד, מה שמלמד על המשבר בו היא שרויה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אלון פלס, רמי פרגן וישי קרובי.
בתשובתו לבקשה לצו מניעה זמני נגד העסקה אומר שמול, כי מדובר במעשה עשוי, שכן המניות כבר הועברו לקבוצת שלמה - אשר כלל לא צורפה כמשיבה, ודי בכך כדי לדחות את הבקשה. לגופם של דברים טוען שמול, כי תלמה-שלמה היא "נעבר מותר" שכן היא נמצאת בשליטתה המלאה של תלמה נסיעות: היא תנוהל בידי איה מגן, כיום מנכ"לית תלמה נסיעות, ולתלמה נסיעות תהיה זכות וטו על כל החלטה מהותית. עוד אומר שמול, כי אחזקותיו ב-BTL הן רק חלק קטן מן הפעילות העסקית המועברת לתלמה-שלמה, ולכן אין לבעלי BTL זכות סירוב או הצטרפות.
שמול מזהיר, כי אם בית המשפט יסכל את המכירה לקבוצת שלמה - "ייגרמו לתלמה בוודאות הפסדים כספיים אדירים ובלתי הפיכים בעשרות מיליוני שקלים", ש-BTL לא תהיה מסוגל לפצות אותו עליהם. הוא מציין בהקשר זה, כי בעלי BTL עצמם הבהירו שהחברה זקוקה להזרמה של עשרות מיליוני שקלים כדי שתוכל לצלוח את שנת 2021, ולכן ברור שלא תוכל לפצות אותו על סיכול העסקה. התשובה הוגשה באמצעות עוה"ד שירלי קציר, שי צדיק, קרו שוורצנברג ואיתמר לוי.

תאריך:  21/02/2021   |   עודכן:  21/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תלמה נסיעות / Talma Tours
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק על מכירת 22% מ-BTL טרוול לקבוצת שלמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
נובוגרודר - לשעבר שותף במשרד גולדפרב-זליגמן, אשר מילא את התפקיד פחות מחודשיים - טוען שמאחורי פיטוריו עומד סגן היו"ר, עמיקם בן-צבי, המנהל בפועל את החברה מאז נמכרה לאלי רוזנברג ומנסה להשתלט על האורגנים שלה    המנכ"ל היוצא, גונן אוסישקין: מדובר במשרת אמון וזכותם של הבעלים החדשים לאייש אותה; השיח המאיים מצד נובוגרודר "מחזק את חוסר היכולת שלו למלא תפקיד רגיש זה"
עידן יוסף
אחריות נקיון החופים מוטלת על הרשויות המקומיות והקרן למניעת זיהום ים אישרה את הסיוע התקציבי לרשויות, אך נשקל שימוש גם בחברה הממשלתית לשירותי איכות הסביבה    השרה גמליאל: "לא נראו יותר כתמי זפת בים. יש לנו כרגע שליטה על האירוע"
מחלקה ראשונה
מכחיש השואה דייוויד אירווינג לשלוש שנות מאסר
איציק וולף
משרד הבריאות מבהיר כי העומסים הכבדים שנוצרו על האתר הייעודי להנפקת תו ירוק הביאו לכך שרבים לא הצליחו להנפיק את התו    תעודת המתחסן שקיבל כל מי שקיבל את שתי מנות החיסון נגד הקורונה תשמש בתקופת ההרצה גם כתו ירוק
איציק וולף
מפלגת ימינה טוענת כי כתנאי לכניסה לממשלה תדרוש הסכמה ליישום תוכנית כלכלית שבה יופחתו מס ההכנסה ומס החברות, יפורקו משרדי ממשלה מיותרים ויועברו תקני משרות ממשלתיות מיותרות למשרות קצה כמו מורים, רופאים ואחיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il