X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היישוב תפוח: למנוע את ניתוק הזרם

מאבק על חשמל לכפר פלשתיני

חברת החשמל טוענת שתושבי הכפר שבנפת חברון חייבים לה 7.4 מיליון שקל התושבים: מדובר בחיובים שרירותיים הגבוהים בהרבה מן הצריכה בפועל
▪  ▪  ▪
דורשים החזר של 13 מ"ש [צילום: רנדה פאוזי]

תושבי היישוב הפלשתיני תפוח בנפת חברון מבקשים (28.2.21) מבית המשפט המחוזי בירושלים לאסור על חברת החשמל לנתק את האספקה לבתיהם, בטענה לחוב של 7.4 מיליון שקל. עוד הם מבקשים להורות לחברה להחזיר להם 13 מיליון שקל שגבתה בשנים האחרונות.
לדברי התושבים, הם סובלים ממצוקה כלכלית ואישית קשה בשל קיומם של חובות לא מוצדקים לחברת החשמל, סבלו וסובלים מניתוקי חשמל, ועתה מתכוונת החברה לנתק אותם בשבוע שעבר מאספקת החשמל, דבר שיפגע בצורה קיצונית ביכולתם להתקיים בכבוד ולנהל אורח חיים רגיל.
בעתירה נאמר כי היא מוגשת לאחר מספר שנים בהן התנהלו מגעים עם חברת החשמל בדרישה לביטול הניתוקים, וכן לכך שקריאת מוני החשמל תהיה משותפת כמוסכם בין הצדדים ולא חד-צדדית, וזאת נוכח הפערים בין הקריאות לבין צריכת החשמל המצוינת בחשבוניות. אולם, הם טוענים, חברת החשמל ממשיכה לנתק את החשמל באופן יומיומי ושרירותי.
עוד נטען, כי למרות שחברת החשמל עודכנה על כך שכל המפעלים שפעלו ביישוב הועברו לישובים אחרים, היא בחרה להתעלם מהירידה המשמעותית בצריכת החשמל. החברה עורכת את חישוביה באופן שגוי, ללא שיתוף פעולה עם היישוב, גובה סכומים שרירותיים וקיים שוני בלתי מוסבר בין הצריכה בפועל לבין הצריכה לשיטתה. לדברי התושבים, בשנת 2016 אישרה החברה שאין להם חובות כלפיה, ולא ייתכן שהם צברו חובות של מיליונים בתוך ארבע שנים.
על-פי העתירה, כפר תפוח מקבל חשמל באמצעות חיבור לרשת מתח גבוה ומדידת צריכת החשמל מתבצעת באמצעות מערכת מניה. קריאת המונים מתבצעת לרוב באמצעות קריאה מרחוק, ולסירוגין מגיע למקום נציג של חברת החשמל וקורא את המונים. לדברי חברת החשמל, בשנים האחרונות היא זיהתה תופעה חוזרת של חריגות בנתוני מערכת המניה: רישום שאינו עקבי, ירידות בלתי מוסברות בצריכה בימים מסוימים ואף הפסקת צריכת החשמל לתקופות ממושכות. רישום כזה מצביע על מגע של גורמים בלתי מורשים במערכת המדידה שלה, ולאור זאת חויבה המועצה המקומית בגין הפרשי צריכה. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד האלה חמדאן.

תאריך:  28/02/2021   |   עודכן:  28/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה ושר החינוך יודיעו על הארכת שנת הלימודים בכל מוסדות החינוך    הממשלה תדון מחר בהחזרת כיתות ז' עד י' ללימודים בבתי הספר ברשויות מקומיות ירוקות וצהובות
מירב ארד
הבהירה כי "עד להחלטה בנושא וועדת החריגים תפעל כרגיל על-פי הנהלים הקיימים"    תקפה את אולפן שישי: "כתבה שביקשה להשחיר באופן מגמתי את הציבור החרדי ואת וועדת החריגים"
מירב ארד
החל מיום 1.3.2021 יתאפשר לשלוח ולקבל גם מבחריין מכתבים וחבילות, שיישלחו בדואר רגיל ובדואר רשום, וכן משלוחי EMS מהירים
מירב ארד
חוות הדעת שנשלחה למשנה ליועמ"ש קובעת: המגבלות על אזרחים ותושבי קבע בעת הנוכחית פוגעות בזכות לבחור, מאחר שזכות זו מותנית בנוכחות בישראל
איתמר לוין
אמיר בירמן נדון לשלוש שנות מאסר על חלקו בפרשה    השניים גייסו בתרמית 80 מיליון שקל מ-500 משקיעים בשנים 2013-2012, ובשנת 2014 גייס טפירו לבדו 39 מיליון שקל מ-245 משקיעים    השתמשו במחצית מן הכסף להשקעות בתמ"א 38 כמובטח, אך גנבו את המחצית השנייה    כבוב: יש להרתיע מפני ביצוע עבירות מתוכננות כאלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il